< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » zwanger raken na z.o.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
zwanger raken na z.o.
28/02/2008 @ 16:14
valerie

Hallo

Ik zit met een vraag waar ik erg mee zit...

Ik ben 26 jaar en ben al van mn 15e samen met me vriend. Toen ik 16 was raakte ik ongewenst zwanger en op mijn 17e nog eens door mijn slordig -onverantwoord- pilgebruik. Ik liep nog school en kon deze dus niet houden ook owv mijn familie die hier niets van wist.

Nu 11 jaar later, afgestudeerd en ondertussen met een goede job woon ik samen met nog steeds dezelfde vriend.

Het probleem stelt zich eigenlijk dat ik na 1,5 jaar nog steeds niet zwanger ben ondanks intensief er meer bezig te zijn, hiermee bedoel ik ovulatietesten, temperaturen,...

Ik heb dit aan de ginaecoloog gemeld en deze zei dat ik moest blijven proberen maar ik vind het raar.

Het is vroeger 2 x gelukt met pil en nu niet!!!

Zou het kunnen dat het door die abortussen komt dat ik niet zwanger raak want het is met dezelfde jongen als toen dus daar kan het niet aan liggen. Of kan het dat zijn zaad niet meer goed is. Dit lijkt mij heel raar.

Kan iemand mij verder helpen want begin zowat moedeloos te worden.

Hopelijk weten jullie meer raad.

Salukes
Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 16:41

hallo,

ik denk dat je er nu teveel mee bezig bent en toen helemaal niet.
als je er teveel aan denkt dan lukt het niet.
mijn advies: laat het los en het komt vanzelf!
aan je vruchtbaarheid zal het niet liggen.
en een abortus heeft geen consequenties voor je vruchtbaarheid.
succes!

groetjes Esther
Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 17:03

Het zou wel kunnen dat het zaad van je vriend 11 jaar geleden in orde was, maar dat er ondertussen wel iets scheelt aan de kwaliteit. Als je al 1.5 jaar aan het proberen bent, zou ik toch het zaad van je vriend eens laten testen.
Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 11:24

Online Status Bekijk profiel
hallo valerie,

ik zou ook eens samen met je vriend erover praten. misschien is inderdaad de kwaliteit van zijn zaad niet zo goed meer als 11 jaar geleden. dus, daar kunnen jullie alleen achterkomen door het te laten onderzoeken. misschien dat je er ook te fel mee bezigbent, weet niet.
bij mij is het redelijk snel gelukt. ik was 25,5 jaar pas gestopt na 6 jaar intensief pilgebruik en na 2 maanden al zwanger. had ik nooit gedacht. ik had zoiets van wat moet dat zal gebeuren, dat is het lot.
ze zeggen dat het bij de meeste vrouwen van een half jaar tot een jaar kan duren voor dat ze zwanger worden. dat is een gemiddelde. ik val dus buiten het gemiddelde. ik lig er hoog boven.
hopelijk heb je wat aan mijn advies.
hou ons op de hoogte hé.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]