< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » help stiefdochter ...

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
29/02/2008 @ 15:00
Bodilka

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Muis,
ik begrijp helemaal wat je zegt... wij staan hier ook wel boven haar "pesterijen" maar voor de kinderen is het idd niet leuk.
Ik begrijp zelf ook niet waarom een moeder zoiets doet! Ik begrijp best dat het niet makkelijk is om je kind 1 weekend op 2 (of in sommige gevallen langer) te moeten missen) Ik geef eerlijk toe dat wanneer het hier fout zou lopen ik het daar ook enorm moeilijk mee zou hebben maar ik denk wel dat ik volwassen en slim genoeg zou zijn om mijn kinderen hun vader niet te ontzeggen.
Voor kinderen is het zo al moeilijk genoeg. Zij hebben dit niet gevraagd en zien zowel hun mama als hun papa graag... waarom hen dan voor die keuze zetten??

Anderzijds zijn die ruzie's tussen ex-partners en het "getrek" om een kind aan mama of papa's kant te krijgen ook niet goed... de enige slachtoffers zijn idd de kinderen.

Hier is het ook heel moeilijk om begrip te vinden als je met die verhalen naar buiten komt. De meeste mensen hebben zoiets van: "relativeren heel die boel" maar het is echt heel moeilijk om jaar in, jaar uit te blijven relativeren. Wij hebben lang over ons heen laten lopen, gewoon om de goede vrede te bewaren maar er komt een tijd dat je ook dat beu wordt....

Bodilka

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 15:10
Muis

Hoi

Mijn man had dat in het begin ook, dat zal wel koelen zonder blazen, en laat ze maar doen, wij weten beter.

Hij heeft uiteindelijk toch ook moeten inzien dat ze verkeerd bezig is. Heb hem in het begin dikwijls gevraagd om eens op zijn strepen te staan, hij wou dat niet doen in het belang van zijn zoon. Ik begreep dat ook wel, maar waarom moesten wij er altijd rekening mee houden als zij dat niet deed?
Wij zijn dan de slimsten geweest, maar er uiteindelijk wel de dupe van geworden.

En de reacties die je dan soms krijgt, daar klap je op de duur helemaal van dicht. Vooral bij mijn man zijn familie, zijn broers en zussen kwamen nog met zijn ex overeen, en die wilden er geen slecht woord over horen. Zelfs zijn pa had zoiets van, ja, jij hebt ervoor gekozen om ervan weg te gaan, dus moet je dat er maar bij nemen, ben ik toen kwaad geworden zeg.
Wat heeft dat er nu mee te maken dat ze haar kind gebruikt, alsof dat haar het recht geeft om dan zo te doen.
Dus zwijgen we maar tegen iedereen he.
Want zoals je zegt, relativeren is moeilijk hoor.

Zoals ik al zei, je energie is gewoon op op de duur, je kan het niet blijven opbrengen om te investeren in iets waar je niets voor terugkrijgt. Hier spreek ik dan wel alleen over mezelf, want mijn man krijgt wel nog de vriendschap van zijn zoon, op dat gebied krijg ik helemaal niks. En hoe hard het dan ook klinkt, het is gewoon moeilijk om een kind graag te zien dan.

Groetjes
Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 15:17
Dusanka

Hey Dames,

Het is nogal niet een verschil met jullie verhalen of (sorry nogmaals) van anoniem...jullie hebben, van wat ik hier uit op kan maken, altijd het beste voor met de kindjes en helaas wordt dat dus gedwarsboomt door de exen....is idd vreselijk moeilijk maar dat is dus een TOTAAL andere situatie dan dat anoniem hier neerzet......

En ja natuurlijk krijg je begrip hier...geen enkele reden waarom niet...dit zijn dingen waar je niet om hebt gevraagd maar er vallen hier geen woorden van bijv. haat tov de kinderen..... (want dat is nl. in het hele verhaal het meest kwalijke )
Natuurlijk heeft een verhaal altijd 2 kanten en in een scheiding met kinderen is er denk ik ook altijd wel wat...

Ik vind het moedig dat jullie dit hier neerzetten en dames...petje af want jullie doen zeer zeker je best !!!

Liefs
D

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 15:28
Bodilka

Dusanka, helemaal akkoord... ik voel absoluut geen haat tov de kinderen! In tegendeel, ik heb altijd gezegd... zowel tegen mijn man als tegen de kinderen zelf dat ze altijd welkom zijn bij ons. De twee oudsten (jongens) heb ik een heel goede band mee. Ze zien mij niet als een mama maar dat hoeft niet... sterker nog, dat wil ik zelfs niet. Ik ben al lang blij dat ze me aanvaarden en dat we op een "normale" manier met mekaar kunnen omgaan. Het meisje ligt iets anders. Zij is heel beïnvloedbaar en dat wordt door haar mama goed gebruikt. Ze is niet echt aardig tegen mij (en dat is heel braaf uitgedrukt!) ... het gevoel dat ik tegenover haar heb is ook helemaal anders. Ik gedraag me neutraal tegenover haar... niet kwaad, niet lastig, maar ook niet lief of vriendelijk... gewoon, ik antwoord als ze iets vraagt en praat tegen haar... that's it.

Haat is idd een heel sterk (negatief woord) en het is idd niet fijn zoiets te gebruiken tov een kind.
Bij mezelf, en ik denk bij muis ook, ligt het anders.... onze energie is gewoon eventjes op!
En ... het lucht op om dit even te vertellen tegen mensen die het begrijpen...

Groetjes
Bodilka

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 18:29

dag dames,

eigenlijk heel kortzichtig van die mama"s om die kinderen zomaar op te stoken hé,dat wreekt hem later denk ik altijd,daar heb ik dus in geen geval aan mee gedaan!!
je gaat toch voor iets uit elkaar,en of dat nu de man of de vrouw is die weg gaat,het wilt zeggen dat het niet meer gaat dan hé en om dan zo kinderachtig te doen ipv aan die arme kinderen te denken vind ik er ook over!!

ik vraag me vooral af of die mama"s wel eens aan de gevoelens van die kinderen denken,want die hebben ze wel maar durven ze na een tijdje niet meer te zeggen omdat ze wel weten hoe mama daar op reageert,puur triest vind ik zoiets
ik had zo ook een vriendin,mensen wat een strijd om dat kind en die waren dan allebei nog eens even slecht bezig,zowel die mama als die papa,tegen mekaar op zal ik maar zeggen!!
en dat kind,wel die loopt nu bij een psychologe,kun je het je voorstellen en dat alleen omdat mama en papa alleen aan zichzelf dachten ipv aan haar

en die vrouwen die bezoekrecht zo verzieken daar moesten ze ook iets tegen doen vind ik,want dat is het meest gebruikte middel!!
ik vind als papa en "stiefmama"(vind ik een heeeeeeeeeeel lelijk woord trouwens)goed zijn voor je kind,mensen wees dan blij,want het kan zoveel anders gaan!!

ik vind het trouwens knap dat vrouwen gelijk muis en jij bodilka ook bestaan,was mijn kindjes hun "stiefmama" zo maar,goh ik zou gelukkig zijn en zun ook denk ik

ik wens jullie zeker alle goeds toe en hopelijk komt het verstand met de jaren en is jullie miserie bijna voorbij!!!

veel groetjes

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 21:48
Muis

Hoi iedereen

Zoals bij Dusanka, waar ze haar nog gewoon aanvaarden, wou ik dat het hier ook zo was. Mijn stiefzoontje zal zelfs bijna nooit iets aan mij komen vragen, ook omdat hij ni mag van zijn mama, en als hij het dan toch doet en ik verbied vb iets, dan gaat hij het achter mijn rug om nog eens aan zijn papa vragen. In het begin hebben wij daar natuurlijk ook redelijk wat ruzie over gemaakt, maar je leert daarvan natuurlijk, we moesten leren om daar mee om te gaan, en vragen het nu telkens na bij elkaar of vragen aan hem wat één van ons heeft geantwoord, en is dan ook wel wat gebeterd op de duur.

Peggy, denk niet dat de mama er weet van heeft dat haar zoon ook gevoelens heeft, zoals je zegt houd ze er echt geen rekening mee. Zoals ik al zei moest hij tegen zijn stiefpapa ook papa zeggen van haar, wat getuigt van geen greintje respect voor zijn gevoelens voor zijn echte papa, en hij wou dat zelf niet zeggen is hij hier dan komen vertellen. Dan hoeft het weer niet van haar, en na een tijdje weer zelfde verhaal. Heb haar eens gevraagd wat ze ervan zou denken en hoe zij haar erbij zou voelen als hij tegen mij mama zou zeggen, wat ik zelfs niet zou willen, hij heeft een mama. Dan antwoord ze gewoon dat da ni zo is en dus ni aan de orde.

Mijn woorden over de rechtbank en klachten bij de politie waren hier amper koud, of we zitten alweer in hetzelfde schuitje.
We stonden daarstraks weer eens voor een gesloten deur. Natuurlijk is madam dan niet thuis, zo laf is ze dan wel.

Eigenlijk zouden we eens hetzelfde moeten doen als hij bij ons is, maar wat winnen we daar bij?
Schoonmoeder zei dat we hem met politie moesten gaan halen, maar waar ben je dan in godsnaam mee bezig, wat moet dat kind dan wel denken?!

Thx voor de lieve reacties
Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 06:52

hey muis,

allé zeg en na al die klachten doen ze er evengoed niks aan ???
maar met de politie gaan halen,ik denk dat ze dat niet meer doen of wel??
ooit in t"begin deed mijne exman dat ook eens hem niet terug brengen,ik naar de politie en daar zeiden ze tegen mij dat ze er niet meer omgingen vroeger wel,maar nu niet meer!!

als ze het toch zouden doen,zou ik dat toch eens doen,al was het maar om haar wakker te schudden,al die heisa als de politie er staat en de buren buiten misschien schrikt ze wel zo hard dat ze er in t'vervolg beter over na zal denken en het niet meer doet!!!

en inderdaad zoals je zegt,een kind laat je niet papa zeggen tegen iemand anders,en al helemaal niet als het niet wil,dat zijn zo emotionele dingen dat zeker niet door de beugel kunnen,en je had wel gelijk toen je zei;als hij mama tegen jou moest zeggen hoe zij zich zou voelen,hetzelfde als jou man zeker maar die geven dat niet toe,die zijn zo met zichzelf bezig dat ze daar niet bij stil staan!!

ik vind het ook wel erg dat het zoontje dingen bij jou probeert los te krijgen en dan bij papa gaat,dat is jullie uit spelen dat hij doet ook waarschijnlijk door opmaak van mama!
belachelijk gewoon,waarschijnlijk durft hij je ook gewoon niet lief te vinden,bang dat hij bij mama thuis dan onder zijn voeten gaat krijgen,want kinderen zijn heeeeeeeeeeeel loyaal wat dat gebied betreft,zonde het kan zoveel mooier/leuker gaan voor haar kind en dan verpest ze dat,omdat zij niet kan kroppen dat het jullie goed vergaat,dat ze een eigen leven zoekt en voort gaat!!!!

veel groetjes

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 10:38
Nanceke

Online Status
Hey Peggy,

We zijn die klachten mooi aan het verzamelen hoor, in juni komt het beroep voor, dus laat ze maar doen, speelt allemaal in haar nadeel, ale zou toch moeten.
Denk ook niet dat ze da nog doen met politie gaan halen, en denk ni da we da zouden doen, zoals ze al al die jaren bezig is, denk ik da ze haar eigen er ni veel van zou aantrekken, en ze zorgt er toch altijd voor da ze ni thuis is. Mijn lan heeft al gezegd, dat eens het vonnis van het beroep is uitgesproken, wij ook veel ni thuis gaan zijn, nu nog effe op onze tanden bijten, is alleen maar in ons nadeel nu.

Zoals ge zegt, die is zoveel met haar eigen bezig en manieren te vinden om ons te pesten, da ze absoluut ni stilstaat bij haar kind.
Zij kan blijkbaar nog altijd ni verkroppen dat wij samen zijn, Ik moet toegeven dat ik mijn man al kende toen zij nog getrouwd waren, maar dat ligt niet aan de basis van hun breuk. Dat heeft ze alleen aan zichzelf te wijten, de verhalen die mijn man toen al kwam vertellen! Zelfs toen zat ze nog niks met haar kind in, mijn man is er na een hele tijd op uitgekomen, dat als hij was gaan werken op zaterdag, dat de kleine dan de hele dag bij oma zat, want zij moest kuisen, en dat ging niet met een kind in huis, dus moest da weg!!! Kun je dat voorstellen?! Ze wist goed genoeg hoe hij daarover dacht, dus deed ze da maar achter zijn rug om dan. Mijn man heeft altijd graag veel kinderen gewild, minstens 3 of 4, en als ge dan ziet hoe ze is met 1 kind, tja...

En ja, ons uitspelen tegen elkaar daar is hij een krak in, wij hebben da echt moeten leren om ons daar ni aan te laten vangen, en is inderdaad ook aan mama te danken.
Zoals mij lief vinden, heeft hij letterlijk gezegd dat da ni mag van mama, ik doe dingen met die kinderen die zijn mama nooit doet met hem eens gaan zwemmen vb, doet ze ni, doet ze zelf ni graag, dus ook ni met haar kind, ik ben ook geen Miss België in badpak, maar wat trek ik mij daarvan aan als die kinderen plezier hebben.

Ach ja, zo kan ik honderden zaken blijven opnoemen.

Voornaamste is dat we hier ondanks alles gelukkig zijn onder ons met ons gezinnetje, vooral aan het aftellen naar ons volgende kindje samen, dat komt eraan in mei.

Veel liefs
Muis

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 10:39
Nanceke

Online Status
Oeps, ben ineens niet meer zo anoniem dus als muis
Niet omdat ik beschaamd ben hoor, gewoon voor moest het zijn dat er hier iemand bekend zit.

Groetjes

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 10:46
Dusanka

Lieve Muis,Nanceke

Ik denk dat je in je referentie Bodilka bedoelt ....ik ben niet gescheiden en heb geen 'stiefkindjes'

Liefs
D

Link naar deze reactie
02/03/2008 @ 19:04
Bodilka

Hey, Nanceke/Muis,
wij hadden bij de vorige rechtzaak ook zoveel klachten van de politie... de rechter heeft haar daarover aangesproken. Hij heeft toen zelf tegen haar gezegd dat met wat ze bezig was, ze de kinderen alleen tegen zichzelf zou opzetten want dat je een kind zijn vader niet zomaar kan afpakken...
Ook wij hebben al 100 keer voor een gesloten deur gestaan... dan vertrok ze zo'n half uurtje op voorhand (zeiden de kinderen later)
Na die terechtwijzing van de rechter ging het idd even beter maar 't was dus jammer genoeg van korte duur en nu herbegint hier 't hele spelletje opnieuw!

Gelukkig aanvaarden de kids mij hier wel... da's nog een extra moeilijkheid als ze dat niet zouden doen...

Bodilka

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]