< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » placenta praevia

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
placenta praevia
12/06/2008 @ 11:25
Jessy

Online Status Bekijk profiel
Hallo dames,
Ik had ook een te lage placenta bij de zwangerschap van mijn dochtertje. Lag niet voor de uitgang maar er net tegen. Ik heb 2x een bloeding gehad en ben een week opgenomen in het zh met weeën remmers en ik kreeg 2 spuitjes om de longetjes te rijpen. Mijn gyneacoloog was heel streng: strikte bed/zetelrust, 1 xdouche per dag en voor de rest niks doen, behalve liggen en rusten!!Geen seks!!
Zelfs met een gewone lage placenta (niet voor het geboortekanaal) is het nog zeer de vraag of je vaginaal kan bevallen. Het is namelijk zo dat veel afhangt van de indaling en wat er daardoor gebeurt. Bij mij daalde Aylin mooi naast de placenta in maar het kan ook een serieze bloeding veroorzaken als ze er los tegen gaat natuurlijk!
Dan is de kans dat je vaginaal zal bevallen heel klein.
Mijn placenta is nog netjes naar boven gekropen in de loop van de laatste weken en dus mocht ik vaginaal bevallen. Maar ons meisje besliste daar wel even anders over en dus werd het een spoedkeizersnede op 8 cm na 16u arbeid omwille van slechte harttonen.

Wat ik maar wilde zeggen, met een lage placenta kan het alle richtingen uit! Sommigen krijgen nooit een bloeding anderen bloeden de hele tijd! Alleen het bloeden stimuleert je baarmoeder waardoor je weeenactiviteit kan krijgen en geloof me, ik was stomverbaast toen ik de registratie van de ctg scan zag met de 2e bloeding.Ik voelde behalve wat menstruatiepijn (heel lichtjes maar) echt niks!
Seks zou ik echt wel afschaffen, de een is de ander natuurlijk niet maar het is slechts een kleine opoffering voor wat de mogelijke gevolgen voor je baby kunnen zijn als je gewoon seks hebt want dat stimuleert je baarmoeder ook nog eens, kan een bloeding veroorzaken, en sperma bevat zowieso al een stof die weeën zou kunnen veroorzaken als je daar gevoelig aan bent!
Ik heb het maanden platliggen ook vervloekt en heb tranen met tuiten geweend omdat ik niks mocht en ook niet kon op de duur. Mijn man deed zijn best om alles op te vangen, huishouden, werken, renoveren...
Toen Aylin geboren werd besefte ik pas dat ze dat allemaal meer dan waard is geweest en was ik meteen de moeilijke maanden vergeten. Ik zou meteen weer maanden platliggen als het moet, het wondertje dat je er voor in de plaats krijgt ...

Succes iedereen en zelfs al wordt het een ks, dat is echt niet het einde van de wereld.

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 21:27
Dotske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik ben nu 18 weken heb op zondag 22 juni 2008 een bloeding gehad, s'middag werd het bruin verlies precies of ik mijn regels kreeg. en geregeld harde buiken, s'avond naar ziekenhuis geweest alles ok hartje klopte goed.
Nu week later heb ik al sins vrijdag 27 juni 2008 vrij bruin verlies moet toch geregeld per dag inlegkruisje veranderen en het blijft nu wel aanhouden. nu vraag ik me toch hoe het komt en waarom het blijft duren. Weet iemand iets????

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 14:05
danielle

Online Status
goedemiddag iedereen,
ik heb maandag dus na lang wachten toch de diagnose gekregen dat ik placenta praevia wel degelijk heb. Ik heb gevraagd of dit nog kan veranderen in mijn geval blijkbaar nog wel omdat ze niet volledig voor de opening zit en ze tot het allerlaatste moment nog naar bven kan komen. En inderdaad indien het toch niet verbeterd ik een grote kans maak op een kz, maar dat is dus nog altijd afwachten dus, ik mag wel van geluk spreken dat ik nog geen enkele bloeding heb gekregen.
Ben opgelucht dat ik dit eens kon vertellen aan mensen die hetzelfde meegemaakt hebben of doormaken.
Groetjes van een bezorgde mama

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 14:39

Hallo

Ik had bij margo ook plots bloedverlies en wij dadelijk naar spoed en daar stelde de gyne ook vast dat mijn placenta voor de uitgang lag .
Moest het kalm aan doen en zeker geen s*x meer... was toen 4 maanden zwanger .
NU bij mij is de placenta ook nog helemaal naar boven geschoven en ben ik vaginaal kunnen bevallen

Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 08:48

Ik had bij Noah op 12 weken een hevige bloeding gehad..
Toen we een echo kregen was alle in orde met hem, maar
de placenta lag toen ook onderaan voor de opening..
Elke keer ik op controle kwam waerd het gecontroleerd. En
op 24 weken was het al mee naar boven toe aan het groeien

XxX

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 11:23

tot hoeveel weken kan de placenta nog naar boven groeien ???
mijne placenta zit namelijk gans voor de uitgang
vn mijne gyne heb ik echt niks van uitleg gehad
het kon geen kwaad zij hij
heb wel geen bloeding gehad enkel op de echo zien we weinig van de baby

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]