< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » dolgraag een eerste kindje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
22/12/2007 @ 11:04
patries

Online Status
Hallo,
ik kom voor de eerste keer eens kijken op jullie forum.
Ben 27 jaar en sinds 3 jaar ben ik gestopt met de pil( na een gebruik van ruim 10 jaar).
nu zijn mijn vriend en ik dit jaar januari begonnen met de medische onderzoeken-molen,en alles blijkt vooralsnog "goed" te zijn.
D.w.z bloed oke,bij partner alles goed,goede samenlevingstest,regelmatige cyclus en noem maar op!!
krijgen we te horen dat we een kans van 48% hebben op een natuurlijke zwangerschap,Is dit nu echt kansberekening ofzo?
Dus wij trouw iedere maand klussen om de 2 dagen van de 6e tot de 21e dag,zouden we de meeste kans van slagen hebben?
Het zou nu een kwestie van tijd moeten zijn,alleen word de teleurstelling iedere maand groter,vooral omdat mijn lichaam een spelletje met me speelt( zal iedereen wel zo ervaren).fijn dat je er eens met anderen over kunt kletsen,groetjes

Link naar deze reactie
22/12/2007 @ 11:36
Wendy

Online Status Stuur bericht
patries, dat is bij ons ook zo, en ik denk bij nog veeeel meer mensen. afgelopen herfst ben ik ook bij de gyne geweest en zei vertelde ons dat elk GEZOND stel maandelijks een kans van ongeveer 20% heeft op een gezonde zwangerschap... niet echt veel he! elke 48 uur klussen is ons ook aangeraden en daar houden we ons ook aan. ongeveer vanaf dag 7 tot en met dag 17 (als ik dan zeker weet dat ik eisprong gehad heb). daarna klussen vind ik altijd een beetje "eng". ook ik heb elke maand last van misselijkheid, rare borsten, opgezet gevoel, moe, honger... van alles en nog wat maar tot nu toe braaf 13 x ongesteld geweest! een vrouwenlichaam is een complex iets...
succes meid! en kom maar lekker kletsen als je daar behoefte aan hebt!

Link naar deze reactie
25/12/2007 @ 11:42

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Bij ons loopt het ook ongeveer zo hoor.

Ik ben ook 27, en we zijn nu 1,5 aan het proberen om zwanger te geraken.

Bij ons zijn ook de eerste testjes uitgevoerd (ook doordat ik suikerziekte heb), en ook wij kregen te horen: tot hiertoe alles OK.

Ook de tip van de 48 uren regel hebben wij meegekregen en we proberen dat ook zo goed mogelijk toe te passen. Hoewel er soms wel een dagje langer tussen zit

Wendy, het kan helemaal geen kwaad om sex te hebben terwijl je zwanger bent. Ik weet nooit wanneer mijn eisprong gekomen is, dus wij klussen nog wel wat langer door. Je weet maar nooit ...

Prettige feestdagen!
Inge

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 09:15
Wendy

hey inge, je hebt gelijk hoor! klussen nadat je bevrucht bent maakt natuurlijk niets uit maar ik weet altijd precies wanneer ik eisprong heb gehad dus dan lijkt het een beetje overbodig. en ik zie dat vruchtje al heeeeel goed zijn best doen om in te nestelen en dan al die soldaatjes die dat dingetje willen aanvallen, echt nachtmerries van gehad. te gek voor woorden natuurlijk, maar goed...
jammer zeg, dat jullie ook al zo lang bezig zijn... in onze omgeving zit iedereen inmiddels in de kleine kinderen en iedereen kijkt ook hoopvol onze kant op, we zijn bijna 4 jaar getrouwd dus "het wordt tijd".
deze ronde ben ik af en toe misselijk geweest dus ik koester nogal wat hoop, hopelijk niet onterecht... mijn arme ventje denkt dat hij de jackpot heeft geraakt dus ik hoop dat hij niet al te teleurgesteld gaat zijn.
temperaturen jullie al? wij wel en het werkt hartstikke goed! niet dat ik al zwanger ben geworden of geweest maar ik kan precies mijn eisprong ontdekken en het is altijd weer een hele geruststelling om te zien dat je er weer 1 hebt gehad, want dat is toch belangrijk he!
heel veel succes voor het eerste beebje en kom rustig nog eens babbelen over het 1 en ander, we zitten toch een beetje in hetzelfde schuitje he!
x
wendy

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 11:39

Hey Wendy,

Dan wordt het toch spannend voor je, ik alvast!

Ik heb gisteren ovulatietestjes gekocht, zal ik vanaf januari daarmee maar eens proberen.

Temperaturen ga ik dan ook gelijk mee starten. Hoelang heb je nog de tijd (om te klussen) eens je temperatuur verhoogd is?
Hoe meet jij je temperatuur juist? Want volgens dat ik opgevangen heb zijn er wel een paar juiste methodes, of vergis ik me?

Laten we nu maar hopen dat jouw lichaam de juiste signalen geeft en dat je bent! Hou me zeker en vast op de hoogte.

Grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 11:56

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi patries,

Welkom op het forum!

Ook wij willen graag een eerste kindje!!
(en een 2e ooit )

Jij ook al zo lang gestopt met de pil? Ik inmiddels 3 jaar gestopt maar nu weer sinds 15e ronde bezig om zwanger te worden.. Met een miskraam tussendoor..

Veel meiden hier op het forum weten hoe frustrerend het soms kan zijn als het gewoonweg niet snel of niet vanzelf gaat!!
Dus je bent op de juiste plek om erover te praten

Temperaturen, ovulatietestjes, 48 uurs regel enz.. We hebben alles gebruikt/gedaan.. Elke maand weer.. Zonder GOED resultaat..

Inge, op het moment dat je temperatuur verhoogd is heb je je eisprong gehad. Een eitje blijft zo'n 6 uur bevruchtbaar, dus als je mazzel hebt en je klust op het moment dat je temp hoog is kan het nog raak zijn. Maar die kans is logischerwijze klein..

Met ovulatietestjes is het iets makkelijker in te schatten, als je vanaf dag 10 er mee begint en hij is op een gegeven moment positief moeten jullie flink gaan klussen, je eisprong zal namelijk dan binnen 48 uur (geloof ik) zijn.

Blijven hopen en hopelijk zijn we met zn allen snel zwanger!!

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 11:58

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Oja, misschien moet je eens een topic zoeken die overeenkomt met jou verwachte ongesteldheidsdatum (NOD)!

Is wat overzichtelijker dan wanneer iedereen topics aan gaat maken
En je zit dan daadwerkelijk in hetzelfde schuitje als de rest van het topic!

Link naar deze reactie
30/12/2007 @ 17:14
Wendy

hey inge!
om echt te klussen op je temperatuur valt niet mee. veel vrouwen hebben wel 1 dag een temperatuur DIP, voordat hij gaat stijgen. OP die dip heb je dus je eisprong. wanneer de temp stijgt ben je eigenlijk al te laat of jouw eitjes moeten lang houdbaar zijn... de temperatuurmethode is meer om je lichaam goed te leren kennen en zo je eisprong te HERkennen eigenlijk al VOORDAT hij er is! het is best ingewikkeld en ik gebruik het alleen nog om mijn ongi te voorspellen. wij klussen elke 48 uur dus we hoeven niet te "mikken". wanneer je temp gaat zakken voor je nod word je dus ongi, wanneer hij hoog blijft ben je zeer waarschijnlijk zwanger en hoef je al bijna niet meer te testen (na 16 dagen hoge temp!). maar dat is bij mij dus nog nooit gebeurd...

het beste om te tempen is sochtends VOORDAT je ook maar iets doet. dus de wekker gaat en direct temperaturen! het werkt met hele kleine verschillen en als je de ene keer eerst naar het toilet gaat en de andere keer niet, dan verschilt de temp teveel om de belangrijke verschillen er nog uit te kunnen vissen. gewoon rectaal tempen, de termometer even tussen je billen plakken (hij hoeft er niet helemaal in hoor, hahaha!) das het makkelijkste. het mag ook in je mond, of vaginaal, maar dat is allemaal wat moeilijker omdat je dan een aantal tienden van graden er bijop moet tellen voor je werkelijke temp. wel ALTIJD op dezelfde manier tempen, das belangrijk!

veel succes, als je vragen hebt....
x
wendy

Link naar deze reactie
30/12/2007 @ 18:06

Hey Wendy,

bedankt voor de info!
Zal er vanaf volgende maand ook aan beginnen.
Alé, eigenlijk hoop ik natuurlijk dat het niet meer nodig zal zijn, maar ja... even afwachten nog.

Prettige feestdagen nog hé!

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
05/01/2008 @ 09:32

Hoi Wendy,

Vanaf wanneer begin je juist te temperaturen?
Na je of vanaf dat deze beginnen?

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]