< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » baby 4,5 maanden bijna ganse dag wakker

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
baby 4,5 maanden bijna ganse dag wakker
09/12/2007 @ 21:16
Marijke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij hebben nu wel ook een enorm druk weekend achter de rug, naar de oma, schoonzus...allemaal voor het sinterklaasgebeuren.
Het was daar nu natuurlijk wel enorm druk met de andere kindjes.
Vince is nu wel gewoon aan lawaai, maar niet aan zo'n hectische bedoeningen. Misschien heeft dit er ook wel al iets mee te maken, maar aangezien hij het al van donderdag heeft denk ik toch ook aan 'beginnend ziek worden' of een sprongetje en dit dan in combinatie met dit hectische weekend.
Ik heb hem net nog een flesje gegeven en hem in zijn bedje gelegd, hopelijk wil hij nu toch slapen.

Link naar deze reactie
09/12/2007 @ 21:23
Nathalie

Online Status
Alexander heeft het al van vorige week donderdag, vandaar dat ik morgen naar de kinderarts ga bellen om hopelijk morgen te gaan.
Onze jongen is nu aan het slapen, heb hem in zijn bedje gelegd nadat hij tijdens het drinken in slaap gevallen was. Ik hoop op een goede nacht, voor jullie ook trouwens.

Link naar deze reactie
10/12/2007 @ 21:44
ac

Online Status
die van ons ligt ook nog niet lang in zijn bed, badje gehad en wou erna niet eten, wenen, ... en is toen ineens in slaap gevallen, tja dan maar zijn bedje in gelegd, hij heeft vandaag niet zo goed gegeten maar ja aan gewicht heeft hij niet tekort

Link naar deze reactie
10/12/2007 @ 21:49
Marijke

Vince is vandaag rustig geweest.
Ik was deze morgen toch maar eens naar de dokter geweest voor alle zekerheid om een eventuele "ziek zijn" uit te sluiten (aangezien hij toch veel hoestte), maar alles was ok, beetje slijmpjes maar voor de rest niks mis. Tandjes ziet hij nog niet direct zitten, dus dat kan het ook al niet zijn.
Ben deze middag even over de kerstmarkt geweest hier in Leuven en Vince heeft heel de tijd geslapen in de koets, hij heeft zelfs 1 uur langer tussen 2 voedingen gelaten.
Hij is dan daarnet nog heel ff zeurderig geweest, ik heb hem een flesje gegeven en hem in zijn bedje gelegd en hij is direct in slaap gevallen.
Misschien was het dus toch een sprongetje en is het nu weer over.
Ik wacht af tot morgen...

Link naar deze reactie
11/12/2007 @ 21:17
Els

Ze zeggen dat sprongetjes nu ook langer duren als voorheen. Met 19 weken kan de sprong wel 5 weken duren... Maar als ik terug denk slaapt Chris al een tijdje niet lang overdag.

Vince heeft al veel gegeten zeg, leuk dat het zo goed gaat! Ik heb Chris vandaag voor het eerst pap met een lepeltje gegeven. Een paar happen maar het ging goed. Denk volgende week met de groenten beginnen. Fruit wacht ik nog even mee ivm eczeem.

Doei! Els

Link naar deze reactie
12/12/2007 @ 20:29
Nathalie

Online Status
Dag iedereen,

Het gaat terug beter met Alexander! Maandag naar de kinderarts geweest en die zei dat onze zoon een flinke, gezonde baby is.
Hij vond het wel raar dat ze bij Kind en Gezin gezegd hadden over te schakelen op Nan Pro 2. Te vroeg, vond hij, dus nu geven we hem terug Nan Pro 1. En wat bleek? Alexander sliep niet meer door 's nachts sinds we hem de nieuwe melk gaven, en nu, met nummer 1 heeft hij terug iedere nacht doorgeslapen!!! Ik dacht dat het misschien aan de groentenpap lag, of aan iets anders, maar aan de melk had ik niet gedacht. Tenzij dat het toevallig was, de voorbije 2 nachten, maar ik denk het niet.
Ik probeer me nu ook wel meer te houden aan wat ik gelezen heb op inbakeren.nl. Namelijk beter de baby proberen te 'lezen'. Bij het minste dat ik denk dat hij moe zou kunnen zijn, leg ik hem in zijn bedje. Zo heeft hij vandaag 2x een uur en 1x 2 uren geslapen. Eerst jammerde hij nog wel wat, maar na 5 minuten lag hij toch mooi te slapen!
Verder heb ik heel wat speelgoed uit zijn parkje gedaan. Het zou hem te veel prikkelen. En dit speelgoed ligt allemaal aan dezelfde kant. Wanneer hij het beu is te spelen, kan hij zich dan naar de lege kant draaien. Enfin, in theorie dan. In praktijk liggen daar dan ook al terug knuffels en ligt hij helemaal gedraaid, of op zijn buikje of zo.
Ik heb hem nu ook al 3 avonden wakker in zijn bedje gelegd. Hiervoor viel hij altijd in slaap in mijn armen en legde ik hem dat zo stilletjes neer. De kinderarts had gezegd dat hij echt zelf in slaap moet vallen want anders schrikt hij dat hij niet meer in mama's armen ligt. Dat is tot nu toe (hout vasthouden...) dus goed gelukt. Hij weent wel even wanneer ik vertrek maar na 5 minuutjes is hij dan tot nu toe altijd in slaap gevallen!
Ik heb er dus goede moed in!

Link naar deze reactie
17/12/2007 @ 17:22
ac

Online Status
bij ons stelde de kinderarts voor om van omneo 1 naar omneo 2 te gaan
dit hebben we echter nog niet gedaan ...

Link naar deze reactie
17/12/2007 @ 18:30
Marijke

Heykes

Bij onze Vince gaat het ook terug stukken beter.
Hij is nu wel alleen verkouden aan het worden, de neus zit al verstopter dan anders precies, dus ik begin alvast maar terug met dagelijks meermaals te spoelen (dik tegen zijn zin natuurlijk).
Wij zijn ondertussen wel al met NAN AR 2 gestart.
Ik heb wel gemerkt dat Vince steeds minder en minder slaapjes doet overdag. Vroeger sliep hij makkelijk meer keer per dag een uur of 2-3.
Als we nu meerdere keren aan 1 of 2 uur komen is het al veel.
Hij laat wel duidelijk merken wanneer het dutjes tijd is, dan begint hij in het niets te grijpen en oogjes te wrijven, en te zeuren, dus weten we dat het de moment is voor in het bedje te gaan.

Groetjes

Marijke

Link naar deze reactie
18/12/2007 @ 19:17
ac

Online Status
hier hebben we ook weer een zonnetje in huis !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]