< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » het doet ons de das om.... iemand oplossing?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
het doet ons de das om.... iemand oplossing?
03/03/2008 @ 14:15
nadia

Wie heeft hier ervaring met een babysit aan huis? momenteel betalen we 700 euro per maand aan opvang, dat kunnen wij gewoon niet meer trekken. Het is nog wachten op opvang met sociaal tarieven... sommige familie leden willen ons niet helpen, dus zagen we weinig andere keuze dan een dure alternatief, maar... we kunnen het gewoon niet meer trekken, mijn loon is amper 800 euro, dan begrijp je ook dat 700 euro per maand ons de das om gaat doen....:(

IK ben juist beginnen werken, dus zelf thuis blijven, geen optie, mijn vriend ook niet...

zouden jullie het doen en waar zijn er betrouwbare sites?

bedankt
Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 21:21
greet

Online Status Stuur bericht
hoi nadia ,

is dat de prijs voor 1 kindje ? dat is dan echt wel veel.
ben je van belgië ? dan kan je je toch laten inschrijven bij de opvangcentra van kind en gezin , dan wordt de prijs aangepast aan je inkomen.
wij hebben een prive-creche waar jesse vanaf september naartoe gaat en dit kost ons 380 euro per maand. dat is al een dure , dus ik vid jou 700 euro echt wel veel ....

hopelijk vind je snel een oplossing !

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 10:06
gimpet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Jeetje, dat is echt duur. Volgens mij zelfs voor Nederlandse begrippen.
Mijn dochtertje zit bij een gastouder.
En daar betaal ik voor 30 uurtjes per maand 150 euro.
Waarvan ik nog eens 2/3 vergoed krijg van de belasting.
Ik weet niet waar je woont maar dit moet echt toch wel goedkoper kunnen.

[Laatst gewijzigd door gimpet - 06/03/2008 @ 10:07] - Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 10:36
Marleen

in nederland zou je in ieder geval niet zoveel moeten betalen want ook daar betaal je naar inkomen (of je man moet veel verdienen) Zijn je papieren dat wel goed ingevuld? Heb je wel een aanvraag bij de belastingsdienst ingevuld.
Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 18:21
nadia

Ik ben van België, Antwerpen stad en het is algemeen geweten hier dat er wat opvang betreft een enorm probleem is. Er zijn hier inderdaad opvangadressen die volgens het inkomen werken, maar het probleem is na een 20tal telefoontjes het zelfde: volzet tot 2009!
Er is gewoon geen plaats bij de opvang creches van de stad zelf, die zijn altijd veel goedkoper, dus van armoe moeten we wel eventjes naar de prive, tot het hopelijk onze beurt is... maar dat kan gerust nooit zijn. We hebben twee jongetjes, dus 700 euro kunnen we wel als extra gebruiken inplaas van als uitgave... :(

Momenteel niks aan te doen, maar lang gaan we het niet volhouden...
Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 16:39
marlies

hey, een onthaalmoeder zoek je het best via een organisatie : zoals reddie teddy (van bond moyson) of bij die van de christelijke ziekenbond. ook kind-en gezin helpt zoekn
of een onthaalouder van de kav.

die werken allemaal volgens het loon dat je verdient en tweede kindje is aan halve prijs.

en je krijgt tot 10euro per dag terug van de belastingen. dat is heel veel. ik betaal 13euro per dag voor men zoon ( gaat volle dagen en 5dagen te week: is ongeveer 230 euro..per maand.)
maar je krijgt die som toch bijna volledig terug van de belastingen.

dus ik zou toch eens kijkn bij reddie teddy of zeker kind en gezin bellen.

veel succes nog

Link naar deze reactie
08/03/2008 @ 12:02
nadia

Marlies, bedankt.
Het is juist met KAV dat we eigenlijk problemen hebben. Kind en gezin heb ik gebeld en de prijs is het zelfde wat we nu betalen. KAV is probleem dat we met onze vorige onthaalmoeder problemen hebben gehad, maar volgens hen is zij de enige keuze in de omgeving, dus zouden we met haar moeten praten... maar mijn man en ik kunnen ons kindjes niet ergens afzetten waar de de oppasser niet vertrouwen... ookal verliezen we nu veel geld, maar ons kindjes zijn ons kostbaarste bezit en wij vinden dat je er op kunt vertrouwen dat ze goed worden behandeld, wat we nu niet hebben... Reddy Teddy opeert spijtig genoeg niet waar we wonen. We staan wel op de lijst van de Gezinsbond en kunnen enkel hopen dat er snel plaats zal zijn...

Maar gisteren nog eens alles uitgerekend en we komen er niet...:(
Link naar deze reactie
08/03/2008 @ 20:04

Hoi, heb je al eens geprobeerd bij een zelfstandige onthaalmama die wel verbonden is aan kind en gezin? Die onthaalmama's worden door kind en gezin gecontroleerd dus je bent wel zeker dat je kindje goed verzorgt wordt. Alleen bepalen die onthaalmama's wel zelf hun loon en uren. Maar daar vind je in het Antwerpse echt nog wel een plaatsje en meestal vragen die ongeveer 15 euro voor een hele dag en dat zijn dan 8 uren. Bij kind en gezin kunnen ze je ongetwijfeld een lijst bezorgen met onthaalmama's die volgens dat systeem werken en anders moet je even de reklameblaadjes bekijken. Zelfstandige onthaalmama's zetten daar meestal een advertentie in als ze een plaatje vrij krijgen.

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 22:00
nadia

pff, ik ben nu echt wel ten einde raad! is er niemand die het bestaan kent van een crisis opvang?! ik zie me al bijna gedwongen ontslag te geven, wij kunnen het gevraagde geld gewoon niet ophoesten... dat kunnen we wel, maar dan kunnen we geen eten kopen of andere rekeningen betalen.

pff, ik zie het momenteel allemaal zo niet zitten!
Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 22:18

Heb je de mutualiteit al geprobeerd of het gemeentehuis? Je kan ook even op het internet googlen.... Gewoon intypen: antwerpen stad kinderopvang of op het internet in de koopjeskrant kijken, staat soms ook iets in. In welke buurt werken jullie? Ik woon in Mortsel en wil gerust meezoeken naar een oplossing. Je mag me mailen.
veerle.ceulemans@skynet.be

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]