[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 06/01/2008 @ 21:31 Lara | Wij willen ons dochtertje 'Jada' gaan noemen en zijn nu op zoek naar een mooie tweede naam. Het liefste willen we haar een beetje een Indonesische naam geven (in ieder geval geen echte Nederlandse naam). Wie weet een mooie naam die bij Jada past? We hebben nu de volgende namen op ons lijstje staan: Jada Alysha Jada Amaya Alvast bedankt! ps:weet iemand een leuke site met Indonesische namen? |
| 06/01/2008 @ 22:50 Judith | Jada Intan (=diamant) Jada cinta=liefde Jada ayunda = lief meisje / oudste zus Jada daya = moed http://www.jasaumum.com (nama nama bayi aanklikken) ik weet niet of je dit wist.. maar in elk geval lees het ff : sommige namen zijn daar kampungan"-achtig. Dan gaat je kind voor de rest van haar leven door met een naam uit een lower kaste. Denk wel dat Indonesische namen gebonden zijn aan de sociale rangorde (soortement kaste) waartoe ze behoren, of ze nou moslim, hindoe of christen zijn. Namen als Dewi, Wulan, Painem, etc. zijn lower kaste namen; evenals de Balinese namen Wayan, Nyoman, Putu, Made en Ketut. De kans is groot dat je kind word gepest zodra hij/zij ooit een voet op Indonesische bodem zet. su6 ermee! |
| 07/01/2008 @ 11:27 Lara | Toevallig had ik deze pagina via via gehoord! Maar van die 'kampungan' namen wist ik niets! Met die tip ben ik erg blij! Bedankt! |
| 07/01/2008 @ 11:28 Lara | Toevallig had ik deze pagina via via gehoord! Maar van die 'kampungan' namen wist ik niets! Met die tip ben ik erg blij! Bedankt! (Dewi stond op ons lijsje!) |
| 09/01/2008 @ 14:49 mimi1701 ![]() | hai, uit jouw lijstje: Jada Alysha Jada Amaya Enkele andere namen: Jada Amisha Jada Adinda Jada Aasera Jada Anisha Jada Melatie Jada Riya Jada Sabeen Jada Suri ![]() ![]() |
| 12/01/2008 @ 11:45 Yvette ![]() | Mijn schoonzusje heet Darni, ook een Indonesische naam (zij komt daar dus ook vandaan) |
| 14/01/2008 @ 21:08 | Indonesische jongens naam Maryono Ook ik wist niet van de combinatie kasten-namen. Goede tip! Wij willen ons (nog ongeboren) zoontje Maryono noemen (Of kortweg: Yono) Zover wij weten is dit een Indonesiche naam (de ouders van mijn man kwamen van Java) Het lukt mij echter niet om ergens de betekenis van de naam Maryono te vinden (laat staan hoe het zit qua kaste...) Kan iemand mij wellicht verder helpen? Alle tips en suggesties zijn welkom! |
[Reageer]

Wie weet mooie Indonesische meisjesnaam?