< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » geen echte bevalling?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
geen echte bevalling?
19/02/2008 @ 17:00
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

mijn dochtertje is met 32 weken en 4 dagen geboren. Ze woog 2150 gram, een echt mooi wondertje.

De bevalling ging best goed. De rugweeen vond ik echt heftig en pijnlijk. Het persen was een opluchting. Het deed wel minder pijn dan de rugweeen al voelde het natuurlijk niet fijn!

Nu krijg ik keer op keer te horen dat het wel mee gevallen zal zijn omdat ze zo klein was
Ik kan me niet voorstellen dat daar door de weeen lichter zouden zijn.

En veroorzaakt die paar cm. hoofdomtrek meer (bij een kindje met 40 weken) nou zo ontzettend veel meer pijn???

Ik word er zo moe van dat mensen denken dat ik geen 'echte' bevalling heb gehad. Zelfs mensen die nog geen kinderen hebben zeggen dit!

Overigens gaat het super met ons meisje!!! Ze drinkt goed en rolt sinds een week zelfs al van haat buik terug op haar rug. We zijn zo trots op haar!

Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 19:10
karin

Online Status Stuur bericht
hoi
wat een onzin zeg.de bevalling is echt niet minder heftig als je eerder bevalt hoor.die paar cm doen t m niet.
mijn bevalling was voor mijn gevoel maar een eitje.vrij heftige weeen,maar achteraf dacht ik:was dit nou alles?en mn zoon was toch echt 51 cm met een hoofdomtrek van 32 cm.
gefeliciteerd met je meisje trouwens.fijn dat t goed gaat.

Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 19:40
gimpet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ja, joh, wat een flauwekul. Mijn dochtertje is met 34 weken geboren en het was toch echt een bevalling.
Hoe krijgen mensen het soms toch verzonnen, dat soort flauwekul?
Laat ze gewoon lekker.
Jij weet wel beter.

Maar wel ontzettend fijn dat het zo goed gaat met je dochtertje.
Het zijn meestal echte vechtertjes, die couveuzekindjes!

Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 20:07
Mascha

Jojo, allereerst proficiat met je dochter. Wat fijn dat het nu goed gaat en dat ze heerlijk bij je thuis is! Geniet er maar van!

Ik ken deze reactie maar al te goed, alleen dan op mijn keizersnede die ik gehad heb bij onze oudste...
"Oh, maar dan heb jij geluk gehad. Je weet niet eens wat weeën zijn!" Eén van de vele opmerkingen die ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Ik heb wel eens heel bot gereageerd hier op hoor, zo van:
"Nee, ik weet niet wat ontsluitingsweeën zijn, maar ooit van naweeën gehoord??? En ooit gevoeld hoe het is om je kindje keer op keer in het ziekenhuis achter te moeten laten? DAT doet pas PIJN!"
En ja, ook de pijn achteraf, het herstel van een keizersnede is niet niets en wordt vaak onderschat... Maar ach, mensen zijn naïef en zeggen soms maar wat om maar wat te zeggen. Ze hebben er geen idee van dat ze iemand kunnen kwetsen!

Van onze tweede ben ik 'normaal' bevallen en heb ik 31.45 uur weeën gehad en als ik mocht kiezen tussen mijn twee bevallingen dan ga ik absoluut voor de tweede!!! Die was dan wel heel zwaar, maar tegelijkertijd ook een geweldige ervaring die ik niet had willen missen.

Probeer maar boven die nare opmerkingen te staan en geniet lekker van je dochter, i.p.v. je te ergeren aan mensen die het niet waard zijn!

Groetjes
Mascha

Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 08:52
carmen

Hey!

Mijn dochtertje was dysmatuur.
Geboren met een gewicht van 1880 gram. Een mager mensje :-)
MAAR met een hoofdomtrek van 33,5 cm!
Sommige kindjes die met een 'normaal' gewicht geboren worden hebben een kleiner hoofd dus ik denk ECHT NIET dat wij een 'ONECHTE bevalling' hebben meegemaakt!
Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 08:58
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Ja daar zit idd wel wat in. Bij mijn meisje was de omtrek 31,8 dus ook niet abnormaal klein. Bedankt voor alle reacties en wat vervelend dat sommigen hier ook tegenaan lopen.

Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 09:58
petitje

jojo, ik ben gewoon op 40 weken bevallen en mijn zoontje had een hoofdomtrek van 30cm en woog 2770gr.
Ik heb ook de hele tijd moeten horen dat dat geen bevalling was.
Bovendien heb ik maar een goed uur weeen gehad ( wel gelijk een weeenstorm).
Mensen deden me echt geloven dat ik niet bevallen was, maar nu ben ik toch wel van t tegendeel overtuigd hoor.
Die flinke kerel hier is echt niet van de ooievaar

Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 10:18
Jedi

Bevallen is bevallen of je kindje klein of groot is!
En het doet allemaal even pijn! Laat de mensen maar praten.

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 14:02
Danielle

Inderdaad wat een onzin zeg!

Mijn dochter is (ook te vroeg, en dysmatuur) met een keizersnede geboren.
En dan krijg je soms die opmerking; Oh je hebt het wel makkelijk gehad. Ook zoiets doms..

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 05:30
Danni

Ach....mensen hebben altijd wel een vorm van commentaar....Alle 3 mijn kindjes hadden een hoofdomtrek van 36cm (gelukkig hebben ze een fontanel en schuift dat wat in! ) en wogen allemaal tussen de 6.5 en 7 pond. De 1e en de 3e bevalling zijn ingeleid, van de 2e ben ik spontaan bevallen binnen 5 minuten. Ook ik krijg te horen dat ik niet weet hoe het echt is IK WEET WEL BETER! Laat ze toch kletsen.....

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 10:34
@nneke

Je moet maar denken dat dat heel gelukkige mensen moeten zijn. Ze hebben niet de pijn meegemaakt van de angst en de onzekerheid als je kindje op neonatologie ligt. Ik weet niet wat weeën zijn, want heb een keizersnede gehad. Ze mogen de pijn die je voelt als je je kind direct moet afgeven hebben. Wanneer je op je kamer komt en het bedje is leeg, wanneer je 's nachts een kind hoort huilen en je je eigen kind niet kan troosten,... Ach hoe zeggen ze dat "zalig zijn de armen van geest".
Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 11:15
Emmeke

Ik heb geen ervaring met prematuurtjes (heb op 40 weken een flinke zoon gebaard), maar ik krijg wel vaak de indruk dat ik dan misschien wel thuis bevallen ben (in België), maar toch geen recht van spreken heb omdat alles zo vlot gegaan is. Mijn bevalling heeft van de eerste wee tot de geboorte 7 uur geduurd, waarvan ik een uur geperst heb. Het was een heel heftige ervaring, ik zat in een weeënstorm, maar ik had het gevoel dat ik op minder begrip kon rekenen dan bv. mijn collega die (op eigen verzoek) ingeleid was geweest en bij wie de verdoving niet werkte.

Mijn zoon woog 4020 g en had een hoofdomtrek van 36 cm. Ik weet niet of zijn maten er iets mee te maken hadden, maar die bevalling heeft écht wel ontzettend veel pijn gedaan. De eerste dagen kon ik er niet over spreken zonder in tranen uit te barsten. Ik ben blij dat ik thuis bevallen was, maar ik had echt tijd nodig om het te verwerken.

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 15:05
Yvette

Hoi,

Het heeft enigzins met de hoofdomtrek te maken dat ene bevalling meer of minder pijn kan doen. Kinderen met een extreem groot hoofd, dat blijkt meer pijn te doen, voor de rest maakt het niet uit. Ook de zwaarte van ene kind maakt geen verschil, als het hoodje er eenmaal is, floept de rest er immers achteraan.

En de weeen, dat maakt qua pijn ook echt niet of het nu een prematuur is, of niet. ook bij een prematuur moet je tot 10 cm. zien te komen, net als ene op tijd bevalling.

Laat ze maar kletsen, een bevalling doet gewoon verdomde pijn. En als je geen kinderen hebt kun je dat echt niet weten. En over een ks: ik weet niet hoe dat voelt, maar eerlijk gezegd zou ik er geen willen. Nee hoor, een buikoperatie, nee, dan maar gewoon veel pijn en daarna snel opkanppen. Zie, alles heeft zijn voor en nadelen.

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Yvette - 18/03/2008 @ 15:05] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]