< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » Stiefkinderen ten laste nemen???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Nieuw samengestelde gezinnen
Stiefkinderen ten laste nemen???
22/01/2008 @ 10:41
els

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,
Ik heb een vraag..ik heb 2 kinderen van vorig huwelijk en ben zwanger van een 3de met men nieuwe partner en men 2kids staan bij mij ten laste,men partner zou graag ons 3dekindje bij hem ten laste willen nemen maar ook men andere 2 kinderen...gaat dat eventueel en wat moet je hiervoor allemaal doen???

Alvast bedankt,Els

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 11:08
Ines

Els,
Woon je in België of in Nederland?
Als je belgische bent, kan ik misschien wel wat meer uitleg geven.

groetjes,
Ines

[Laatst gewijzigd door Ines - 22/01/2008 @ 11:08] - Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 11:37
els

Oeps...was vergeten te vermelden...wij wonen in belgë.

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 13:29
Ines

Els,
Het is mogelijk dat je partner ook de kinderen uit je vorige relatie ten laste neemt.
Je bespaart meestal meer belastingen als één van beide partners 3 kinderten ten laste neemt, dan wanneer één partner 2 en de andere partner 1 kind te laste heeft.

Jullie moeten dit beide laten weten aan je werkgever. Dan moet er een attest ingevuld worden waarop verklaard wordt dat de kinderen nu bij hem ten laste komen ipv bij jou. Op jou loon zal dan in de toekomst meer bedrijfsvoorheffing ingehouden worden, en op zijn loon meer.
De 3 kinderen moeten dan ook op de belastingaangifte van je partner ingevuld worden als kinderen ten laste.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, en anders laat je het me nog maar weten.

groetjes,
Ines

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 14:06
els

stiefkinderen ten laste nemen???
Hey Ines,

Ok dat weten we dan ook weer...Dan moet men partner maar eens contact opnemen met die mensen,hij is namelijk zijn eigen baas.

Alvast bedankt hé!

Grtjs,Els

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 14:47
Ines

Als je partner zelfstandige is, dan moeten er voor hem geen papieren voor de bedrijfsvoorheffing ingevuld worden.

Ga jij werken?

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 14:56
els

Ja maar hij moet bij die mensen toch praten voor aanvraag van kraamgeld hé?

Ja ik werk fulltime(nu al van 7weken wel op ziekenkas)

Is voor mij ondertussen ook al 5j.geleden en het is anders hé als je partner zelfstandige is.

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 15:06
Ines

Els,
Als je partner zelfstandige is, dan kan je het kraamgeld en kindergeld beter via jou werkgever aanvragen.
De bedragen die je als werknemer ontvangt, zijn immers heel wat hoger dan wat een zelfstandige krijgt (hoe onlogisch dat ook is).

Het is perfect mogelijk dat de kinderen ten laste staan bij één partner en dat het kindergeld via de andere partner wordt aangevraagd!

Als de kinderen fiscaal bij jou partner ten laste komen, dan moet hij dit gewoon aan zijn boekhouder laten weten.
Jij moet aan je werkgever laten weten dat jouw twee oudste kinderen niet meer bij jou ten laste zijn. En dan moet hij jou normaal het formulier laten ondertekenen waarover ik het daarstraks al had.

groetjes,
Ines

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 21:46
Dabberke

Hoi Els,

Zoals Ines het al zei, kan jij best de kindjes ten laste nemen... Mijn man is ook zelfstandige en ik heb het ook zo gedaan. Scheelt direct toch wat in kindergeld hoor!
Het kraamgeld kan jij dus ook zelf aanvragen.

groetjes,
Inne

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 11:00
els

Hoi Dabberke en Ines,

voor de aanvraag van het kindergeld zijn we op de hoogte(staat in folder van kind en gezin) dat is veel beter dat we dat via mij laten gaan,tis idd niet juist dat je als zelfstandige verliest maakt op het kindergeld maja...denk dat we al blij mogen zijn dat we iets krijgen van vadertje staat hé
En wat nog het toppunt is als 1 v/d kids beslist om te gaan werken dan pakken ze u nog het hoogste bedrag af van uw kindergeld...zo slim zijn ze dan ook al weer.

Grtjs,Els

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 11:16
Ines

Ja, het is altijd het duurste kind dat wegvalt!
En een kind van een zelfstandige kost toch even veel als een ander kind?
Ik weet ook niet wie deze regeling heeft uitgevonden, maar we kunnen er weinig aan veranderen, he.

groetjes,
Ines

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 11:41
els

Hoi Ines,

Ja is idd ook zo maar zoals ik al vertelde...we mogen blij zijjn dat vadertje staat ons toch iets geeft hé

Ik was eens gaan kijken op uw profiel...en ik wens jullie veel succes toe in maart!!

Grtjs,Els

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 12:05
Ines

Dank u !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]