< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » abortus of er voor gaan ik weet het niet meer

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (On)Bewust alleenstaande moeders
abortus of er voor gaan ik weet het niet meer
04/03/2008 @ 09:54

Hallo iedereenn

Ik zit met een probleem, me vriend is zwaar agressief geeft mij overal de schuld van,ik wil de relatie verbreken
Alleen ben momenteel 6 weken zwanger hij wil het graag houden als ik het laat weghalen vermoord hij mij...zegt tie om mij bang te maken.
Zelf zo ik het kindje best wel willen laten komen, maar woon bij hem in en als ik dus besluit om bij hem weg te gaan sta ik dus op straat met een kindje in me buik.

Ik weet het echt niet meer...

Groetjes Mama elly
Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 11:15

Online Status Bekijk profiel
hey,

de raad die ik je kan geven. als je het kindje wil houden, hou het dan. wil je het niet houden, dan is abortus de enige oplossing.
ik was 8 weken zwanger en ben bij mij vriend weggegaan omdat hij me bedroog. hij wou het kindje eerst niet, ik wel!
ik stond ook op straat, ben even terug bij mijn ouders gaan wonen en ben dan op zoek gegaan naar een eigen woning.
nu, heb ik een zoontje van 5 maanden. ik heb een zware postnatale depressie gehad, ben in behandeling geweest in zoersel (afdeling moeder-kind). je kan daar al terrecht tijdens je zwangerschap, als je nergens terrecht kan...
heb je familie die je kunnen opvangen?
als je meer wilt weten, neem gerust contact op met mij.
ik weet hoe je je nu voelt, heb hetzelfde meegemaakt.
stuur me maar een persoonlijk mailtje.
ik ben er voor je, als je wilt.
xxx

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 11:20
leentje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

ik vind dit wel een beetje moeilijk. is je vriend door alcohol of zo agressief?of slagen? je moet je eerst afvragen hoe het gaat zijn als je kindje er is. gaat hij dan ook agressief zijn tegen het kindje?
ik vind dat je hulp moet zoeken voor je vriend ook voor jou veiligheid.als ik in jou plaats zou zijn zou ik het kindje houden maar dan hem wel onder voorwaarde zetten dat hij zich laat behelpen voor die agressie.stel je eens voor dat dit uit de hand zou lopen?
je kan voor zo'n problemen naar het caw. is een centrum voor relatieproblemen en waar je terrecht kan voor alles en die je helpen je relatie te verbeteren.als je relatie sterk genoeg is is dat de eerste goeie basis voor jullie kindje.ruzie en spanningen zijn niet goed.
hou je goed meid.
dikke knuffel
leentje

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 14:59

hallo leentje
caw?

kan je mij daar iets meer over vertellen?

dank je

groetjes

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 15:22
leentje

hé dorientje,
ik heb alvast de website voor u
http://www.caw.be/Watis.../tabid/116/Default.aspx
Het CAW staat open voor mensen met vragen en problemen. Contact opnemen is zeer eenvoudig, want het CAW heeft een lage drempel, het is vlot bereikbaar, er zijn geen wachtlijsten en de eerste hulp is gratis.ik ben er in begin ook geweest en het heeft geholpen.
wij woonden op een studio en waren zodanig op elkaar uitgekeken dat onze relatie op punt stond om het te verbreken.
ze voeren een gesprek met je en je partner en geven je tips.
is echt een goede hulp geweest we zijn nog bij elkaar hé en praten nu meer en opelijk wat we vroeger niet deden

[Laatst gewijzigd door leentje - 04/03/2008 @ 15:39] - Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 17:05

Tja das een hele moeilijke situatie, maar als je het wlt houden hou het dan.
Wat jammer dat je vriend agressief is?
Hij zou je nu juist meer moeten vertroetelen.
Ik zou zeggen denk heel goed na en overweeg alle punten.
Zolang jullie niet gehuwd zijn heb jij het zeggen over uw kind jij moet zelf niet zijn naam geven maar de uwe, stel dat er ooit iets gebeurt dan heeft hij geen recht van spreken.
Ikzelf heb dit niet meegemaakt maar mijn metekindje wel.
Zijn mama heeft in een vluchthuis gezeten want ze kreeg als zwangere vrouw al slagen en toen de kleine geboren was was dat niet veel beter.
Zorg goed voor jezelf jij en de baby.
Ik hoop dat je een oplossing zal vinden om alles toch nog tot een goed eind te brengen veel sterkte

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 18:34

dag leentje,
dank je voor de info.
kan misschien nog van pas komen, ik weet het zelf niet zo goed.
de situatie is moeilijk uit te leggen maar kijk anders even naar de andere topics. dan heb je misschien een beeld van mij.
ik heb een topic gereageerd bij anti-conceptie. een onderwerp: ik wil zwanger worden maar mijn vriend niet deel II. of zoiets...
kreeg er nogal heftige vooroordelen, waar ik niet mee opgezet ben.

en bij jouw alles goed in de zwangerschap?
vorig jaar was ik nu evenver als jij ongeveer :-)
er staan je nog leuke momenten te wachten.
de eerste bewegingen.
die heb ik gevoeld op 16 weken. dus... heel fijn om naar uit te kijken :-)
groetjes en nog eens bedankt
xxx

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 11:59
mama_ellepel

Hallo

Me vriend heb zware adhd en zit in gedragstherapie,heb werkelijk alles al geprobeert een karakter kan je helaas niet verranderen.
Het kindje zo ik graag willen alleen bij me ouders kan ik niet terecht die willen dat ik abortus laat doen..
Dus als ik besluit om weg te gaan sta ik op straat sta met me rug tegen de muur.

Groetjes mama elly
Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 14:13

hallo mama,

wat erg voor je te horen dat je met je rug tegen de muur staat.
is een moeilijke beslissing nu het kindje te houden of niet...
als je het moeilijk hebt, ik wil je wel meer vertellen over zoersel. dat is een psychiatrisch ziekenhuis en er is een apparte afdeling met een moeder met haar kind eenheid.
ik ben er ook geweest. je kan er al terrecht van tijdens je zwangerschap. je bent er niet opgesloten, je kan gaan en staan waar je zelf wilt. kan ook in dagopvang. ze regelen voor jou de praktische zaken en ze zorgen voor jouw rust en helpen jouw met je kleintje (eten geven, badje geven, etc...)
dus twijfel niet en neem contact op met me.
ik sta achter je!

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 18:03

Hallo Dorientje

Tnks voor je reactie, mijn msn is ellytjuhh@live.nl.
Wil je me toevoegen dan praten we daar verder.

groetjes

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 03:53

hallo mama ellepel,

kheb je toegevoegd op msn.
spreken elkaar daar gauw.
hou je nog sterk.

xxx

Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 20:37

je zorgen
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij... mijn partner bleek me al 3 jaar te bedriegen waardoor de bom nu gebarsten is (iedereen wist het blijkbaar behalve ik)
Ik zal de woning moeten verlaten want kan ze niet alleen betalen, en heb al een zoontje van 7.... erg moeilijk allemaal maar het kind in mijn buik wegdoen, no way!
heel veel sterkte met je beslissing, weet dat je niet de enige bent!
Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 14:28
yess

snap niet dat jij jezelf zo een pijn doet en kwelt echt waar ga weg bij hem ga voor jou en je kindje ga ergens anders wonen ofsow. en moeilijk?? het wordt pas moeilijk als je blijft ik weet wel heb het zelf meegemaakt dat de meeste agressieven als slachtoffer sterker is geworden niets meer voorstellen vraag desnoods een straatverbod aan en ok ik weet ook dat er gekken tussen zitten maar stel jezelf de vraag is het zo erg?? en zojah vraag je hulp via SOS zwolle is speciaal voor vrouwen met kinderen en is een afgeschermd woongebied waar je je eigen huisje hebt voor jou en je kindje.
Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 14:31
yess

bovendien bij fiom kan je ook terrecht die kunnen je helpen aan woonruimte!!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]