Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/01/2008 @ 15:27 fifi | ik wil je niet ontmoedigen hoor Mies ons zoontje sliep op die leeftijd nog veel beter dan dat, maar één keer wakker. En plots was het gedaan en zitten we al maanden (nu 14 maanden oud) in een situatie zoals alle bovenstaande. Als hij terug zou gaan op 1 keer drinken en voor de rest flink slapen zou ik dolgelukkig zijn. Nu zijn we ook een beetje ten einde raad en ik ben 6 maand zwanger van nummertje 2.... Nu denk ik " die 2de ga ik toch sneller leren slapen" maar ja is makkelijk gezegd hé. Ben nu de boeken aan het lezen van Tracy Hogg, daarin staat hoe belangrijk het is dat kinderen leren zelf/alleen in slaap te vallen. Zoontje kan het wel hoor maar misschien ontbreekt het willetje.... ik weet het niet. Hopelijk betert het snel. Nu halen we hem niet meer uit zijn bedje, troosten, kamer uit, troosten, kamer uit.... je kent het wel. Hij krijgt wel nog 1 keer zijn flesje, tussen 12u en 1u. Hij drinkt niet veel dus dat mag ie wel. |
| 21/01/2008 @ 12:26 fifi | Hier enkele betere nachten gehad, tjonge wat een verschil als je zelf wakker wordt 's morgens ;-) de onze wordt "zomaar" wakker. Je merkt een groot verschil tussen honger en "iets anders", als hij honger heeft wilt hij niet eens echt gepakt worden, dan is er maar 1 doel mel, nu! je hebt inderdaad mensen die vinden dat baby's na 6 maand niet meer mogen drinken 's nachts maar daar geloof ik niet in, elke baby is anders hé. We zullen zien hoe nummer 2 het doet en hoe ik het doe want zo'n klein hummeltje vraagt gewoon om gepakt te worden hé ;-) |
| 21/01/2008 @ 18:36 Erika ![]() | 1 gouden tip: probeer een osteopaat!!!! |
| 22/01/2008 @ 19:22 Miranda | Ook hier zijn we al een aantal keer naar de osteopaat geweest, maar helaas....geen verbetering Morgen gaan we naar de homeopaat...tja..proberen alles om een keer door te slapen. Echt...1 of 2 keer per nacht is niet erg...maar 6 tot 7 keer..pfff ![]() Maar ik verwacht en hoop niks..dan kan het alleen nog maar meevallen. Liefs Miranda |
| 24/01/2008 @ 19:18 Sid | Hallo allemaal, Ik heb hier in het begin enkele keren gereageerd maar nu is het al even geleden. Wij zijn uiteindelijk ten einde raad bij de pediater terechtgekomen die mij onmiddellijk naar de huisarts heeft doorverwezen omdat ik er volledig doorzat na 16 maand slechte nachten. Allebei zeiden ze hetzelfde: een kind van 16 maand moet kunnen doorslapen (als verder alles ok is natuurlijk) dus: gewoon laten brullen. Wij doen dit nu al 2 weken en hij begint het al door te hebben: hij wordt nog wel wakker maar steeds minder en zijn huilbuien duren steeds minder lang. Wij leven op hoop. De huisarts heeft mij wel onmiddellijk twee weken thuis gezet om te recupereren... Het is hard en echt wel even doorbijten maar als het resulttat dan ononderbroken nachten is, dan heb ik het ervoor over! Groetjes! |
| 27/01/2008 @ 20:35 Mira | Hoi Sid, Laat het even weten als hij echt helemaal gestopt is met huilen. Ik heb het 1 week volgehouden en ik kon niet meer tegen het gehuil. Ik moest de volgende ochtend gewoon weer vroeg op voor werk, en met dat gehuil was ik echt helemaal op.Het is echt een volhouder..2.5 uur achter elkaar huilen, 4 uur slapen en weer drie kwartier huilen. Na 6 nachten met totaal geen verbetering ben ik ermee gestopt. Maar misschien moet ik het langer proberen dus. Maar dan ga ik echt twee weken vrij nemen of ziek melden want ik zit er nu al bijna doorheen. Nu is hij zo'n 4 keer per nacht wakker (4 nachten geleden maar liefst 7 keer), maar met moeite weer in slaap te krijgen. Ga zo maar naar bed..kan ik nog wat slapen... ![]() |
| 29/01/2008 @ 21:37 | gelukkig niet de enige fijn te zien dat wij hier niet te de enige zijn.. bobby is nu 7 maanden , en van doorslapen heeft hij nog nooit gehoort, maar misschien ben ik wat eigenwijzer dan jullie , na 1 uur snachts ben ik het zat en verhuist hij lekker naar ons bed, tuurlijk weet ik dat het slecht is ,maar aan een chagarijnige mama en papa heeft hij ook niets , ik word wel wat harder en laat hem langer huilen maar is dan zo overstuur dat hij niet ademt, dat is dus ook geen oplossing, e tja wil ik wat alleen tijd met mijn partner , dan doen we dat voor 1en ,;) groetjes ! |
| 30/01/2008 @ 14:29 Sid | Hey Mira, Hoe oud is jouw kindje? Mijn zoontje is nu bijna 17 maand en verstaat meer dan ik dacht. Ik spel hem ook elke avond de les (flink slapen tot moegen, niet huilen, als je huilt komen mama en papa niet)en blijkbaar begrijpt hij het het want als ik het eens een avond vergeet komt hij met opgeheven vingertje naar me toe tot ik mijn preek afsteek ![]() Dit zal uiteraard nog niet lukken bij heel kleine kindjes. Wij kunnen nu zo'n 5 nachten op 7 doorslapen en da's al een hele verbetering! |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

18 maanden en nog steeds niet doorslapen...radeloos

. Ik geloof er echt in dat een heel groot deel aan het karakter van het kindje ligt. Waarschijnlijk hebben onze kindjes wel meer overeenkomsten dan alleen het niet slapen... 

...