< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » wat na de bevalling?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
wat na de bevalling?
27/01/2008 @ 00:03

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi iedereen

Ik twijfel een beetje over de ac na de bevalling. We moeten daar nu toch al over nadenken want ik weet, dag 5 komt de gyn langs op de kamer om te vragen hoe het nu zit.
Na Gudrun hebben we niets gebruikt maar we waren het er wel over eens dat het niet zo lang zou duren vooraleer we er weer voor gingen: aan 10 maand was het meteen prijs. Toen deden we "voor het zingen de kerk uit" gecombineerd met het uitrekenen van mijn (mogelijke) eisprong gezien ik een heel onregelmatige cyclus heb.
Ik wil graag weer bv geven dus daar moet ik ook rekening mee houden denk ik (of niet?)

Aan de pil wil ik absoluut niet: ben wat pilmoe, slikte ze al lang genoeg.
Condooms is zo'n gedoe, mijn man gebruikt ze ook niet zo graag. Na Gudrun heb ik er gekocht: het doosje is nog steeds verpakt met de plastiek!!!!
Ik zat te denken aan een spiraaltje maar het idee van het niet kunnen innestelen van een bevrucht eitje vind ik eng en/of je zit weer met hormonen in je lijf.
Nuvaring is ook niet de goedkoopste dacht ik en je zit weer met hormonen bezig.

Pff, HET middel voor ons moet nog uitgevonden worden precies he.
We willen wel graag een 3e maar de tijdsspanne is nog niet uitgezet. Zelf wil ik op zijn minst een jaar wachten met proberen na de bevalling. Een jaar een spiraal (kan denk ik niet meteen na bevalling en ook niet met bv) en dan er weer uit is ook wel zonde van het geld denk ik dan.
Het lijkt er op dat we snel zw worden, dus een ongelukje is snel gebeurd. Zowel bij deze zwschap als bij Gudrun was het meteen prijs.
Mocht bv echt werken als ac dan zou ik dat wel een jaar willen proberen, maar dat is niet het geval he. (kreeg zelfs mijn regels terwijl ik nog volledige bv gaf)

Iemand tips, ervaringen, ideeën (behalve geen sex, haha)?

Groetjes
Caro

Link naar deze reactie
27/01/2008 @ 15:18
xonic

Online Status
ik ken dat gevoel.
ik heb 2 jaar implanon gebruikt en ik raad het iedereen af. het blijkt dat ik heel gevoelig ben voor hormonen en dus geen mag gebruiken.
ik ben nu wel aan het proberen voor nog een kindje maar wat nadien.
ik ben zelf ook bang voor een spiraal ivm. ingroeien wat mijn zus had.
ik voorbeeld mag dus totaal geen hormonen hebben en heb bijna 5 jaar gesukkeld. ik hoop nu ook wel iets vinden.
maar helaas kan ik je niet helpen wel een beetje raad.
nuvaring is niet altijd interesant en het kan de man storen.
de plakker is hetzelfde als de rest maar niet interesant als je veel zweet of meer dan 1 keer per week je wilt wassen ook als zeggen ze dat het redelijk water bestendig is.
de pil is enkel als je zoiets niet vergeet.

Link naar deze reactie
27/01/2008 @ 17:40

Hej

Alvast bedankt voor je reactie. Wat heeft je gyn je dan aangeraden of ben je daar nog niet toegekomen? Bestaan er wel acmiddelen zonder hormonen? (behalve condoom dan)

De pil ben ik in die tien jaar nog niet echt veel vergeten ofwel was ik er nog op tijd bij (binnen de 36 uur is dat zeker he). Daarom zou ik het niet laten, gewoon die hormonen weer.

Als er nog iemand aan iets denkt... laat maar horen.

Die plakker ken ik niet trouwens.

Groetjes
Caro

Link naar deze reactie
27/01/2008 @ 18:39
ABke

Ik gebruik Nuvaring, moet je niet elke dag aan denken. Weet niet hoe het zit met de combinatie met borstvoeding.
Ben erg vergeetachtig, dus voor mij is het een goede oplossing.

Link naar deze reactie
30/01/2008 @ 14:28
mie

hallo,

Op 6 februari is onze Caro 2 maanden en bij mijn eerstvolgende maandstonden laat ik een spiraaltje steken! Misschien dat eens bespreken of dat mogelijk is met borstvoeding! Ik geef namelijk geen borstvoeding dus daar kan ik niet op antwoorden! Ik opteer voor een spiraaltje omdat we voorlopig nog niet denken aan een 3de kindje! Moest er toch ooit nog een 3de kindje komen zal het binnen ten vroegste 5 jaar zijn!

Groetjes

Mie

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 20:55

Hoi

Mja, een spiraaltje vind ik nog wel iets alleen dan zonder hormonen en niet met het idee van een eventueel bevrucht eitje dat "verloren" gaat. En ook van: een spiraal voor een jaar is ook zo zonde he.
Me man zegt nu van het te doen zoals na Gudrun: op grootmoeders wijze. Maw: niets gebruiken. Vind dat wel risicovol en ik wil toch graag nu iets langer ertussen dan 10 maand tussen 2 zwschappen.
Met ovulatietesten heb ik nog nooit gewerkt en temperaturen heb ik ooit welgeteld 1 maand volgehouden!

Ik broed er nog wel even op...

Nog iemand ervaringen?

Groetjes en bedankt voor de antwoorden!!

Caro

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]