< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » grieperig en zwanger worden

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
grieperig en zwanger worden
27/12/2007 @ 11:02
Lien (effe niet ingelogd)

Hey,

Mijn man en ik proberen zwanger te worden. Nu heb ik al een weekje last van keelpijn en een droge hoest. Mag ik medicatie (hoestsiroop en keeltabletjes) nemen of niet? Moeten we even wachten met proberen? Of kan dit geen kwaad mochten we nu zwanger worden?

Kan iemand raad geven??????
Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 11:16
Fie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik denk niet dat het kwaad kan als je nu hoestsiroop en tabletjes inneemt. Het is niet eens zeker dat je zwanger bent en zelfs als je zwanger zou zijn, zit je in pas zo'n pril stadium dat er nog geen uitwisseling van stoffen is tussen jou en de baby (embryo).

Ik was vorige week ziek en de HA heeft me wel degelijk medicijnen voorgeschreven, ook al zijn we bezig aan een derde wondertje. Bij mijn vorige zwangerschappen zeiden de HA en gyn dat het pas nodig was me "zwanger" te gedragen als ik het ook effectief was. Het kan geen kwaad om op voorhand al wat op te letten met eten, drinken & medicijnen, maar anderzijds is het ook geen ramp als je bijvoorbeeld nog een glaasje wijn gedronken hebt voor je wist dat je zwanger was.

Groetjes
Fie

Link naar deze reactie
28/12/2007 @ 12:57
Evita

gelijkaardig probleem
Ik had ook een gelijkaardig probleem in december.
Ik ben eind november met de pil gestopt, en we zouden volop proberen zwanger te worden... Maar na een week moest ik antibiotica slikken, dus hebben we gewoon gewacht uit veiligheid.

De huisarts zei me wel dat het absoluut nog geen kwaad kon omdat:
1) de kans klein was dat ik al zwanger was
2) indien ik wel al bevrucht was, duurt het zeker nog 5 weken vooraleer het vruchtje zich innestelt in de baarmoeder. Vanaf dan kan het wel kwaad.

Gisteren was ik ongesteld, dus het proberen kan opnieuw beginnen.
Groetjes, Evita
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]