[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 13/02/2008 @ 21:23 Marja | Ook ik kan niet zo best met mijn schoonouders opschieten. We tollereren elkaar. Wij hebben het als volgt afgesproken. We willen dat opa en oma gewoon opa en oma kunnen zijn en als we een vaste oppasdag afspreken dan zijn ze oppas en geen opa en oma en kunnen ze hun kleinkind niet verwennen. Op het moment dat je bijv een personeelsavond hebt of een avondje uit wil met je man mogen ze oppassen en kunnen ze hun kleinkind uitgebreid verwennen (doe dan over die paar uurtjes dan ook niet te moeilijk als ze zich niet helemaal aan jullie schema houden) Maar dat je het moment van oppassen zelf aangeef. Spreek dit ook af met je man. Je zal het toch met hem moeten overleggen. Wat mijn man nog wel eens doet is dat zijn moeder een uurtje oppast tijdens zijn papa dag of ze gaan samen even op bezoek. Daar hoef ik niet altijd bij te zijn |
| 14/02/2008 @ 10:30 een mama | hoi, mijn schoonmoeder is idd ook niet te luchten. toen ik pas mijn man leerde kennen ging het goed. hij had het huis van zijn ouders overgekocht toen ze gingen scheiden, op voorwaarde dat zijn moeder vruchtgebruik kreeg. dit was toen hij 18 was. Allemaal goed en wel. totdat het geen gebruik meer was maar misbruik werd... en toen leerde ik haar tegoei kennen. ELke keer als het tegenstak met haar vriend kwam ze hier aan de deur staan. op de eerste twee jaar dat we mekaar kenden was het acht keer en bleef ze elke keer een paar maanden, om dan terug naar hare vriend te rennen als ze het financieel moeilijk kreeg. en iedere keer was dat op een belangrijk moment in ons leven, samenwonen, zwanger, pas bevallen ... nu hebben we haar uitgekocht en staat ze nog verschillende keren per week aan de deur... elke keer werd mijn huishouden overhoop gegooid, omdat niets was zoals zij het wou, ik kon niets juist doen etc... Dit was haar huis geweest en zij wist hoe het hier gerund moest worden. mijn man is al verschillende keren tegen haar uitgevlogen voor mij, maar hij zegt ook " het is mijn moeder, ik kan ze toch niet uit mijn leven bannen?" nu is ons zoontje in 2005 geboren en was ik al direct een slechte moeder. elke dag dat ik in het ziekenhuis lag was zij er van smorgens tot savonds. ik gaf verkeerd borstvoeding ( zij had flesjes gegeven en dat moest ik ook doen), ik deed alles verkeerd. Ze was er zelfs in geslaagd dat mijn eigen moeder zich niet welkom voelde, ook in mijn eigen huis... de momenten dat je met je kindje moet delen en als je bezoek kreeg was zij er bij... en ze buiten laten zetten lukte niet, ze bleef zitten... Ik was een keer in slaap gevallen en had de kleine apart gezet. hij sliep ook eindelijk.. en ineens hoorde ik helm schreeuwen, was zij hem uit zijn bedje geen halen en mee willen gaan wandelen.. de verpleegster heeft toen iedereen buiten gezet met dwang... toen ik ging werken, ging hij naar een onthaalmoeder en weer zat zij ons haar keuze op te dringen, gelukig is mijn man er toen niet op ingegaan. maar zij ging hem gewoon ophalen bij de onthaalmoeder. razend waren wij, mijn huis was elke keer een varkenstal, zij deed niets ( bijv. pampers gooide ze op het terras ipv luieremmer). gek werd ik van haar. nu nog moeten we in het weekend ons eigen huis ontvluchten opdat zij er elk moment kan staan... hoe vaak we haar ook zeggen dat wij een gezin zijn met ons drieetjes, het dringt niet door.. ik ben dan ook na een jaartje gaan werken thuis kunnen blijven met een zware depressie. en weer was ik dus een slechte moeder... soms wilde ik dat schoonmoeders niet bestonden... ik zal nooit zo doen tegenover de toekomstige partner van mijn zoontje! en vooral hem steunen in alles wat hij doet! |
13/08/2008 @ 15:12 ![]() | Saartje en Tiamo, ik heb van het begin duidelijk gemaakt dat Kobe naar de creche ging. Dan was er geen discussie mogelijk |
[Reageer]

ik wil m'n dochter niet naar mijn schoonouders doen!!

ze heeft nog niet eens gegroet, of ze staat al aan de baby te trekken.