Hoi,
Ik ben 40j, zwanger van mijn 3 de kindje, gelukkig getrouwd met mijn 2de ventje, maar ...
Ik ben 5 jaar geleden van mijn 1ste man weggegaan na 14j huwelijk. De situatie was zo onhoudbaar geworden dat ik moest kiezen, mijn psychische gezondheid of er onderdoorgaan en ik heb voor het eerste gekozen. Helaas voor mij wilde hij niet aanvaarden dat hij ook schuld had aan de echtscheiding en heeft hij mij "afgestraft" door me de kinderen niet te willen meegeven. Voor het "welzijn" van de kinderen heb ik toen veel toegevingen gedaan, waar ik ondertussen toch van enkele spijt heb. Als ik toen geld had voor een advocaat was het helemaal anders gelopen, maar ik ben zonder een rooie duit vertrokken.
Gelukkig leerde ik al snel mijn huidige man kennen en kwam ik er weer bovenop èn klikte het gelukkig ook met de kinderen. Die komen 1 weekend op 2 en elke woensdag naar ons. De oudste is volop aan het puberen en wil nu niet meer komen. Al vanalles heb ik geprobeerd, praten, roepen, smeken,... niets helpt. Hij is zo eigenzinnig, net zijn vader, met hem valt ook helemaal niet te praten, denkt altijd dat hij gelijk heeft en dat ie tegen kleutertjes praat. Die lacht nu natuurlijk in zijn vuistje en ontvangt hem met open armen en verwent hem nog meer. De kinderen krijgen daar alles, mogen daar alles, maar goede strenge opvoeding, ho maar!
Ik ben veel strenger omdat ik ze toch wel enkele belangrijke waarden voor later wil meegeven, maar dat wordt meestal niet gewaardeerd door de oudste, door de jongste wel. Ik heb trouwens ook het geld niet om ze alles te geven wat ze willen.
Nu ben ik zwanger van mijn 3de kindje en zou ik me rustig moeten houden en me niet opjagen want dan gaat mijn bloeddruk de hoogte in.
Help!! Ik wil mijn kinderen niet kwijt, ik hou van ze, maar die oudste haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik heb al besloten dat ik er niet tegenin ga, maar het doet verdorie zo'n pijn

Hopelijk betert het toch nog ...