< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » zoon van 6 weken niet slapen op de dag

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
zoon van 6 weken niet slapen op de dag
28/02/2008 @ 19:24
Nynke

Online Status Stuur bericht
hallo allemaal,

ik heb een zoon van 6 weken die veel moeite heeft met slapen op de dag. hij is er de hele dag gezellig bij zeg maar. hij valt vaak wel in slaap in de box, wipstoel of in mijn armen na de borst maar zodra hij even op bed ligt begint hij heel hard te huilen. dat gaat soms de hele dag door. hij gaat er dagen achter elkaar pas om 22 uur 's avonds in omdat hij gewoon maar blijft huilen zodra hij in bed ligt. ik heb overal vaste tijden voor en probeer in onze dagen zoveel mogelijk structuur te hebben. dat werkte in het begin prima maar nu sinds twee weken niet meer. wat zijn jullie ervaringen en heeft iemand misschien een tip!?

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 20:51
erika

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

leg je hem overdag dan ook in bed misschien? ik heb da eigenlik nog nie gedaan, overdag is ie ook veel wakker, maar als ie in slaap valt in zijn sitter of in zijn box, laat ik hem gewoon liggen.. zouden het krampjes kunne zijn? en slaapt hij dan goe door snachts?

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 20:56
Nynke

hoi erika,

ja ik probeer hem overdag wel ook naar bed te doen. eigenlijk is dat vanaf het begin al zo en wilde hij dat zelf ook. hij valt vaak wel in slaap in de wipstoel of box of na de borst maar dan leg ik hem lekker op bed en dan slapt hij normaal gesproken een paar uurtjes. soms lukt dat 1 keer per dag en soms 2 keer per dag. ik vind het ook wel normaal dat een baby gewoon lekker even een dutje of twee dutje per dag in zijn eigen bedje doet. maar sinds twee weken dus niet meer.
krampjes heeft hij idd ook maar daar heb ik nu druppels voor en dat gaat en stuk beter. ik kan gelukkig ook wel goed onderscheiden wanneer hij krampjes heeft en wanneer niet.

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 20:57
Nynke

grappig trouwens dat jij ook zegt "onze prins". zo noem ik mijn zoon ook altijd!

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 21:11
Tammie74

Hey Ninke,

Ons ventje had dit ook toen hij zo oud was. Hij was wel moe maar legde je hem in bed dan wilde hij niet slapen. Hij miste gewoon de geborgenheid. Ik heb in een dekentje gerold en dan in zijn bedje met een klein knuffeltje tegen zijn wangetje en het ging gelijk eenstuk beter. Toen ik zag dat het beter ging heb ik de bakerzak besteld en daar slaapt hij nu nog in. Op deze jonge leeftijd missen ze in hun bedje vaak de geborgenheid nog.
Misschien heb je er niets aan.

Succes grts Tammie

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 12:32
erika

hello!
ik ben bang hem ook in bed te leggen overdag, omdat hij het nu zo gewend is, en omdat ik dan denk datie dag en nacht nie zal kunnen scheiden. zijn bed associeert hij nu met donker, en slapen.. overdag slaapt hij soms in zijn sitter of in de box..
maar door dat ik bv geef, slaapt hij nog nie door snachts.. toch denk ik eraan langzamerhand om de bv af te bouwen, ik moet bijna terug gaan werken, en afkolven op het werk zie ik nie zitten.. toch ga ik het missen hoor!
en slaapt "uwe prins" dan goe snachts?
groetjes!

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 13:12
Nynke

mijn kleine prinsje slaapt ' s nachts idd goed. hij slaapt de eerste keer soms vaak 6 a 7 uur door. het ligt er dan aan wanneer hij voor het laatst gegeten heeft maar meestal komt hij tegen 3 uur en dan pas 's ochtends weer.
ik vind het wel belangrijk dat baby's gewoon een dutje doen in hun bed in de middag. ze moeten begrijpen dat ze overdag ook een dutje moeten doen.

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 21:26
Hanan

ze moeten begrijpen dat ze overdag ook een dutje moeten doen.

bovenstaand bricht heb ik even gekopierd ,want 6 weken meis begrijpen ze echt niet zo veel dat ze in hun bedtje moeten slapen, ik heb mij zoon gewoon in woonkamer zo dat hij alles all geluiden alvast went , met mij dochter deed ik anders alles moest rustig en donker dus ook boven slapen , en heb 5 jaar op mij tenen gelopen als ze sliep , ja ze is 5 dus nog steeds hoort ze alles en word wakker van alles dus heb deze keer besloten on anders te doen en het gaat prima ,zoon van 7 weken dus slaapt s'middag meestal 3 uurtjes en dan drinken en dan weer 2 slapen ,niet altijd soms heeft hij huil urtjes maar over algemeen slaapt hij dus wel en vandaag was hij boven in zijn bed ,heeft ook gewoon 3 uurtjes geslapen ,dus voor hem maakt niet veel verschil boven of beneden

ik zou hem dan box leggen daar laten slapen als hij toch wel slaapt in box of wipstoeltjes en heb je ook je handen even vrij om andere dingen te doen

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 11:12
Bieltje

Online Status
Hey

Mijn dochtertje is nog maar 3 weken maar soms begint ze ook te huilen kort nadat ik haar in haar wiegje heb gelegd (overdag). Een vroedvrouw zei me dat ze waarschijnlijk het verschil al merkt van dicht bij mama (warm, knus) in slaap te vallen en dan opeens in zo'n kille wieg gelegd te worden. Als ze niet wilt slapen wikkel ik ze ook in een fleecedekentje en meestal werkt dit wel. Zo heeft ze het gezellig warm en knus als ze in haar wiegje gelegd wordt.

Groetjes

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 14:16
Nes

Online Status
Hallo,

Hier was dit ook zo. Onze kleine vent viel heel gemakkelijk bij ons op schoot in slaap of in zijn sitter, maar vanaf de moment dat we hem in de box legde, begon hij te huilen. 's Nachts deed hij dit niet en sliep in zijn reiswieg. Ik heb nu geprobeerd om zijn reiswieg in de box te zetten en hem in te wikkelen in zijn lodger. Dit heeft dus gewerkt . Hij slaapt nu na z'n pap van 12u in de woonkamer in zijn park in zijn reiswieg, ook na z'n pap van 20u doet hij hier een dutje in. Om 23u à 23u30 krijgt hij z'n laatste voeding en dan verhuizen we z'n reiswieg naar de kamer.
We gaan één van de dagen zijn bedje ineen steken, zodat hij 's nachts hierin kan slapen. Dan ga ik eens proberen of hij overdag al in zijn park wil slapen of niet en anders leg ik hem in de namiddag ook in zijn bed om een dutje te doen...
Succes!

[Laatst gewijzigd door Nes - 04/03/2008 @ 14:16] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]