< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Ik wil zwanger worden maar mijn vriend niet deel II

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Ik wil zwanger worden maar mijn vriend niet deel II
22/03/2008 @ 20:21

Online Status Bekijk profiel
hallo angel,

dan wil ik nog even reageren over het feit: voor het zingen de kerk uit is ook geen oplossing en kan je evengoed zwanger van worden, van het voorzaad... dus oké zonder iemand te veroordelen maar deze optie vind ik dan ook niet de beste van de beste en dan stiekem hopen dat je toch zwanger wordt... sorry maar dat vind ik evenerg als zonder afweten van de partner met de pil.

hallo eva,

voel mij wel een klein beetje aangesproken... maar ik heb toch het recht om me te verdedigen?
jij zegt respect voor zijn keuze hebben en unfair enzo...
je moest eens weten hoe onrespectvol hij met mij is omgegaan...
als je te weten komt dat je vriend je bedriegt, terwijl hij nog over kinderen samen hebben sprak met mij en dan liegt tegen mij dat hij met haar gaat breken. bang om mij kwijt te geraken en dat zo een paar maanden volhoudt en dan ben ik zwanger en zegt hij dat IK egoïstisch ben... hij met haar blijft verderdoen... ik bij hem wegga, hij mij de hele zwangerschap aan 't lijntje houd, nog verschillende keren seks heeft met mij steeds met het verhaal dat het uit is tussen hen en ik geloof hem.
nu weer de zoveelste keer uit is en ik hem niet meer geloof...
is dat respect hebben voor mij?
sorry hoor!
maar ik heb het beste voor, voor mij en mijn zoontje en het manneke weet echt niet beter. 't was veel erger geweest als hij begon te beseffen en dat we toen uit elkaar gingen...
hoop dat ik het zo een beetje goed heb kunnen formuleren?
groetjes,

Link naar deze reactie
23/03/2008 @ 20:36
angel

Dorientje,

Akkoord maar we zijn het alle 2 wel eens met die beslissing voor het zingen de kerk verlaten. Mijn vriend weet dat ik me niet goed voelde bij de pil en condoom wil hij niet. Spiraal heb ik ook gehad maar mijn lichaam stoote dit elke keer weer uit dus veel opties hebben we niet meer.
Link naar deze reactie
23/03/2008 @ 20:56

Online Status Bekijk profiel
hallo angel,

oké, zoveel te beter hé.
ik weet ook dat ik fout ben geweest, maar ik kan mijn fout niet meer goedmaken en eigenlijk is het geen fout.
als ge mijn zoontje ziet een echte schat!
ik ben geen BOM maar een OOM geworden. ik had het ook anders verwacht maar dacht dat hij zou bijdraaien eens de kleine er was... dom van mij, sorry ben naiëf geweest.
maar zou mijn zoontje voor GEEN geld van de wereld nog willen of kunnen missen. als ik hem verlies, dan is het met mij OOK gedaan!

xxx

Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 17:31
Eva

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Dorientje: er zijn altijd uitzonderingen en ik wil helemaal over niemand zijn gedrag oordelen dus je hoeft je ook niet persoonlijk aangesproken te voelen. Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat achter de rug van een partner zwanger worden niet de ideale situatie is. Er zijn vast nog vrouwen voor wie het de beste en enige mogelijkheid leek, en daar wil ik me niet over uitspreken, maar algemeen gezien is het gewoon geen ideale manier. Ik persoonlijk vind het niet oprecht en eerlijk, maar ik wil niet oordelen over concrete situaties.

De situatie bij Angel ligt heel anders en ik reageer op haar concrete situatie, niet op de jouwe dus neem het aub niet persoonlijk op.
Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 14:24
Emma

Ik herken jouw situatie wel. Mijn vriend zegt ook steeds dat hij nog niet aan kinderen toe is terwijl ik er helemaal klaar voor ben. En ook wij gebruiken de voor-het-zingen-de-kerk-uit-methode. Ik hoop ook al meer dan een jaar dat ik daar zwanger van wordt, maar stel dat het zou gebeuren ben ik ook weer bang voor de reactie van mijn vriend. Hij geeft wel aan dat mocht ik zwanger raken dat hij dan erg zal schrikken maar het kindje is dan wel welkom, hij zal mij er niet voor verlaten. Als ik dan naar jouw vriend kijk, als hij echt nu nog geen kinderen wil dan moet hij gewoon een condoom gebruiken, maar dat doet hij niet. Volgens mij is hij dus inderdaad gewoon bang en durft hij er gewoon nog niet voor de volle 100% voor te gaan.
En ik heb oon heel vaak aan mijn vriend zijn kop gezeurd over wanneer we aan de kinderen gaan en steeds zegt hij over 2 jaar er wel klaar voor te zijn. Mij duurt dat dus te lang en ik heb met hem afgesproken dat we eind van dit jaar er nog eens over praten en dan begin 2009 het gaan proberen. Misschien moet jij anders eens boos worden omdat hij niet naar jou wil luisteren, dat hij over JOUW gevoelens heenwalst. Misschien dat hij er dan eens met je over wil praten hoe hij het allemaal voor zich ziet.
Ik wil je in ieder geval sterkte wensen...

Groetjes Emma
Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 18:39
angel

Emma,

Ik heb al alles geprobeerd,al met ruzie maken, met wennen, met dagen niet tegen elkaar praten echt NIETS veranderd zijn gedacht!!! En zoals jij hier zegt om met elkaar af te spreken van er over een jaar terug over te praten lukt ook niet. Hij zegt me 100 keer opnieuw de eerste 4 jaar nog niet en dat is het laatste wat ik er over gezegd heb. Vorige week nog maar bij zijn grootmoeder ze vroeg ons wanneer we er terug gingen aan beginnen en hij antwoorde haar direct van meme ge moet de eerste 4 jaar nog geen kleinkind van mij verwachten!!! Dat menske zat daar te wennen is nog haar laatste droom om van hem haar kleinkind te zien (mens ik ook al 87 jaar) en ze smeekte hem van aub zorgt dat er nog eentje komt voor dat ik hier weg ben en hij antwoorde resoluut nu nog niet!!!
Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 21:14
Emma

Moeilijk hoor dat niks hem van gedachten kan veranderen. En 4 jaar vind ik nog wel heeeeel lang, dat kan hij toch niet van jou verwachten. Eerlijk gezegd maakt het me een beetje boos. Misschien komt dat ook omdat ik op het moment erg verdrietig ben aangezien er allemaal vrienden en familieleden ons vertellen dat ze zwanger zijn. En het enige wat mijn vriend dan kan zeggen is "Nou, ik moet er voorlopig echt nog niet aan denken". Terwijl ik alleen maar jaloers kan zijn op deze zwangere mensen omdat ik dit ook zo graag wil. Waarom hebben wij toch mannen die die vaderlijke gevoelens npg niet hebben
Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 18:28
elke

angel,

ik vind dit heel erg voor jou (en alle anderen die in dezelfde situatie zitten), maar ik wil even de andere kant laten horen.

het is NIET zo dat de man bepaalt wanneer wij een kind krijgen. in een relatie is het degene die er niet klaar voor is, die dat bepaalt. in onze relatie ben ik dat (de vrouw dus). ik ben 28, dus niet superjong voor een eerste kind, mijn vriend is er 32. hij wil dolgraag een kind... al een paar jaar... en ik voel mij er helemaal niet klaar voor.

ik weet 100% zeker dat ik kinderen wil. maar het lijkt nu niet te passen in mijn leven, ik wil nog reizen, ik wil eerst een goede job (heb nu een job waarvan ik het niet zie zitten om er door zwangerschap en een kind nog een paar jaar aan vast te zitten...)...

wat doe ik dan op dit forum? proberen mezelf wat te forceren. kijken hoe andere mensen dit beleven. maar het werkt niet, ik word alleen triester: blijkbaar is iedereen behalve ik wèl rotsvast overtuigd dat ie een kind wil???

ik sta dus in de schoenen van jouw vriend. en geloof me, ik ontplof van de schuldgevoelens. ik zie hoe enthousiast hij speelt met kindjes van vrienden en hoe triest hij is omdat hij er zelf nog geen heeft (hij vindt zichzelf nu al een oude papa, had eigenlijk graag op zijn 25ste of zo al een eerste kindje gehad... niet dat ik hem al zo lang laat wachten, toen waren wij nog niet samen!). maar wat moet ik dan? toegeven? en dan hebben we een kindje met een mama vol twijfels die niet helemaal voor hem/haar kan gaan, da's toch ook niet de bedoeling?

sorry, ik wil niet ongevoelig overkomen, maar jullie lijken zo gefixeerd op die zwangerschap en dat kind!!! als ik dat merk bij mijn vriend wil ik helemaal geen kind meer, omdat ik gewoon niet meer weet of ik het zelf wil, of of ik het alleen voor hem zou doen.

hou van elkaar in plaats van druk te zetten op je relatie... en van al die stress raak je helemaal niet zwanger... allemaal makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. maar het leven is ook heel mooi met zijn tweetjes, en als je weet dat je vriend op termijn wel kinderen wil, en jij weet dat je bij hem wil blijven, zet het dan van je af en dan komt het allemaal vanzelf wel! (maar niet al volgende maand!)

elke
Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 22:09
Emma

Elke,

Wat goed dat je dit verhaal hebt opgeschreven, het doet mij de ogen wel openen. Alhoewel ik nog steeds wel dat verlangen heb om zwanger te raken en ik denk dat dat ook zo zal blijven. Maar aan de andere kant voel ik ook wel dat ik geen druk op mijn vriend moet leggen. We moeten met en van elkaar genieten en dan komt dat kindje nog wel in de toekomst. Nu zie ik allemaal zwangere vrouwen en dat wil ik ook graag maar in plaats van jaloers te zijn moet ik gaan denken 'eens is het mijn beurt' (als het allemaal wil lukken natuurlijk)
Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 11:21
Sannie

Online Status
Mijn vriend is hetzelfde
Hij is er ni echt klaar voor,ben sinds november van de pil af
en als het deze maand ni raak is heb ik hem gezegt dak terug aan de pil ga tot augustus 2009,wat voor mij een eeuwigheid zal zijn maarja
na lang na denken wil ik dat als ik zwanger ben dat hij er ook van geniet en ni met die twijfels zit van wil ik dit wel etc...

Ik wil het ook zo graag,maar ik zie mijn vriend ook doodgraag en zou dat graag zo houden,dus als ik deze maand niet zwanger ben(heb al wel veel symptomen) dan ga ik me focussen op onze trouw volgend jaar augustus dan heb ik toch weeral wat om me zinne op te verzetten.

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 13:44

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

zoals jullie zien aan m'n banner ben ik mama.
Eindelijk mama zou ik moeten zeggen want ik was er al jaren klaar voor maar mijn man niet.
Ik wou al kinderen van in 2000. Mijn man vond zichzelf te jong. Hij was toen 27 en ik 21.
Ik wou enorm graag kinderen en heel veel ruzies zijn hiermee gepaard gegaan.
Tot ik zijn kant begon te zien. IK wou een zwangerschap waar we beiden achterstonden en een kindje dat we beiden wilden en hee graag zouden zien.
We zijn dan maar een paar jaar heel intensief beginnen reizen (onze grootste hobby) en zo had ik elk jaar wel iets om naar uit te kijken.
In 2006 zijn we dan gestopt met de pil en ik heb (jammer genoeg) nog 15 maand op een zwangerschap moeten wachten.
Maar die 15 maand vol teleurstellingen heeft ons ook dichter bij elkaar gebracht en ons duidelijk gemaakt dat we dit beiden even graag wilden.
En nu is ons Lotteke geboren en we willen het beiden niet meer anders!
Probeer vol te houden en ook de kant van je partner te begrijpen.
Het is moeilijk maar het is zoveel leuker samen gewild zwanger te zijn!
Succes meisjes!

Link naar deze reactie
13/04/2008 @ 16:50
c

mijn ex wou ook niet....
beste,

Ik wil niemand schrik aanjagen en teleurstellen, maar ik wil toch even mijn verhaal kwijt, zodat jullie weten dat het ook een mogelijkheid is.

Ik was getrouwd en na ongeveer een jaar getrouwd te zijn begon ik dat het nu toch misschien wel tijd werd om eens aan kindjes te gaan denken aangezien hij toch een beetje ouder was dan ik. Voor we getrouwd waren had ik een keer gedacht dat ik zwanger was, en toen zei hij van ach ja, dan is het zo he, dat nemen we erbij. Maar na een tijdje wam mijn menstruatie toch door, dus het kwam niet meer ter sprake.Aangezien mijn (ex-) man ooit zo had gereageerd op een eventuele zwangerschap dacht ik dat alles goed zat. Tot die dag dus. Plots wou hij geen kinderen meer, nu niet, nooit niet. Hij had geen behoefte aan "iets dat over de grond kruipt". Totaal ontredderd omdat ik het niet begreep, hadden we urenlange ruzies en vooral ik huilbuien. Na een halfjaar van ruzies besloot ik tijdelijk naar mijn ouders terug te gaan. Ik kon het niet meer aan. Ik wou hem op dat moment niet kwijt, maar wou ook geen leven waarbij ik er bewust voor kies zonder kinderen te blijven. Daarvoor wou ik dat te graag.

Omdat ik hem te hard miste en hij mij bleef aanhalen, ben ik na een maand terug gekomen bij hem. In de hoop dat hij wel zou bijdraaien. Elke babyborrel, elke geboorte hoopte ik stiekem dat het hem zou overtuigen. Tevergeefs zo bleek. Opnieuw keerden de ruzies terug.... Tot we besloten dat het zo niet langer kon. Ik deed weer mijn best om mijn kinderwens uit mijn hoofd te bannen want dat was de enige mogelijkheid. Dat ging een hele tijd goed (pakweg 3 maanden). En toen kwamen er heel andere zaken aan het licht, kreeg ik vermoedens dat hij mij bedroog en ja hoor, met Kerst vond ik een liefdevolle boodschap van zijn assistente waarin de liefde duidelijk werd verklaard. Ik heb hem ermee geconfronteerd en hij zei dat hij gevleid was doordat wij zoveel ruzie hadden, maar dat is voor mij dus de grootste zever.

Uiteindelijk ben ik het diezelfde dag nog afgetrapt. Hij heeft nog een half jaar getracht mij te overtuigen terug te komen. Tot we gingen scheiden. DAN wou hij plots wél kinderen. Maar voor mij was het op dat moment voorbij, ik kon niet meer houden van een man die mij zoveel verdriet had aangedaan. Ik wil kinderen met iemand die wel van me houdt en die er met hart en ziel achterstaat. Want uiteindelijk is het niet niets , een kind opvoeden.

Nu heb ik een schat van een vriend en zijn wij aan het proberen voor een eerste kindje. Dat gaat niet op 123 , maar hij staat er tenminste achter en wil het zelf ook heel graag en steunt mij hierin. Bij hem voel ik mij geborgen en geliefd. Ik wil maar aantonen, dat je misschien ook moet nadenken over je relatie en op de lange termijn denken. Gaat hij ooit echt kinderen willen met jou of houd je jezelf dat maar voor??? Ik heb lange tijd gedacht dat ik hem van gedacht kon veranderen, maar dat is volgens mij niet de juiste manier. Binnen een koppel moet een kind komen uit liefde, en anders kan je er maar beter alleen voor gaan, daar zijn ook nog tal van mogelijkheden voor.

Ik wens iedereen die in dit lastige parket verzeild is geraakt veel succes. Jullie geraken er op een dag wel uit, maar vergeet vooral jezelf niet, en ook niet je biologische klok! Het is de normaalste zaak van de wereld dat jullie kinderen willen en niemand heeft het recht jullie dat te ontzeggen. (Het heeft lang geduurd eer ik dat heb beseft) En als je partner het toch niet wil, is dat misschien eerder het teken dat je een andere levensvisie/bestemming zoekt?

Succes!
c
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]