< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Temperatuur gestegen maar NOD onbekend

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Temperatuur gestegen maar NOD onbekend
22/02/2008 @ 11:29
Zwanja

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal !

Ik ga eerst even de situatie schetsen voor ik mijn eigenlijke vraag stel.

Ben op 31 augustus 2007 bevallen van onze allerliefste eerste spruit Ruben.
Omdat ik borstvoeding gaf, kreeg ik van de gynaecoloog de minipil (microlut) voorgeschreven. Ben begin januari 2008 volledig gestopt met BV omdat ik opnieuw moest gaan werken. Ondertussen nam ik nog steeds de minipil op aanraden van de gyn. Hij had liever dat ik eerst werd alvorens met mijn gewone anticonceptiemiddel te herbeginnen.
Halverwege februari nog steeds niet ongi en ik werd ongerust. Mijn man en ik plannen om in de zomer opnieuw te beginnen klussen voor een tweede . Dus dacht ik: laat ik stoppen met de minipil zodat mijn cyclus natuurlijk op gang kan komen. Met het idee van: we proberen om niet te klussen tijdens mijn vruchtbare dagen, maar als er toch iets van komt, dan zijn we daar zeker niet ongelukkig om.
Ik ben dus sinds zaterdag gestopt met de minipil en begonnen met mijn temperatuur bij te houden hoewel ik absoluut niet weet in welk stuk van mijn cyclus ik nu zit omwille van het uitblijven van de . (En nu volgt mijn vraag...)

Zondag 36,5° - Maandag 36,5° - Dinsdag 36,5° - Woensdag 36,6° - Donderdag 36,7° - Vandaag 36,8° Kan deze temperatuursstijging op een zwangerschap wijzen? En: zou het nuttig zijn een test te doen? (Ik heb immers geen flauw idee wanneer mijn NOD beginnen...)

Groetjes,

XXX

[Laatst gewijzigd door Zwanja - 22/02/2008 @ 11:30] - Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 11:34
Laura

Zo'n 12 tot 24 uur na de eisprong stijgt je temperatuur met ongeveer 0,4 graden. Ik denk dat het je eisprong is geweest... Hopelijk heb je goed geklust

Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 11:41
Zwanja

't Is dat wat ik ook dacht. Maar ik vraag me af of het nuttig zou zijn een test te doen? Die zijn immers niet betrouwbaar voor je NOD (of vergis ik mij)?

XXX

Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 11:50
Laura

Een zwangerschapstest is altijd betrouwbaar, tenzij je net bent bevallen of een miskraam hebt gehad, want dan kan er nog zwangerschapshormoon in je lichaam zitten. Als je echt denkt dat je misschien zwanger bent, kun je gewoon een zwangerschapstest doen. Maar je zit nog wel erg vroeg in je cyclus... Maar nogmaals: ALS de test positief is, dan ben je gewoon zwanger!

Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 11:57
Zwanja

Ja, dat wel: als het positief is, ben je zwanger. Maar ik dacht dat als hij nog negatief is voor je echte NOD dat je toch zwanger kan zijn omdat je misschien nog niet genoeg zwangerschapshormoon aangemaakt hebt.

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 14:48
kleurtje

Online Status Stuur bericht
temperatuur gestegen..
Hoi,

Wilde even op je vraag reageren, heb hetzelfde gehad, dus mijn idee: Eerst koop je testen. (via internet bij Matcare heb je er 3 voor nog geen tien euro, koop de goedkoopste, die zijn prima!)
Doe 1 test met ochtendurine. Ben je zwanger? - gefeliciteerd!
Is de test negatief: Je blijft je temp. opnemen, zo nauwkeurig mogelijk; dus geen alcohol 's avonds en iedere dag op dezelfde tijd naar bed, iedere ochtend op dezelfde tijd voor het opstaan direct na wakker worden temp nemen.
Je doet dit een week.
Is je temp rond 37 graden, schommelt niet en blijft het hoog ?(halve graad hoger dan bij jou normaal) dan doe je weer een test. Is die test weer negatief maar blijft de temp hoog? wacht een paar dagen en doe weer een test. Als je temp daalt ben je niet zwanger, dan hoef je niet te testen.

Succes meid!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]