< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » geen contact met schoonouders(vanwege mij)

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
geen contact met schoonouders(vanwege mij)
11/01/2008 @ 14:15
isje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Nathalie, ik weet dat het geen zin heeft om me druk te maken. Ik weet dat zijn moeder alles doet om ons uit mekaar te halen.
Ik voelde me gisteren al niet echt goed en als je dan zijn moeder ziet als eerste als je thuiskomt. Normaal ben ik er rustiger in.
Gisteren gaf hij duidelijk aan dat als hij zou moeten kiezen hij voor zijn moeder kiest. Dus vraag ik me momenteel af of het allemaal nog nut heeft.
Erbij komt nog dat we allebei erg koppig zijn.

Zal wel weer beteren. Het was me gisteren gewoon allemaal iets teveel.

groetjes,

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 14:24
nathalie

Online Status
isje, Ik vind t echt erg voor je en dat je vriend dat zei moet wel hard aangekomen zijn zeg!!
Mn man kiest dus voor mij als het erop aan komt en dat heeft hij nu ook gedaan dus.
(we zijn wel al 12 jaar samen)
Ik weet niet wat ik in jou situatie zou doen wanneer mn man dat zou zeggen als ik heel eerlijk ben..

groetjes nathalie

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 20:36
candy

god Isje,....ja die reactie van je man begrijp ik eerlijk gezegd ook niet en zou ook niet weten hoe je daar het beste mee omgaat,...
Nathalie wij zijn ook 12 jaar samen waarvan bijna 6 getrouwd,... en hier is het ook dikwijls als ezr ruzioe is over de ouders,... langst beide kanten dan,... wij hebben echt met geen enkele kant chance ... vind dit soms zoo erg!!! daarjuist was het dus ook weer prijs,...
Mijn ma had gevraagd om volgende zaterdag te gaan eten met mijnma, erbij,... maar die twee praten niet echt, mijn ma komt alleen als hij met de late staat,.. en als ze is babysit, kan er nog geen goeiedag vanaf,... maar omdat ze graag voor haar verjaardag is in t weekend wil gaan eten vraagt ze hem mee,;;. en vorig jaar is hij mee geweest ikke dus nu smeken en zagen.... maar het antwoord blijft nee ik dus derjuist tegen mijn ma gezegd dat hij niet mee ging en gaat babysitten op ons kleintje 6 mnd dus goed ze ging iets reserveren is hij nu dus al de hele avond slecht gezind dat ik op een zaterdag heb afgesproken en we maar op een vrijdagavond moeten gaan,... echt erg ik vind dit dus echt kinderachtig,... het is toch te belachelijk, hij wou niet mee, en heeft er ook niks op gezegd van ga mùaar in de week en nu dat mijn ma belt om af te spreken ist ineens een probleem,... erg erg erg mannen he,....
sorry voor mijn klaagzang ben blij dat ik het effe met iemand kan delen,....
groetjes Candy
Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 13:35

Online Status
Hallo allemaal,

Weer een deel verhalen amai, ik denk dat je echt moet proberen de relatie met je man optimaal te houden, wij vrouwen kunnen er beter over praten over onze gevoelens die we hebben tov onze schoonouders, maar ik denk dat mannen dat vaak opkrotten, ik merk dat hier thuis. En soms zal het voor hun gewoon teveel worden. De situatie is voor ons als schoondochters al zo pijnlijk, ...
Wij zijn de zaterdag nog daar geweest, ik doe het vooral voor onze kinderen. Maar ze zullen zelf niet bellen hoe het met de kinderen gaat ofzo, alles moet van ons uit komen, maar zo blijft het niet werken... ik ben nog altijd ergens gelukkig dat het zijn biologische moeder niet is die zo is.
Probeer er nog eens rustig over te praten met jullie twee zou ik zeggen, en eventueel zoeken naar een oplossing, het zal niet gemakkelijk zijn, ...
vele groetjes,
Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 19:15
isje

Hey,

Bedankt voor jullie steun en dat jullie willen luisteren naar mijn klaagzang.
Gisteren een goed gesprek gehad, met de nodig emoties maar mijn vriend begint in te zien dat zijn moeder te ver gaat.
Hij heeft erg veel spijt van zijn reactie dat zijn moeder voorgaat.
Hij vraagt me nog een kans om het tegendeel te bewijzen.
Ik heb nu afgesproken dat ik tijdelijk niet meer meega naar zijn ouders.

Candy even luchten kan echt deugd doen he.

groetjes,

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 21:05
FLIE

Hallo allemaal,

Het doet mij raar en tegelijkertijd deugd om te zien dat we met z'n allen en met zovelen! in hetzelfde schuitje zitten.

Helaas krijg ik niet de steun van mijn man en dat heeft onze relatie gebroken. We zijn niet gescheiden hoor, maar het gevoel is helemaal anders.

Het loopt bij ons mis sedert ik zwanger was van Jordan. Zijn moeder gaf mij al eens wat steekjes onder de gordel (maar dat was haalbaar). Later werd dat erger. Ze hebben 5 kinderen en ze kon het niet nalaten om ze één voor één zwart te maken. Dat wil zeggen dat ze dat over ons ook deed tegen de anderen. Welke moeder maakt haar eigen kinderen slecht achter hun rug. Schoonpapa die zich constant moeide met alles (hij zou ons zelfs geen vertellen wanneer wij een nieuwe auto moesten kopen) alsof het geld aan de bomen groeit! Als de kinderen jarig zijn krijgen ze 12 euro, als de sint, de paashaas komt krijgen ze een speelgoedje dat max 10 euro kost. En het gaat mij niet om het krijgen he, want ieder geeft wat hij wil/kan, maar telkens moeten aanhoren hoe duur dat allemaal wel is... en dan kopen ze een nieuw salon, oh nee dat zit niet gemakkelijk, terug een nieuw salon, een computer, ze laten een nieuwe keuken installeren. Allemaal tof, maar klaag niet over 12 euro hé! ik heb op een bepaald moment gezegd dat ik het niet meer over mijn hart krijg om daar langs te gaan. Gert en de kinderen gaan alleen. Ondertussen negeer ik ze dood! ze hebben wel een uitnodiging gekregen voor Maites verjaardag, maar ze belden af. Vanaf die dag heb ik besloten om ze Maite niet meer te laten zien. Als ze speciaal genoeg was voor hen, dan zouden ze zijn langs gekomen op haar verjaardag. De uitnodiging voor het grootoudersfeest hebben ze ook niet gekregen, maar via via wisten ze het en ze zijn toch geweest! Ik was pissed. Ondertussen hebben ze daar mijn moeder uitgevraagd over het 'waarom ik niet meer kom'. En ze willen het goed maken en... bullshit! Ik haar die mensen en ik wil ze nooit meer zien. Ik hoopte ook op steun van mijn man, maar die 'kan niet kiezen' wat zeg je daarvan. dat heeft mij pijn gedaan. Jordan was prematuur naar aanleiding van zwangerschapsvergiftiging; ik speelde komedie! Alsof je een bloeddruk van 19/12 kan faken! En Gert reageerde nooit op die woordspelingen van mama! Hij liet alles op zijn beloop en nu is het zo erg,... Ik wil steun en ik krijg die alleen bij mijn moeder! Hoe ironisch!!!

Groetjes en sterkte!

Natalie

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 10:36
nathalie

Online Status
wel fijn om te weten dat ik duidelijk niet de enige ben met zulke schoonouders!!( voor jullie niet zo fijn natuurlijk)

Als ik jullie verhalen weer zo lees wordt ik zo boos op al die schoonouders, ze verpesten zoveel maar ook voor zichzelf.

ik denk idd dat mannen zich niet zo snel uiten en het vast ook erg vinden dat hun ouders zo doen maar het niet zo vaak zeggen als wij.
maar ze moeten natuurlijk wel achter ons staan als we zo naar behandeld worden door hun ouders.
Ik geloof altijd dat eerlijkheid het langst duurt en zolang we eerlijk blijven ze het zelf allemaal verpesten en zich vervreemden van hun eigen kinderen.
Zo werkte het bij ons ook.

Wij hebben na die kaart ook niets meer gehoord, ik denk dat mn schoonmoeder zich verplicht voelde iets terug te doen maar mij gewoon echt niet meer wil zien.
Ryan begint nu ineens zoveel te leren en steeds beter t epraten ze weten niet wat ze missen!

veel sterkte

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 10:39
nathalie

Online Status
nog even dit.
Ik vind ook altijd veel steun bij mn moeder hoor.
(niet alleen omdat ze ook een hekel aan ze heeft)
daar zijn moeders ook voor natuurlijk, maar je wil natuurlijk het liefst dat je die van je man krijgt maar dat komt uiteindelijk wel, het hij staat er natuurlijk altijd tussen en schaamt zich ms wel voor hun gedrag.

groetjes nathalie

Link naar deze reactie
29/01/2008 @ 18:44
nathalie

Online Status
ik was benieuwd hoe t met jullie gaat, nog nieuws over de schoonouders?
Ik hoop ook dat t beter gaat met jullie relaties en dat die mensen er weer niet tussen komen.

Ik zat laatst op t forum van de libelle te lezen en schrok me rot t zou zo mijn schoonmoeder kunnen zijn met als topic boze schoonmoeder.
Zoveel dingen klopte (hoewel ik dan erger werd afgeschilderd dan de werkelijkheid en sommige incidenten niet waar zijn)
Ik heb gereageerd en mijn kant van t verhaal verteld gewoon als kant van een andere schoondochter uit haar reactie bleek dat zij het niet was.
Eigenlijk vond ik dit erg jammer, maar ik ben het wel wat meer van haar kant gaan bekijken.
ms dat ze ook 1 van jullie schoonmoeder zou kunnen zijn..

groetjes nathalie

Link naar deze reactie
29/01/2008 @ 21:16
Mayake

Hoi,

Hier nog eentje met een tang van een schoonmoeder.
Bij ons is het ook al bezig van toen we nog maar pas samen waren. Wij gingen zien voor een huurhuis, zij wou mee. Wij gingen kijken voor gordijnen, zij ging mee. Wij hadden een tapijt gekocht, zij bracht het terug omdat ze vond dat er een foutje in zat. Ze ging komen helpen met behangen, maar ze bracht wel zelf het behang mee (en dat was niet naar mijn goesting). Toen we ons huis net hadden gekocht, vond ze het vast tapijt dat er lag niet mooi, op een dag kwam ik thuis van het werk en het vast tapijt lag in de tuin. Zij had beslist dat het eruit moest. Uuuuuuuren kan ik nog doorgaan...

Tis maar helemaal misgelopen toen ik zwanger was van Lore. Ik heb de laatste 8 weken van mijn 35 weken durende zwangerschap in het ziekenhuis gelegen. Elke dag kwamen ze langs en elke dag zeiden ze 'hoe, is dat kind er nu nog niet??'. Ik kan je verzekeren daar kan je op dat moment niet mee lachen. Toen ik hen vertelde dat ik dat echt niet grappig vond, lag het aan mijn gevoel voor humor.

Ze hebben dan nog een tijdje geprobeerd om mijn man en mij uit elkaar te pesten door leugens te vertellen. Ze is mij dan nog gaan zwartmaken in de buurt, ik ging zo genaamd met mijn man zijn geld lopen en het huis stond alleen op mijn naam, ONZIN natuurlijk. enz enz...

Vorig jaar januari heb ik gezegd dat ze niet meer welkom was. Ze heeft nog flink nagetrappeld, maar nu zijn we der eindelijk vanaf. Ze laat ons met rust, 1 schoonzus blijft ook weg want zij trekt partij voor haar moeder. Vind ik al niet meer erg. Met de rest van de familie hebben we nog contact.
Onze relatie is nu 1000000 keer beter dan een jaar geleden, mijn man heeft het er even moeilijk mee gehad (meer met het feit dat zijn moeder zo deed tegen mij), maar nu spreken we er niet meer over en hebben we geen ruzie meer .
Ons Lore krijgt ze ook niet meer te zien, wij hebben besloten dat het beter zo is.

Nè dat moest ik even kwijt.
Ik ben blij te lezen dat er nog gezinnen zijn die gebroken hebben met de schoonouders en bij hun keuze blijven. Ik krijg vaak reacties van mensen (die het hele verhaal niet kennen) dat we het terug goed moeten maken en die niet begrijpen dat wij dat (momenteel) niet willen.

Groetjes
Maya&Lore

Link naar deze reactie
30/01/2008 @ 08:39
*tiamo*

hehe al die verhalen hier...en steeds komen ze op hetzelfde neer he!

ook ik ga niet meer langs bij mijn schoonouders vanwege mijn schoonmoeder.Mijn vriend gaat nog,en normaal om de 2 weken neemt hij Yaiden mee maar dit wil ik nu ook niet meer voorlopig.

Mijn vriend is enorm lang thuis blijven wonen,zijn zus was al jarenlang getrouwd en bleef er dus alleen achter met zijn ma die ganse dagen thuis is.ze verveelt zich te pletter en vult haar dagen met burenbezoekjes,krant spelen ,zagen en bemoeien.Zijn vader is elke dag uit werken.

Toen wij samen gingen wonen had ze helemaal niks meer en ze dacht hier maar es alles te komen over nemen.In het begin zweeg ik maar na een tijd hield ik echt mijn mond niet meer en dit kon ze van mij niet aannemen.
Ik moest braafjes ja blijven knikken of zo???dan heeft ze een verkeerde schoondochter.
De details vertel ik niet omdat het te lang word maar de druppel was al gevallen 2 weken na Yaiden zijn geboorte toen we eens langsgingen.

Toen ik vroeg hem te laten slapen omdat hij honger zou hebben als hij wakker werd,ik borstvoeding gaf (maar moest afkolven omdat hij te weinig zuigkracht had) maakte ze hem toch maar wakker.
Het is 25 minuten met de auto en ze ging er vanuit dat 'alle kindjes in de auto toch maar slapen'...
Nu dit is bij Yaiden het geval niet..honger is eten.
en toch maar proberen da ventje wakker maken he tot ik ben uitgevlogen (weliswaar na alle andere içncidenten ook)

Savonds belde ze mijn vriend op terwijl we al in bed lagen om me volledig af te breken,en ik kon alles aan de telefoon horen.Doe je dit?????

Op het doopfeest van ons ventje kwam ze tegen mijn eigen ma en pa vertellen dat ze pillen moet nemen door mij!
omdat ze ons ventje maar 1 keer op 10 dagen ziet en ze daar zot en gek en ziek van word,en dit is allemaal mijn schuld!!

Sorry maar wij gaan full time beiden werken en ik heb echt geen tijd om elke week savonds nog 25 over en terug te rijden om haar gedachtje te geven.Zei heeft tijd tevelee...wij zijn al blij als we eens een avondje voor ons 2 hebben.
Naar hier komen zit er dan weer niet in want ooooohhhhhhh wat staat de benzine zo duur..

Begrijpen jullie me?

Nu heb ik na dat doop-incident gezegd van sorry,maar ik kom niet meer,als je al pillen moet nemen door mij..

De reden waarom Yaiden van mij niet meer meemag is simpel.
Ons ventje is heel dikwijls ziek(door rsv gevoelige luchtwegen)
Mijn vriend moet hem altijd maar meenemen naar daar.een telefoontje om te vragen hoe het gaat kan er niet vanaf,we krijgen hoogstens 1 smsje per week met een korte booschap 'hoe ist me petoetje"
Als hij in het ziekenhuis ligt idem....ze komen 1x 5 min langs op 10 dagen dat hij er ligt...
Als ze maar zo'n moeite doen voor hun kleinkind dat ze o zo graag zien,dan vind ik dat wij ook de moeite niet meer hoeven te doen!!

mijn vader en moeder doen alles en zijn in mijn ogen veel meer grootouders dan hen!! en niet zozeer omdat het mijn ouders zijn,maar gewoon omdat ik dag en nacht verschil zie wat ze over hebben voor de kleine in tegenstellling tot mijn schoonouders

en ik ben mss hard,maar op dit vlak wel een doodrijver!

[Laatst gewijzigd door *tiamo* - 30/01/2008 @ 08:42] - Link naar deze reactie
30/01/2008 @ 23:16
Mayake

@tiamo, haha, dat van die pillen heeft ze bij ons ook geprobeerd. Ze moest zogenaamd pillen pakken om wat ik haar had aangedaan?! .
Ze heeft een keer tegen mijn man gezegd dat ik abnormaal omga met mijn kind (omdat ik ze niet aan haar wilde geven), ik heb daarop geantwoord dat abnormale mensen pillen pakken. Steek terug, twas zo gedaan.

groetjes
Maya

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 17:03
isje

Hey,

De farmaceutische industrie moet ook draaien he. De mijne neemt ook pillen ook deels om alle problemen rond mij aan te kunnen.
Vorige week zag ik ze omdat ze trakteerde voor haar verjaardag en haar zoon en schoondochter kwamen niet zogezegd omdat iemand ziek was maar eigelijk omdat ze niet met hun kind op restaurant kunnen komen.
Nu vertelde ze tegen mij dat ze een Xanax heeft moeten nemen en mijn antwoord was ook koudweg, dat waren er dan twee vandaag een voor mij en een voor hen. Ze heeft niet veel meer gezegt erover.

groetjes

Link naar deze reactie
07/02/2008 @ 20:11
candy

hey meiden
hier gaat alles rustig (voorlopig toch nog) zijn gangetje,...
Mayake verschrikkellijk zo'n bemoeial,...daar zou ik ook niet mee kunnen leven ze,.... en tiamo jou begrijp ik ook heel goed,... mijn schoonma is ook zo erg he,... allee ik moet eerlijk zijn wij bellen ook niet meer naar hen ,... dus ze bellen zelf wel om langst te komen of af te spreken,... vroeger belde ik wel vaker, maar dat was voor alle grote problemen,... en mijn ventje is zoiezo niet zo'n beller, ze wonen nogal ver van hier (mss een groot geluk) allee vorig we stuurt ze een sms'je dat haar e man dinsdag op de spoed heeft gelegen,... raar he,... ipv te bellen ofzo,... heb ik nat wel een sms'je terug gestuurd,... maar vond het toch heel raar,... waarschijnlijk zal ze nu wel slecht gezind zijn dat we niet gebeld hebben,.... och probeer het mij niet te veel ann te trekken,....
vele groetjes iedereen

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 13:14
nathalie

Online Status
ik weet niet of er nog mensen hier zijn van deze oude topic, maar wilde toch even zeggen dat ik het na bijna een jaar geen contact toch heb bijgelegd met mn schoonouders.
Ik ben heel blij, maar ik kan nu niets fout doen dus s wel even schrikken!
maar voor iedereen is het het beste weer contact te hebben.
hopelijk komt t met de andere schoonmoeders ook nog goed!

groetjes nathalie

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 15:24
Sabinatje

Hoi Nathalie,

ik ben niet van het oude topic, maar heb wel alles gelezen. Jeetje wat een miserie, maar echt geweldig dat het weer goed is! Als jij je er goed bij voelt tenminste!

Ik heb net het tegenovergestelde van schoonouders wat ook wel de nodige problemen met zich meebrengt, ach ja het is overal wel wat en het zal nooit ergens perfect zijn.
Mijn schoonouders zijn overenthousiast en overgeinteresseerd en geloof me soms heb je daar ook wel even genoeg van.
Elke dag telefoontjes, smsjes het staat hier niet stil.
Een drama als ze iets moeten vernemen van de broer van mijn vriend (peter van Bikha en werkt samen met mijn vriend dus logisch dat die alles als eerste weet).
Ze heeft een schema opgesteld wanneer wij naar hun moeten komen en wanneer zij naar hier zullen komen, want ze moet toch zoveel keer per maand haar kleindochter gezien hebben.
Een knuffel die ze gegeven heeft met de geboorte ligt nu bij Bikha's teddybeerhoekje op de slaapkamer en niet in haar park (ook een drama), moet je weten da ze echt heel de dag niesde met al die knuffels in haar park dus heb ik ze er maar allemaal uitgehaald.

Wel ja zo kan ik nog uren doorgaan, ik kom echt niet overeen met haar, ze heeft heel lelijke dingen gezegd over mijn familie en die kan ik echt niet zomaar vergeten en daar komt dan nog eens bovenop dat ze zo overenthousiast bezig is met ons.

Pas op een geinteresseerde grootmoeder is goed en leuk, maar overenthousiast en geinteresseerd is soms wat van het goede teveel.

grtz

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 14:55
nathalie

Online Status
ja sabba als ik jou verhaal zo lees moet ik daar ook niet aan denken!!
zo is die van mij gelukkig niet, maar zoals je gelzen hebt hebben wij ook een moeilijke tijd gehad.
Ik vind dat je best wat tegen haar kan zeggen hierover of nog beter je man!!

mn schoonmoeder paste altijd 1 dag op toen ze dat plots niet meer wilde hebben we gelukkig een kinderdagverblijf gevonden maar nu vind ze het jammer dat ze geen vaste oppasdag meer heeft.
Ik vind het fijn dat ze graag wilt oppassen maar het is nu eenmaal zo gelopen en ik kan haar geen vaste dag bieden op dit moment, maar dat durf ik nog niet te zeggen...

groetjes

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 21:45
Sabinatje

Hoi,

Nathalie, ja ze heeft eigenlijk zelf haar oppasdag opgegeven hé. En na alles wat er gebeurd is, is het logisch dat je vertrouwen terug moet groeien. En dat alles nu stap voor stap moet gebeuren en terug opgebouwd worden. Neem het maar rustig aan anders loopt er misschien weer iets mis.
Als je kindje goed is in de kinderopvang is er zeker geen probleem.

Jah mijn man heeft spijtig genoeg het lef niet om dat tegen zijn moeder te zeggen hoor. Ze is nogal overgevoelig voor 'commentaar' en voelt zich meteen aangevallen.

Grtz

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 21:24
nathalie

Online Status
sabba,
mijn schoonmoeder is ook zo.
mn man had het dus wel gedaan (commentaar gegeven destijds en daardoor hebben we ze een jaar niet gezien.
Maar dat is verleden tijd.
Ik vind idd wel dat t rustig aan moet gebeuren allemaal.
Toch ben ik blij dat mn man zn mond wel open heeft gedaan want ik heb t idee dat t nu alleen maar beter gaat worden.
Hopelijk doet jou man dat ook.

Nu ik zwanger ben van de 2e zijn ze helemaal blij, maar dat waren ze ook van mn eerste zwangerschap.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]