< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » zomaar overschakelen naar sojavoeding?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
zomaar overschakelen naar sojavoeding?
13/02/2008 @ 11:59
ike28

Online Status Stuur bericht
hallo,

We zijn met ons zoontje (3.5weken oud) al twee keer naar de osteopaat geweest (reflux & KISS-syndroom).
De laatste keer heeft de osteo getest of hij tegen de voeding (Aptamil AR) kon, maar hij blijkt er hypertoon (met als gevolg krampen,...) op te reageren. Nu stelde de osteo voor om sojamelk te geven.
We hebben met de kinderarts gebeld (ze vond het deontologisch niet verantwoord dat de osteo dat zomaar aanbeveelt terwijl hij geen dokter is, maar ze zei dat we maar moesten zien wat we ermee deden)

Wat zouden jullie doen?
Heb al gelezen dat het niet aan te bevelen is om soja aan een kind jonger dan 1 jaar te geven owv latere vruchtbaarheidsproblemen.

Ons zoontje heeft de laatste tijd veel last van winderigheid. Hij maakt dikwijls stoelgang (harde maar stinkende) en spant zich met momenten dan ook op en huilt dan.

Het is weer een hele andere voeding,hé.

Wat moet ik doen? Volgende week vrijdag moeten we terug naar de osteopaat en dan zouden we eigenlijk moeten weten of het helpt...maar ja...

Ik weet nu ook niet of ons zoontje dan allergisch is voor koemelk....maar dan is de kans groot dat hij ook allergisch is voor soja,hé.
Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 15:25
Mieke

Hela

Wij hebben iets gelijkaardigs voor. De osteo zei ook om soja te proberen omdat ons zoontje zo'n opgeblazen buikje heeft, veel gassen dus. Ikzelf sta er ook wat aarzelend tegenover, want het is ni zo goed om zo maar te wisselen en onze kinderarts is ook geen voorstander van die sojamelk....

Onze kinderarts heeft jaren ervaring, dus ik geloof wel in zijn mening, maar wat moet je dan doen?

Wij geven al Nan Transit, dat is al een pap speciaal voor krampjes...
Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 16:47

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey
mijn kereltje drinkt ook soja melk,na advies van onze kinderarts!
nu was ik over 3 weken terug verandert naar een gewone melk en mijn zoontje was terug onrustig en huilde weer veel.
ik ben toch weer overgeschakeld en nu uit eigen gevoel en kijk terug een betere baby!!
moest van kinderarts terug gewone melk eens proberen daamee.
maar ik ben momenteel goed met de soya en ga dit effe blijven geven.
volg je eigen gevoel.

Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 21:05
Nathalie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo

mijn zoontje heeft ook kiss,zware reflux en koemelkallergie ;
na vele ziekenhuizen en kinderartsen te bezoeken en osteopaten en homeopaten ben ik ook op mijn eigen op soya gegaan !
hij heeft al alle speciale pappen als nutramigen en neocate en detgelijke gehad met als gevolg dat mijn ventje van een goede eter naar een moeilijke eter gegaan is !ze wouden hem zelfs uithongeren omdat hij op neocate niet meer wou eten !we hebben dan beslist om er het op te wagen want onze oudste krijgt ook soya en is sinds ook veel beter ;dus sinds 2 weken krijgt onze jongste ook soya en hij is heel goed !alleen het voeden is nog steeds moeilijk doordat hij al die vieze pappen heeft moeten eten !normaal moest hij morgen opgenomen worden voor ph metrie,gastroscopie ,....nu hebben we daarnet lang gebabbeld en besloten van de onderzoeken af te bellen want willen hem dit leed besparen ;hij eet sinds 3 dagen vaste voeding en vandaag heeft hij voor de eerste keer sinds weken bij geen enkele fles gehuild !dus wij doen verder met de soya wat de ka's ook zeggen ons ventje is er goed mee en de vaste voeding lukt ook al aardig en binnen enkele maanden kunnen we hopelijk de eerste moeilijke maanden vergeten en achter ons laten en blij zijn dat we ons gevoel gevolgd hebben en overgegaan zijn op soya gelijk we al direct na zijn geboorte wouden doen !

ik zou zeggen gewoon proberen en na een weekje weet je al of hij het kan verdragen of niet !

succes en volg vooral je moederinstinct

groetjes

Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 12:55
saar

Je hebt ook koemelkvrije melk zoals Pregomin en nutrilon pepti, en ook bvb melk zonder lactose. Een KA heeft me ook een sojamelk voorgeschreven maar dat hielp eigenlijk helemaal niet, we zijn dan op Pregomin gegaan (is dieet melk zonder koemelkeiwitten en lactose), wel wat duurder. En zowiezo nog losec erbij.

groetjes
Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 13:32
Dana

Online Status
Hallo Nathalie,

mijn zoontje heeft ook last van zware verborgen reflux.
Wij hebben ondertussen al 4 pappen uitgeprobeerd maar zonder succes.
Voor zijn reflux krijgt hij zantac, en momenteel geef ik hem de pap Enfamil AR 1. Hij heeft vooral ' s avonds tussen 20 uur en 23 uur veel last van krampjes en gassen, het kan ook zijn dat hij ook last heeft van de reflux ondanks de zantac.
Mijn vraag is doe jij bij de soyamelk nog een indikkingsmiddel in omdat soyamelk toch vrij dunne melk is.
Welke soyamelk gebruik jij?

Alvast bedankt,
Groetjes
Dana
Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 15:52

Online Status Bekijk profiel
hier ook reflux.
liam krijgt sojamelk(nutricia) met nutriton in.
en krijgt motilium en zantac voor de reflux
kinderarts zei dat achter een maand hij groentepap mag krijgen en dan gaat het meestal beter

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]