< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » wel of geen 4e kindje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
wel of geen 4e kindje
03/12/2007 @ 01:26

Ik ben trotse mama van 3 kinderen
ik geniet enorm van ze alledrie en alles loopt op rolletjes...
Graag zou ik op een dag (nu nog niet) een 4e kindje willen omdat ik graag een groot gezin wil.
Wat me erg bezighoud is de vraag; waarom begin ik er aan? ik heb nu 3 gezonde kinderen, wie ben ik om er nog 1 te willen met het risico dat het deze x minder voorspoedig verloopt?
Wat meespeelt is dat ik tijdens zwangerschappen enorme bekkenklachten heb , waardoor ik weinig kan ...en de 3 kids moeten wel verzorgt worden als ik zwanger ben...!!
en wie zegt dat mn lichaam een 4e zwangerschap aankan en ik niet blijvende bekkenklachten overhoud
(mag ik dit risico nemen , ik heb wel de verantwoording voor de 3 kids die er nu al zijn, kan ik het hun aandoen die risico's te nemen?)
De 2 jongste kinderen hebben het kiss syndroom en een koemelkallergie, daardoor hebben ze alletwee een zware start gemaakt, de kans dat een 4e kindje dit ook heeft is dus vergroot..
Ik weet dus niet wat ik moet
het is iets tussen verstand en gevoel..
wie heeft dit ook meegemaakt of herkent dit???
tips??

groetjes anne
Link naar deze reactie
11/12/2007 @ 09:30
Susie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen over mijn eigen ervaring en gedachte over een volgende kindje.
Ik vind het soms best zwaar een kindje en dan willen we nog een volgende ook! Ik vind zwanger zijn helemaal geweldig, alleen zie ik er nu wel een beetje tegenop met een dreumes die rondloopt. En de babytijd met nog een kindje, o jee.. hoe ga ik dat allemaal doen.
En toch... ik wil gewoon graag 2 kindjes. Ik heb een beeld voor me van 2 kindjes die lekker met elkaar spelen en al die gezelligheid. Nou, dan neem ik de mindere periodes (zwangerschap die zwaar kan zijn en de babytijd die even wat van je zal vergen) er maar gewoon bij.

Ik heb voor mezelf besloten te genieten van de mooie momenten van de zwangerschap en babytijd en de minder leuke momenten zijn dan maar even doorbijten. Want jonge kindjes worden ook groot en dan wordt het qua zorg iets makkelijker.

Dus ik zou zeggen, als je het graag wil... dan gewoon doen.

Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 09:02

4 kindjes of bij 3 houden???
Hoi,

Ik herken het eigenlijk allemaal.... Ik heb er nu ook 3. Heb ook elke keer serieus bekkeninstabiliteitn gehad (en nu met momenten nog erge last). Mijn kindjes hebben alle 3 koemelkallergie en de middelste heeft autisme wat het in ons gezin erg zwaar maakt.... Het zijn 3 super kindjes, echt, elk op hun manier zo geweldig....
Ik heb altijd gezegd, als er 3 komen, dan liever 4 maar ik twijfel ook enorm. Ik heb ook nog eens verschrikkelijk slechte slapers en een man die zijn rust hard nodig heeft. Financieel gezien willen we hun ook alles kunnen geven (geen overbodige luxe, dat lukt niet en is ook niet nodig maar gewoon leuke dingen en uitstapjes enz.). Dan ook nog oppas voor 4?????
Is ook al niet makkelijk (niet dat we dikwijls babysit vragen maar het kan altijd dat je weg moet of es ooit erge behoefte hebt aan momenten voor jullie als koppel). Dan ook nog het feit dat mijn ouders (en waarschijnlijk veel mensen in onze omgeving) enorm kritiek zullen hebben (waarschijnlijk uit bezorgdheid).
Daarnaast staat het enorme verlangen en ook hoor ik in mijn omgeving bij mensen die er 4 hebben dat hun gezin meer in evenwicht is dan toen er 3 kindjes waren (dit zal ook wel afhankelijk zijn van het gezin en de kinderen die er al zijn en het kindje dat bijkomt)...
Ik weet het ook niet....
Ik wil de andere ook genoeg aandacht kunnen blijven geven, hoe geraak je nu uit zo een twijfel-situatie want het is niet zo maar een beslissing he, het is een beslissing die alles weer verandert en niet alleen voor ons maar ook voor de ander kindjes....

Pffff...

Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]