< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » baby en slapen

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
12/11/2007 @ 11:56
massx

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Amy: ik ga uit van 3700 gram is safer...
dan is het 3,7 x 150 (150 ml per kilo lichaamgewicht)=555 ml per dag
dus 5 voedingen: 110 per keer.
dus 6 voedingen; 90 per keer.

Had vanmorgen ook gebeld voor de zekerheid
ik blijf 100 geven en voor de nacht 110

groetjes mascha

Link naar deze reactie
12/11/2007 @ 11:59
massx

trouwens ja 1x!!!!!

En ik ga hem ook meer in de box laten slapen... en kreeg nog als advies een knuffel in je bh dragen en die bij hem leggen 's nachts. of je t-shirt een paar dagen dragen. En dan onder hoeslaken onder zijn hoofdje...

groet

Link naar deze reactie
12/11/2007 @ 12:11
Vosje

Online Status Bekijk profiel
Hoi,
Heb niet alles gelezen, dus misschien staat mijn tip er al bij, maar toch:
wij doen mijn zoontje altijd 's avonds in bad, voordat we zelf naar bed gaan. We maken hem een tijdje voor het bad wakker, dan is hij nog even beneden. Dan gaat hij in bad en daarna krijgt hij de late avondvoeding. Dan gaat hij in bed. Met mijn oudste hebben we dit ook gedaan. MIjn zoontje snapt dat het dan nacht wordt, gaat zonder morren slapen en slaapt dan ook een lange ruk.
Overdag zou je de gordijnen open kunnen houden en wat meer lawaai maken, dan is het echt overdag.
Succes!

Link naar deze reactie
12/11/2007 @ 14:03

Hier dezelfde tip als Vosje: Maxim krijgt bij ons tegen 22u een badje (we maken hem ook efkes ervoor wakker, en nemen de tijd om badje te geven en ertegen te babbelen = goed wakker), dan laatste voeding bij ons in bed, en tegen 23u doe ik hem in de trappelzak en meteen in bedje, stevig (!!!) toedekken, lichten en tv uit en ik zeg niets meer tegen hem. hij legt mooi zijn hoofdje neer en slaapt dan 6 tot 9uur door (soms wel efkes wakker rond 4uur of 5uur, dan geef ik tutje, zonder iets te zeggen enzonder licht aan te doen - hij slaapt nog op de kamer, is wel nog makkelijk - en hij slaapt terug in).

Dit deed hij vanaf 5 wkeen ongeveer, rond 6-7 weken enkele dagen weer veel wakker 's nachts = hongerdagen, maar dat ging snel over

Overdag had ik thuis steeds de tv aan (op laag volume) en ik verduisterde niet (wel als ik hem te slapen legde in wieg, deed ik de lichten uit en tv stiller, dan was er enkel zacht daglicht, niet zo fel als de lichten). Nu komt hij mee naar mijn werk, waar het ook niet duister is noch volledig stil - nadeel is dat hij overdag moeilijker inslaapt of doorslaapt ...

succes !!

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 11:58
massx

en wanneer sliepen die van jullie door?

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 13:13

Hallo

"doorslapen" is moeilijk te zeggen - vanaf 5 weken kon hij 6 tot 8 uur tussen de voedingen laten 's nachts, maar hij werd soms wel al eens wakker na 4 of 6uur, dan gaf ik snel een tutje, of legde efkes mijn hand op hem (hij slaapt naast mijn bed in de draagmand) en meestal slaapt hij terug in dan.Soms moest ik hem zelfs wakker maken na 9 uur omdat ik bang was dat hij anders teveel zou hebben geslapen
Tijdens de regeldagen (week 6 tot 8) had hij dan weer meer moeite met de nacht doorslapen. en nog zit er al eens een nacht bij dat hij vroeger wakker wordt en eten moet hebben, maar 6 uren slaapt hij nu wel echt door. er zit ook nog geen echte regelmaat in zijn dagschema, ik voed op vraag (5/6 x per 24h), al probeer ik er wel steeds 3 uur tussen te laten, dan nog komt dat niet elke dag op dezelfde uren uit...

oja, volgens Kind & Gezin slapen ze makkelijk de nacht door (=8 uur) zodra ze 4,5kg wegen (voor Maxim was dit inderdaad op 5 weken het geval).

succes ermee

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 13:24
massx

Aha weer wat geleerd, je hoort inderdaad vaker dat ze doorslapen als ze al wat zwaarder zijn. Ik voed ook nog op verzoek 6x per 24 uur. ook al probeer ik een schema te krijgen...als hij dan 2x 's nachts komt hele schema weer door de war... Ik probeer een beetje schema te krijgen omdat ik vanaf volgende week mijn oudste zoon weer naar school moet brengen. Nu doet mijn man dat nog. Ik weetd de oudste sliep ook met 6 weken door...dus heb hoop! maar ja beetje slapen is wel lekker he?

groetjes mass

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 20:21
margriet

Online Status
Nou dames, ben vandaag na cb geweest. Onze weegschaal is echt niet goed, hij woog 3805 gram. (vorige week 3600)aangekomen dus!

Wat betreft flessen: we geven echt teveel. 800 cc moet minimaal mnaar 700 ,ml, dus 1 fles minder. Overdag om de 4 uur zeiden omdat snachts laten wachten geen optie is. S nachts komt ie echt klokslag om de 3 uur.
Nou vandaag geprobeerd, hij krijst gewoon echt enorm als ie honger heeft, kan toch geen uur laten wachten? Heb nu dus flessen gegeven van 80 per keer, zodat toch minder is en dan wel om de 3 uur.
Heb hem net in bad gedaan en ligt lekker te slapen, als ie echt om 3 uur komt dan zou ik hem om 10 uur moeten geven, dus dan doe ik wat meer geven zodat ie heeeeeeeeeeel misschien wat langer doorslaapt.
Ik vind dit zo moeilijk, ook omdat ik vandaag weer iemand hoorde die een kleine heeft van 2 weken en die al doorslaapt!!!!
Verder was alles ok met de kleine.

Ow ja en al zou dit niet werken kan ik overstappen op nutrilon voor hongerige baby's. Werkt dit echt?

amy

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 21:03
massx

amy; hoeveel gaf jij eerst?? hoeveel flessen en hoeveel keer? 150 geloof ik he?

ik ben ook vanmiddag gaan wegen en Svenn woog 4180 dus geef nu 110cc 6x mag voor de nacht meer geven.

Meer geven zegt ook niks over doorslapen hoor!! En sommigen babies slapen snel door en andere met 9 maanden nog niet...

Als jij 6 flessen geeft zou ik gewoon 100 geven! je laat hem toch geen honger lijden.

Mijn vriendin heeft toen der tijd 1jaar geleden voor de hongerig baby gebruikt en die was er wel over te spreken. Die deed ook maar steeds 3 uurtjes ertussen,.

groetjes mass

Nou slaap ze vannacht

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]