< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Pil hele week vergeten!!! Wie weet raad?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Pil hele week vergeten!!! Wie weet raad?
03/02/2008 @ 22:42
Girlie

Online Status Stuur bericht
hallo,

Ik zit met een vraagje. Ik neem al enkele jaren de pil en vergeet ze wel eens maar nu had ik nogal veel aan mijn hoofd dat ik mijn pil een hele week vergeten te nemen ben!

Ik had op 25 januari de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Op 28 januari zou ik normaal terug moeten begonnen zijn met mijn pil, maar ik dat ben ik dus vergeten! nu had ik gisterenavond (2/02) heel weinig bruinverlies, was echt niet veel. Ik dacht dat ik mijn menstruatie al vroeger ging krijgen door het vergeten van de pil, maar vandaag was er geen bloedverlies meer te bespeurenn...

Ik vraag me af of ik zwanger kan zijn?
De kans is heel groot denkik...
Kan ik nu al positief testen ( ik zou pas zondag 10/02 een test doen ) of moet ik ook wachten tot mijn volgende menstruatie binnen 2.5 weken om positief te kunnen testen?

Kan ik mijn eisprong toch gehad hebben door het vergeten van de pil en deze dus vroeger dan +- de 14e dag gehad hebben en nu toch zwanger zijn?

Ik hoop op enkele reacties!

Groetjes,
Girlie

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 11:17
Els

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Girlie,

Het lijkt me nogal een korte periode om je eisprong op te hebben gehad... dus de kans dat je zwanger bent, lijkt mij eerder klein.
Dat beetje bloedverlies komt omdat je lichaam begint te ontpillen, denk ik, zijn niet echt je MS.
Misschien voor de zekerheid binnen enkle dagen wel eens testen...
Als je niet zwanger wilt worden, wel de rest van je cyclus oppassen dan hé, want die is nu volledig ontregelt...

Groetjes, Els

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 12:35
mie

@girlie: Als je de pil neemt moet je toch 1 week geen pil nemen! Je had de eerste dag je menstruatie op de 25ste en je begint terug met je pil de 28ste! Ik snap het niet goed! Wanneer ben je dan gestopt met de pil? Toen ik de pil nam en mijn stopweek had begonnen mijn maandstonden de dag erna al!
Maar zo kort op elkaar kun je geen maandstonden hebben! Toch?

Groetjes

Mie

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 12:50
Els

@Mie: mijn menstruatie begon ook altijd pas op de 4e pilvrije dag- soms zelfs pas op de 5e (van mijn stopweek dus). Ik had mijn MS altijd dus maar een drietal dagen...

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 13:30
Girlie

@Mie

Ik stop altijd op zondag met mijn pil, dat was dus 21jan. Het duurt altij wel 4 à 5 dagen vooraleer ik mijn MS heb hoor. Ik heb ze dus soms maar 2 tot 3 dagen.

Bedankt voor de reacties!
Ik wacht nog even af en dan misschien een testje om zeker te zijn.
Er zal waarschijnlijk wel niks aan de hand zijn. Ik vroeg het maar want het is dan nu al 14dagen dat ik geen pil neem.

Moet ik ze nu eigenlijk gewoon terug nemen of wachten tot mijn volgende MS?

groetjes

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 14:20
Els

Bij mijn pil stond daar iets van in de bijsluiter denk ik (wat je moest doen indien je je pil vergeten was gedurende verschillende dagen...
Mja, 14 dagen is natuurlijk al wel je halve cyclus pilvrij. Misschien nu gewoon je MS afwachten en dan meteen op de eerste dag van je MS starten met je nieuwe strip?
Je hebt de laatste week dan toch wel extra voorzorgen genomen als je niet zwanger wil worden? Want die week zou wat dat betreft wel 'gevaarlijker' kunnen zijn...

Groetjes

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 20:00
Girlie

@Els

Nee we hebben geen extra voorzorgen genomen, Ik heb namelijk pas eergisteren ontdekt dat ik vergeten ben om terug met de pil te beginnen! Heel dom!

Maarja we zien wel, ik ga gewoon afwachten tot mijn MS en dan terug beginnen met de pil.

Groetjes

Link naar deze reactie
23/02/2008 @ 11:07
Girlie

Zoals jullie in mijn banner kunnen zien zou ik normaal gisteren mijn MS moete gehad hebben, dit was dus niet het geval. Vandaag heb ik ze nog altijd niet... heb een testje gedaan maar was negatief maar ik moet overmorgen terug met de pil beginnen. Moet ik dan eerst nog een testen voor de zekerheid of gewoon terug beginnen? Ik denk als ik mijn MS niet heb gehad en ik begin terug met de pil dat ik een hele maand ongerust ga zijn...

Groetjes

Link naar deze reactie
23/02/2008 @ 11:33
Esther en K3

Hey meid,

als ik je een stukje advies mag geven: ga nu niet de pil weer slikken. Wacht af tot je OF ongesteld wordt, OF tot je een positieve zwangerschapstest hebt. Tot die tijd zul je dus extra voorzorgsmaatregelen moeten nemen als je niet zwanger wil worden. Waarom geef ik je dit advies; ik heb in 2005 een keer een pil vergeten. Eentje maar, en daarna heb ik de strip gewoon afgemaakt. Wat bleek; zwanger....... Deze zwangerschap is misgelopen en dat heeft ons veel verdriet gedaan. Ik wijt dat aan het feit dat ik gewoon de pil heb doorgeslikt, de hormonen kunnen iets met het vruchtje hebben gedaan waardoor het afgestoten wordt.. Een scenario als deze wil ik je besparen, vandaar mijn advies.. Sterkte meid!

Liefs

PS Mocht je zwanger zijn en je weet niet wat je moet, dan mag je altijd contact met me opnemen hoor! Ik was zelf 17 toen ik (gepland, dat wel) zwanger raakte van Dariënne, dus ik weet wat het is.....
Link naar deze reactie
23/02/2008 @ 15:16
Girlie

@ Esther

Bedankt voor de reactie!

Mijn vriend zei dat ik maar gewoon terug de pil moet nemen omdat hij denkt dat ik niet zwanger ben, hij vind het een groter risico om te stoppen dan dat ik ze gewoon verder neem... Ik heb gezegd dat ik het risico niet ga nemen en niet met de pil ga beginnen als ik maandag mijn MS niet heb. Ik ga maandag morgen nog een test doen, als die negatief is ga ik ze misschien wel terug nemen en anders wacht ik gewoon tot mijn MS komt. Ik heb hem gezegt dat hij zelf maar een oplossing moet zoeken zodat ik niet zwanger word...
Het word dus afwachten... Ik heb niet echt symptomen van een zwangerschap maar ben er toch niet gerust in

Ik hou je op de hoogte.

Groetjes

Link naar deze reactie
23/02/2008 @ 18:34
Dunja

@girlie, de pil zou nu toch niet veilig zijn als je begint. Wanneer je op de 1e dag van je menstruatie begint ben je vanaf het begin veilig, anders moet je toch 7 dagen een condoom gebruiken. Dus je hebt helemaal gelijk dat je wacht.

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 12:14
Girlie

Ik heb vanmorgen een test gedaan, negatief. Moet ik nu gewoon terug beginnen met de pil? Ze is wel niet direct veilig maar dan nemen we onze voorzorgen. Of moet ik best wachten op mijn MS?
IK ga misschien is naar de HA bellen om te vragen wat ik moet doen. Want ik wacht liefst tot ik mijn MS heb maar mijn vriend vind dit niet nodig...

Groetjes.

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 14:07
Dunja

Ik zou wachten tot je ms begint. Dan verstoor je, je cyclus ook niet te erg.

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 17:05
Girlie

Ik ben dus maandag terug met de pil begonnen.
Nu had ik gisteren avond ineens een heel klein beetje helder rood bloedverlies en vanmorgen een heel klein beetje bruinverlies en nu niets meer.

Zou mijn MS nu toch komen of is mijn cyclus gewoon volledig ontregeld en is dit een tussentijdse bloeding?

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 18:08
Girlie

Niemand?

Ik maak me zorgen om dat bloedverlies. Het kwam na dat ik 4 dagen de pil had genomen. Ik denk dat ik niet zwanger ben, vermits de test negatief was. Maar misschien heb ik een late eisprong gehad en dus kon ik misschien nog niet positief testen?

Heb niet echt kwaaltjes, wel moe moe moe, kan wel de hele dag slape!

Groetjes
Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 18:12

Online Status Bekijk profiel
ik kan alleen maar zeggen, ga naar je dokter.

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 18:44
Girlie

Ja heb gebeld naar mijn HA en volgens hem was er geen probleem... (???)
hij zei wel dat ik moet langskomen als ik volgende maand mij MS ook niet krijg maar dat is nog 3 weken....
Achja sorry voor al mijn vragen:)
Mischien moet ik volgende week nog een keer teste of toch maar gewoon afwachten?

Groetjes
Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 18:54

Online Status Bekijk profiel
girlie,

als je gerust wil zijn, test je nog een keer volgende week.
een positieve test geeft 100 procent zekerheid.
een negatieve test geeft geen uitsluitsel. dan moet je alsnog naar de dokter voor een bloedtest en een bloedtest geeft je dan weer 100 procent zekerheid.

1 goede raad, niet teveel bezigzijn met het zwanger worden...

xxx

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 18:58
Girlie

Ja het is eigenlijk helemaal de bedoeling niet om zwanger te worden, juist daarom ben ik er niet gerust in. Maar ik ga gewoon afwachten, heb genoeg om mij bezig te houden. Als mijn er volgende keer weer niet zijn ga ik eens naar de dokter.

Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]