< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 1 jaar en nog steeds niet doorslapen!!!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
1 jaar en nog steeds niet doorslapen!!!
03/02/2008 @ 09:45
Jedi

Online Status Stuur bericht
een ostheopaat schijnt echt goed werk te leveren. Ik heb ook al gehoord van fasciatherapie, zou ook fantastisch zijn.

Link naar deze reactie
03/02/2008 @ 09:48

Online Status Bekijk profiel
Hallo

Hier nog iem die perfect weet wat het is!!!

Wij hebben al van dag 1 veel problemen met ons zoontje!
Tis te zeggen, vanaf de derde week, omdat ie daarvoor 'het geel' had, en de dokters hadden het niet door. Toen was hij heel stil...

Toen begon het. Gans de dag en nacht wenen, niet slapen, heel onrustig, niet kunnen/willen eten...
Kortom, wij wisten niet wat er ad hand was.
We zijn verschillende keren naar het ziekenhuis geweest, waar we gewoon werden uitgelachen, want we hadden gewon een 'huilbaby'.
Ondertussen kon ik niet bijslapen en was ik echt een zombie...
Eveneens mijn man...

Na 3.5 maand zijn we er achter gekomen dat we een KISS baby hebben. (Ik dacht het wel dat er iets aan de hand was, kon niet anders)(KISS baby's slapen zeer onrustig, kunnen moeilijk in slaap vallen, zijn van het minste geluid wakker, slikken heel veel als ze klein zijn, hebben nooit gekropen-als ze groter zijn-, zijn in het alg zee rdukke baby's, hebben een afgeplat hoofdje,...)

Hij is verschillende keren naar een osteo geweest, en het is beter, maar we hebben 1 probleem. hij slaapt 's nachts niet...

We hebben hem de eerste 4 maand altijd bij ons genomen, omdat hij continu krijste van de pijn, en mijn moedergevoel zei dat ik hem dan moest troosten natuurlijk. Alleen, daar moet ik nu voor boeten.

Wanneer ik hem 's avonds in zijn bedje ligt slaapt hij direct in, maar na een halfuur schiet hij wakker en begint hij te wenen...
Dan ga ik hem een tutje geven, maar na 5 a 10 minuten begint hij weer, en zo de ganse nacht door...

We zijn woe naar Duitsland geweest, Dr. Biedermann (omdat ze ons in België niet helemaal kunnen helpen), omdat zijn KISS nog STEEDS niet over was. Ik zag hem nog steeds overstrekken, en scheef zitten id relax, en ja, hij was nog steeds vrij onrustig. En wel 30 keer wakker worden 's nachts...

We slapen al 8 maanden niets bijna, en dat begint echt door te wegen. Om het halfuur eruit moeten... En ja, je kan de slaap niet meer vatten he...
Hem laten wenen, heb ik al een paar keer gedaan, maar het helpt echt niet. Hij begint dan te kokhalzen, en maakt stresshormonen aan, en dan zijn we nog verder van huis...
Dan neem ik hem bij ons op de kamer, en dan wordt hij rustiger...
Ik denk gewoon dat hij bij ons wil liggen...

Nu, ik vind het op zich niet erg dat hij bij ons slaapt, want we zijn van plan om een kinderbed te kopen, en zien dat het goed veilig is, dat hij er niet uit kan. Dat hij zo naast ons bed slaapt, en dat hij en wij kunnen slapen, want zo is het geen doen.
Alleen, ik krijg overal van die vervelende commentaren: van oeioei, je moet em laten wenen, je moet em in zn eigen bedje leggen op zn eigen kamer, je bent eraan voor de komende 5 of 6 jaar...

Maar dat is voor ons pure luxe he?! Slapen, al ligt hij bij ons op de kamer. Je moet weten dat we al 8 maanden leven gelijk zombies, en geen oog dicht doen. We weten niet of hij weent van de pijn in zijn nekje 's nachts, of om bij ons te komen liggen En het venteke heeft al zoveel afgezien... En wij ook.

Zijn er aub nog mama's die hun kleintje (omdat ze niet anders kunnen)bij hun nemen op de kamer? Zoadt ze ook wat kunnen slapen? Want ik heb soms echt het gevoel dat wij de enigen zijn met zo 'een moeilijk kind' (zo noemen mensen het)

Ik voel me er ook niet goed bij , omdat het 'maatschappelijk' gezien niet kan! Maar moeten wij mama's niet doen wat we voelen dat juist is?
Ik wil er echt zijn voor hem. Maar wil hem ook eerlijke kansen geven op alle vlak...
Zit echt in de knoei. Help aub?

Let wel: de trucjes van 5 minuten regel, druppels, bedje omdraaien, laten wenen, die gelden niet voor KISS baby's. KISS baby's worden gewoon wakker omdat ze een signaal krijgen in hun hersenen (pijn), en dat kan je niet vergelijken met een gewone baby die gewoon wakker wordt...

Grtjs van een oververmoeide mama

Wendy

Link naar deze reactie
03/02/2008 @ 10:01
Kyra

Sjeetje Wendy, wat een verhaal zeg. Goh, wat erg. Kan me voorstellen dat je bekaf bent. Wij kunnen tenminste verspreid over de nacht nog aan ongeveer 4 a 5 uur slaap komen maar jullie dus helemaal niet.

Groetjes!

[Laatst gewijzigd door Kyra - 04/02/2008 @ 18:02] - Link naar deze reactie
03/02/2008 @ 10:18

Hey Kyra

Wat hebben jullie al allemaal niet geprobeerd?
Je doet er alles voor he?
Je moet het mij niet vertellen...

Ik hoop dat het allemaal beter gaat ooit! Voor alle mama's hier, want ik weet hoe zwaar het is

Veel succes! en hou me op de hoogte!!

xxx

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 18:01
Sandy

Hoi Wendy,
Hier ook eentje die nog steeds bij papa en mama slaapt hoor. Vanaf de geboorte nog geen enkele nacht doorgeslapen. Ze heeft geen KISS, maar de osteopaat weet ook niet wat het wel is....
Inderdaad zeeeeeeeer vermoeiend.
Laat iedereen maar kletsen, ze hebben geen idee. Doe wat voor jou het makkelijkste is anders hou je het helemaal niet meer vol.

Sterkte...

liefs Sandy

Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 12:07
Elze

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Na een zeer zware maand, zit ik hier oververmoeid, en wat doet het deugd om dergelijke co-ervaringen te lezen...

Oef, ik ben niet de enige die met een 10,5 maand oude uk nog elke nacht zijn slaap moet laten (2 tot 3 keer).
En ja, wij laten soms doorhuilen (al er mij dat nog één iemand zegt... grrrr)

Meestal is het een boerke.
Maar de afgelopen maand is het nog erger (5 keer gemiddeld): van ziek naar ziek naar ziek : oren, neus, longen, slijmpjes, maag darm en opnieuw neus, slijmpes,... met lekker veel koorts enzo.
Het ene medicijn na het andere gaat er in .

Ondertussen ook een week in het ziekenhuis waar ze hem elk uur van de nacht kwamen controleren...

Enerzijds heb ik zo'n compassie met ons ventje. Anderzijds zou ik mijn geduld soms durven verliezen, zeker nu ik supermoe ben door mijn eerste maanden zwangerschap. Maar me druk maken heeft geen zin natuurlijk.

Maar één ding weet ik zeker : vandaag o f morgen heb ik etherische olie in huis van al wat hier maar opgenoemd werd : sinaas, mandarijn, bergamot,...

En te denken dat onze uk na 8 weken doorsliep en ik supercontent was.
Is op 3.5 maand veranderd toen er reflux kwam... sedertdien kunnen we de goede nachten op handen en voeten tellen....

Gelukkig zien we ze graag hé, onze kapoenen...

Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 13:02
massx

Wendy heb je na het wakker worden oom al geprobeerd zonder speentje verder te laten slapen. Handjes naar boven strak vast houden, oogjes wrijven... Wij hebben ook dat spenen probleem gehad! Ik loop ook bij een osteophaat. Maar sinds de manderijn slaapt hij door. Ik laat hem alleen inslapen met speen en daarna krijgt hij hem niet meer. Word hij snachts wakker, fles, drinkt hij maar 40cc want dat wilde hij eigenlijk niet maar zijn speen, en die kreeg hij niet. En nu is het over. Mss een idee.....probeer je alleen te helpen.

succes mascha

Link naar deze reactie
10/02/2008 @ 07:22

Hallo

Goh, we hebben dat al geprobeerd, zonder de speen, maar dan is het een krijsorkest van jewelste. WIj wonen op een appartement, en ik durf niet zo goed...
Aangezien hij terug slaapt na het geven van de speen, vind ik het niet zooo erg... Maar toch...
Ik denk bij het ene kind werkt dit, bij het andre werkt dat, er zal wel een manier zijn waardoor hij beter slaapt, maar we hebben hem nog niet gevonden...
We zijn er naar op zoekn, maar ik blijf er van overtuigd dat hij eerst van zijn KISS moet af zijn vooraleer ik hem kan leren slapen...

Grtjs
Wendy

Link naar deze reactie
10/02/2008 @ 12:02
Sandy

@ Wendy. Ik ben het met je eens dat eerst de KISS weg moet zijn. Anders straf je je kindje alleen maar, terwijl het feitelijk gewoon ergens last van heeft.
Ik heb dat met Isaatje ook nooit gedaan, omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat iets haar belet om rustig te blijven. OP het moment dat je ze laat huilen, worden ze vaak juist onrustiger. Ik denk dat het goed is om onderscheid te maken tussen kindjes die pas vanaf 6 maanden dergelijk gedrag vertonen, en kindjes die al vanaf de geboorte zo zijn......

grtjs Sandy

Link naar deze reactie
11/02/2008 @ 09:59
Kyra

Hoi, heb vorige week een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Helaas wel een wachttijd van 3 wkn. Hopelijk helpt het want we zijn MOE...

Iedereen sterkte, groetjes!

Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 11:13
Elze

Wat een wonder!

Geloof het of niet, maar gisterennamiddag heb ik enkele druppeltjes Bergamot en Sinaasappel op een knuffel van in het bed gedaan.... en... onze uk heeft voor het eerst doorgeslapen in 7 maand tijd!!!

Mijn ventje zegt dat het toeval is.
Ik geloof er wel in, maar ik ben deze nachtt och twee keer gaan kijken of ik hem niet "gedrogeerd" had, want het effect leek me zo groot...

Afwachten wat de komende nacht biedt...
Stel je voor dat het helpt!
Dan begin ik bij enkele weken met 'afbouwen', en tegen dan is hij het hopelijk gewoon om snachts door te slapen.

Dit was een supertip. 'k weet niet meer precies wie er hier over begonnen is, maar het was een geschenk uit de hemel.
(al loopt er hier één te zeggen dat ik niet te luid moet roepen, dat ik nog een paar nachten moet afwachten, hihihi)

Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 22:21
Kyra

Elze, wat fijn dat het zo goed gaat. Hopelijk blijft het zo he!

Met de rest alles ok? Helpt de aromatherapie nog steeds?

Groetjes!

[Laatst gewijzigd door Kyra - 28/02/2008 @ 13:05] - Link naar deze reactie
24/02/2008 @ 09:46
Elze

Dag Kyra,

De derde nacht is gepasseerd en het gaat nog steeds goed.
Gisteren zijn we toch eens moeten opstaan, maar dat heeft de maken met zijn verkoudheid. Zijn neusje zat volledig dicht. Maar wat is één keer, in vgl met de vele keren die we anders uit ons bed moesten.

Zaaaalig gewoon.
Al zijn mama en papa nu moe-er dan voorheen, maar dat zal wel een teken zijn dat we nog heel wat in te halen hebben .

Ik kijk alvast al met een geruster hartje uit naar de geboorte van het tweede. Ik zat er zo door dat ik toch enkele weken gedacht heb dat ik het niet aan zou kunnen. Maar als onze uk zo blijft doorslapen, dan ziet het er al rooskleuriger uit

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 12:36
mira

Hallo,

Ik heb echt even jullie raad nodig.
Mijn zoontje van net 1 is in de nacht een ramp qua slapen.
Het ging even goed, met behulp van oliën en homeopaat.
Maar nu word hij weer 5 keer per nacht wakker.
Ik gaf hem altijd wat water om weer in slaap te komen, maar hij ziet dit denk ik nu als een hulpmiddel om weer in slaap te vallen.
Want hij wordt steeds vaker wakker en dan slokje water..ja dan slaapt hij weer.
Maar hij wilt nu niet 1 slok,maar bijna een halve fles. En dat een paar keer per nacht.
Tja...dat kan natuurlijk niet, niet alleen omdat ik er dan vaak uit moet, maar ook omdat hij zoveeeeeeel drinkt op een nacht, dat lijkt me nou ook niet goed.
Ik ben net drie weken thuis geweest omdat ik te weinig slaap had de afgelopen tijd en er helemaal doorheen zat.
Nu ging het wat beter met Dean in de nacht, maar de afgelopen dagen gaat het dus weer de verkeerde kant uit.
Moet ik hem nu laten huilen???/Ik weet het niet meer, maar ik ga er niet weer 5 keer per nacht uit.
Straks zit ik weer half overspannen thuis.
Heeft iemand raad????

Alvast bedankt...

Link naar deze reactie
26/02/2008 @ 13:45
Kyra

Hoi,

Elze, ik hoop dat het zo positief blijft gaan, goed zeg!!!

Mira, hoe herkenbaar. Wij trekken het ook niet meer. We zijn allebei echt doodop.

Groetjes.

[Laatst gewijzigd door Kyra - 28/02/2008 @ 13:06] - Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 09:22
Mira

Hallo allemaal,

Ik wilde graag weten hoe het nu met jullie kindjes gaat.
Slapen ze al door of nog steeds vaak wakker?
Wat hebben jullie zoal gedaan om hen te laten doorslapen.
Hier bij ons gaat het op en af.
De ene nacht is het maar twee keer wakker (tutje of wat water)
Soms helaas nog 5 keer per nacht.

Liefs Miranda
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]