Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/04/2008 @ 14:35 | tweeling Hoi allemaal, ik ben blij dat ik hier terecht kwam en hopelijk kan er mij iemand helpen. Mijn tweeling-meisjes zijn 7 jaar en ik word hoorndol van hun. Vooral de "jongste", ze is heel erg vermoeiend, vraagt constant aandacht, is soms agressief, kan in de zetel geen 5 seconden stil zitten (heb ik zelfs al es getimed bij haar lievelingsfilm), heel opstandig als ik haar iets vraag... Haar zus daarentegen kruipt soms stilletjes in de zetel en zuigt nog op haar duimpje, is liever alleen. Als ik vergelijk met mijn 2 zonen, 9 jaar en 6 jaar, denk ik soms echt dat er iets hapert aan hun. Dacht al aan ADHD maar waar kan ik tercht om dit te laten testen? Op school gaat het tamelijk goed volgens de juf maar thuis loopt ze ven hot naar her. Ik woon in oost-Vlaanderen en zou heel graag eens met iemand praten over haar gedrag maar waar? Hopelijk kan er iemand mij helpen? Hartelijk dank. Maude |
| 17/07/2008 @ 20:15 Viena | De discussie of ADHD al dan niet een handicap is, vind ik eigenlijk nogal straf... Ik werk als therapeut in een revalidatiecentrum voor kinderen met leer- en ontwikkelingsstoornissen. Eén ding is zeker ADHD vormt een serieuze beperking op je functioneren. Bij de meeste kinderen is de hyperactiviteit en de concentratiestoornissen behoorlijk onder controle te krijgen dmv medicatie, maar er zijn kinderen die ondanks dit het toch nog heel moeilijk hebben. Veel kinderen die bij mij komen, beseffen ook dat ze anders zijn en vinden hun eigen overbeweeglijkheid enorm lastig. Je zal maar steeds op je kop krijgen terwijl je er eigenlijk niet kan aan doen. Er gaat namelijk heel wat fout in de chemische werking in de hersenen. Het is dus wel degelijk een stoornis. Of je deze stoornis ook als een handicap ervaart, wordt volgens mij bepaald door de last die je er van hebt in je dagelijkse leven... Maar banaliseer ADHD aub niet!!! Geloof me het leven is dan zwaarder dan je zou denken... |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

ADHD een handicap?????????