[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 12/01/2008 @ 21:17 marijke | hey meid.. ik heb zelf ook drie kinderen en ben zwanger van de vierde. ik vind het dus ook een fijn idee als ze later wat aan mekaar hebben. alleen over van stel je voor als we komen te overlijden moet ik eerlijk zeggen ben ik nog niet zo heel veel mee bezig. je kan toch moeilijk gaan leven van stel er gebeurt mij iets,voor het zelfde geld leef je nog heel wat jaren. ik heb wel het geluk dat ik weet dat mijn familie alle kids zou opvangen. maar ik denk zelf dat je niet teveel met dat idee moet leven,dat je doodgaat. misschien denk ik wat te makkelijk over dit onderwerp. en het mooiste is natuurlijk wel als je een familie lid of hele goeie vrienden hebt die als het ooit zou gebeuren alle kinderen in huis wil nemen. maar wij hebben dus ook nog niet echt wat geregeld,waarschijnlijk word het mijn zus die wil ze allemaal wel. maar we gaan er gewoon vanuit dat we lekker lang blijven leven en oud mogen worden of niet dan. groetjes ![]() |
| 17/01/2008 @ 21:25 Liesje | Hey, Je mag er inderdaad niet te veel aan denken. Er kan zoveel gebeuren... Om die reden geen 4e kindje willen, gaat wel wat ver vind ik. Het gaat trouwens niet om het aantal. Volgens mij is het even erg voor een kindje alleen als zijn beide ouders dood zijn... Niet meer aan denken! ![]() Groetjes, Lies |
| 18/01/2008 @ 11:45 mimi@work | Een interessant topic waar ik ook al vaak bij heb stilgestaan... Mensen denken niet graag en gauw aan jong sterven maar soms is het beter om toch vooraf wat zaken te regelen en op papier te zetten, het scheelt een hoop frustratie en misschien geruzie bij de nabestaanden? Zelf heb ik een tante en nonkel met vier kids waarvan m'n moeder meter is van eentje. Ik herinner me de afspraak dat zij de zorg voor de kinderen zou overnemen in geval van ( ben zelf enig kind) Dat is altijd blijven hangen dus toen ik zelf kinderen kreeg hebben m'n man en ik er ook over gepraat. Mijn man heeft een zus met 1 kind maar we vinden hen als opvangouder niet geschikt (totaal andere waarden) dus kozen we voor mijn ouders met financiële begeleiding ve nonkel (ook lang verhaal) in de hoop dat m'n ouders ook lang leven... Nu gaan we voor een derde (hi Elsi, we meet again) en ik weet zeker dat dit kind voor hen even welkom zal zijn. Financieel ook hypotheek met schuldsaldoverzekering, levensverzekering, ed maar belangrijkst vanal iemand die hen graag ziet en dezelfde opvoedwaarden heeft zoals wij. We hebben het al persoonlijk gevraagd maar willen dit nog op papier om conflicten met de schoonfamilie te vermijden... Weet er iemand of dit bij notaris moet of gewoon een document getekend door beide en gewettigd op stadhuis ofzo? Laat je zeker niet doen in je keuze voor een vierde kindje, net zoals jij zullen er bij ons mensen vinden dat het huis te klein is, we te weinig verdienen, etc... Wie zegt trouwens dat ze de drie kind wel nemen als het zover is? Ik zou het als vriendin alvast een grote eer vinden...ga je er met haar over praten? Wat vind je man? Succes! |
23/01/2008 @ 21:24 ![]() | Heerlijk zo'n forum met verfrissende andere ideeen, die houden we erin Spreeuwtje |
[Reageer]

groot gezin - wat als ouders overlijden ..................??

Liefde is er in overvloed!
)

trek je dat gewoon niet aab, denk gewoon dat je lang en gelukkig samen zal leven...en statistisch gezien is het risico héél erg klein dat jullie beiden overlijden hé