< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » nieuw gezin + alementatie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Nieuw samengestelde gezinnen
nieuw gezin + alementatie
27/12/2007 @ 19:25
miske

Online Status
Hoi,

Helemaal nieuw hier dus ff een korte inleiding.

Het gaat over de dochter van mijn vriend(hij zelf is geen forummens dus stel ik de vraag maar even)

Mijn vriend heeft dus ouderlijk gezag sinds vorig jaar over zijn dochter.
De dochter gaat netjes zoals de rechtbank het beslist heeft elke 14 dagen naar de mama.
Daar ze een leerachterstand heeft zit ze door de week op internaat omdat er daar de regelmaat is die ze nodig heeft en daar ook alle begeleiding krijgt die ze nodig heeft.

Natuurlijk gaat ze ook om de x aantal tijd naar de grootouders en blijft ze daar soms ook overnachten.

Nu weigerd de ex- vriendin van mijn vriend al bijna 1 jaar om alementatie te betalen of ook maar ergens bij te komen in de kosten.

Vb. ze is pas geopereerd en dus betaald mijn vriend alleen de rekening

Dus vraag 1: hoe zit het als alementatie niet betaald word?
Vraag 2: moet een ex-partner tussen komen in kosten van ziekenhuis of zit dit bij de alementatie bij in ?

Alvast bedankt
Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 19:54

Online Status Stuur bericht
Hey,

Alles hangt af van hoe het bepaald is in het vonnis of in de regelingsakte. Is in elke situatie anders. Kunnen jullie er niet aan uit, ga dan misschien eens langs bij een notariaat, daar zitten juristen die jullie zeker veder kunnen helpen en advies is (meestal) gratis. Beter dan direct naar een advocaat te lopen.

Groetjes

Link naar deze reactie
27/12/2007 @ 20:29
miske

Online Status
In het vonnis van de rechtbank staat dat zij een bepaald bedrag per maand moet betalen, dit bedrag is nog geen enkele keer overgemaakt
Link naar deze reactie
28/12/2007 @ 13:03

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey miske,

dan ga je via een advokaat en deurwaarder beslag moeten laten leggen op haar loon,als ze werkt natuurlijk!!!
en of ze bij moet leggen bij de ziekenhuis kosten hangt af van wat er besproken is,of je krijgt alleen allimentatie of er staat ook nog expliciet bij dat ze een deel zieken kosten op zich moet nemen,staat dat er niet bij is ze alleen verplicht allimentatie te betalen.

veel groetjes

Link naar deze reactie
30/12/2007 @ 23:27
Donnie

Met je vonnis van de rechtbank kun je terecht bij het LBIO (Landelijk Bureau voor Inning Onderhoudsbijdragen) in Gouda. Je geeft hen de "grosse" (die met de tekst "in naam der Koningin" en zij regelen alles voor je. Maandelijks innen zij de alimentatie voor de ontvanger middels beslaglegging op het loon. Anders kan misschien een consult (meestal eerste keer gratis) bij een advocaat helpen of het Juridisch Loket in Nederland. 0900-8020

Succes ermee!

Happy 2008!

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 10:51

hey,

jouw verhaal doet mij een beetje denken aan de regeling tussen mijn ouders. mijn vader betaalde ook al meer dan een jaar geen allimentatie aan mijn moeder voor mijn drie zussen (en hij moet niet veel betalen hoor 150euro voor de drie) en mijn moeder was eens inlichtingen gaan nemen bij de rechtwinkel en daar zeiden ze dat hem gingen opspeuren waar hij werkte en dat dan via zijn werk een deel van zen loon word ingehouden en dat dan naar mijn moeder gaat voor de achterstallige allimentatie.
grtjs,
sarah

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 13:05
Saske

hey miske
Dit heb ik voor jullie van het internet geplukt, misschien kan je het eens overwegen.

Het slachtoffer die het geld moet krijgen kan daar wel iets tegen doen. Je expartner aanklagen is een lange procedure en kost je veel geld en heb je nog geen kindergeld, maar wat je wel tijdens de procedure kunt doen is naar het ocmw stappen en daar je klacht gaan neerleggen. Het ocmw betaald het achterstallige onderhoudsgeld die je expartner moet betalen en gaan dan naar je expartner om het geld terug te eisen, op die manier kan de expartner het geld in soepele termijnen terug betalen en is het voor hem of haar ook geen last om ineens een grote som te betalen.
We zetten even de voordelen op een rijtje:

Je hebt je geld meteen.
De expartner moet niet alles ineens betalen.
De procedure kan zonder stress doorgaan.

Dat is wat je kunt doen als je expartner zich niet aan de regels houd.

Groetjes en succes

Saske

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]