[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 13/02/2008 @ 20:32 | hallo mijn dochtertje is 5 maanden en kan zich omdraaien van de rug naar de buikwe hebben haar altijd ingebakerd gehad, maar omdat ze nu kan rollen, bouwen we dat af. we willen dat ze dan in een slaapzak gaat slapen. overdag is ze al gewend aan n slaapzak. maar ze draait daarmee om op haar buik....en dus nog niet terug... deze week lag ze al n keer met haar gezicht in het matrasje zwakke geluidjes te maken....doodeng !!!overdag kan ik regelmatig gaan kijken....maar snachts is dat niet te doen. ![]() wat kan ik t beste doen? slaapzak vastmaken enzo is ook erg gevaarlijk....geen optie dus.. iemand een tip? bedankt!! ![]() dassa |
| 13/02/2008 @ 21:12 Karin | Hoi Dassa, Onze zoon(9mnd) draaide zich op die leeftijd ook op zijn buik maar nog niet terug. Wij deden de slaapzak aan de achterkant met de dekens tussen het matras. Niet te strak als het moest kon hij zich nog net los maken en dan de dekens lekker strak om hem heen. Mijn moeder zei altijd lekker strak instoppen en ik moet zeggen dat ik dat vroeger zelf ook heel prettig vond. Hij slaapt nu nogsteeds op zijn rug en hoeven hem niet meer in te stoppen aan de achterkant. Succes grtjs Karin |
| 13/02/2008 @ 21:27 | dankjewel karin en mama2 ik heb mn meisje nu ook strak met het laken en de deken vastgelegd...zo strak als het me lukt, dekens ook dwars gelegd, maar ze krijgt het toch steeds voor elkaar zich los te trappelen en om te draaien in de slaapzak... ik dacht eraan om het laken onder het matras met een tussenstuk nog vast te maken....maarja...volgend probleem...hoe krijg ik mn kind erin...hahaha! ![]() nog een ander idee?? mama2 ja, ons meiske kon ook slecht inslapen en sliep dan ook maar heel kort. toen zijn wij ook begonnen met inbakeren. eerst met 2 hydrofiele doeken en later hebben we een ´swaddle me´ gekocht(mn man kreeg t met die doeken niet gebakken )de pacco doeken zijn wat duurder, maar ik denk dat die wel heel goed zijn. ik heb er geen ervaring de swaddle me is tamelijk kort...en het klitteband doet t nu niet meer zo goed....maar wel heel makkelijk in gebruik. succes!! |
| 14/02/2008 @ 14:19 Ingrid ![]() | je kan ook eens kijken voor een safe-t-sleep. |
| 14/02/2008 @ 14:27 Laila ![]() | Hier ook goede ervaring met de safe-t-sleep |
| 29/02/2008 @ 00:02 | hij blijft liggen als hij omrolt. Mijn naam is Linda en vandaag had ik de rotste dag van mijn leven.. Vanmorgen toen Max onze zoon van 13 maanden wakker werd voor zijn eten ging ik net zo als altijd eerst even naar toilet en zijn flesje maken die hij nog steeds wil. Maar na een paar vreemde krijs tonen ben ik toch snel naar boven gerent want het werd ineens ijzig stil . Toen ik de deur open deed zat mijn hart in mijn keel. Hij was omgedraaid op zijn buik in zijn slaapzak en bleef met zijn gezicht op de matras liggen zonder zijn hoofd op te tillen bleef hij recht naar beneden kijken ,en was hij bijna weg aan het raken door te weinig zuurstof. Ik tilde hem snel uit zijn bed en riep hard MAX MAx en tikte op zijn billetjes. Toen hij bijkwam Krijste hij zo hard maar dat was het mooiste geluid wat ik hoorde. Oh geef me een tip wat ik hier aan kan doen. We oefenen veel. En vandaag gelijk strakkere matras gekocht en grote dekens en lakens om heen goed vast te leggen. Mijn schoonmoeder heeft van middag aan weerzijde van zijn slaapzak lakens genaaid die je dan ook kan in stoppen ,dat is uit de oude tijd,maar gerust ben ik niet,ben bang voor de ochtend al haal ik hem nu ben zijn eerste kik morgen uit zijn bed. Z,n angst geeft dit. ![]() ![]() groetjes een bezorgde moeder,Linda |
| 29/02/2008 @ 15:08 Lianne | Mijn meisje is al 11 maanden en rolt zich nog niet terug. Hierdoor slaapt ze overdag vrijwel niet. Ben een safe t sleep aan het overwegen. Ze slaapt in een dikke winter slaapzak. Kan ik deze ook gebruiken terwijl ze een slaapzak draagt? Groetjes Natalie ![]() |
| 21/06/2008 @ 09:14 | rollen nou, ik vind al dat vastleggen maar eng! Dadelijk draaien ze toch en komen juist verkeerd terecht met hun snoet, omdat ze niet verder kunnen draaien omdat ze half vast liggen. Ook handen in slaapzak stoppen lijkt me geen goed idee;draaien ze toch (en daar hebben ze geen handen voor nodig!!),kunnen ze zich niet omhoog duwen met behulp van armpjes, mochten ze dat willen. Ik weet het, het is eng! mijn zoontje van 3 maanden draait ook al om.eerst wilde hij elke keer op zijn zij liggen, nu op zijn buik. Hij heeft dit eigenlijk per ongeluk geleerd (op zoek naar tut en dan met zijn hoofd zo ver draaien naar de zijkant dat het lijf wel meemoet;hoofd is nl t zwaarst). maar na dit vak gedaan te hebben kan hij t nu hopla vanzelf en dat doet ie dan ook graag. Slaapzak gekocht, maar ook daar draait hij mee. Wat je kunt doen is oefenen zodat zijn nekje sterker wordt, was t advies vd fysio. Dit heeft ie inmiddels zelf al geoefend.hij gaat zelf wel links of rechts liggen met zijn hoofd. Toch vind ik het nog steeds wel eng afentoe.voordat hij in slaap valt is ie nl constant aan het draaien van links naar rechts.ik blijf het dan ook wel id gaten houden, totdat hij slaapt. dan zie ik of hij goed ligt. vind ik hem erg onrustig, dan zet ik ook nog weleens de babyfoon naast mijn bed, zodat ik hem hoor. tja, het is niet anders, maar ik zal blij zijn als hij terug kan rollen |
[Reageer]

slaapzak en omrollen
is 5 maanden en kan zich omdraaien van de rug naar de buik
!!!