< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » wie beter nachtrust door fv ipv bv of bijvoeden?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
wie beter nachtrust door fv ipv bv of bijvoeden?
16/03/2008 @ 16:43
Jessy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,
hmmm das ook een idee, ga ik ook eens doen, in de bvhouding en dan speentje geven :). ik heb vann8 ook twee keer gevoed en dan nog een paar keer der uit voor het speentje :)

die sinaasolie heb ik bij de tuinen gekocht. zal zometeen is kijken wat er precies op staat.

de sinaasolie is nu trouwens op, en hij slaapt dus niet meer door. miss helpt het dan tog hihi.

trouwens vind ik het tog wel een beetje raar dat ze je gewoon als advies geven om te stoppen met de bv. goed van je dat je je vraag op het forum hebt gesteld, anders gaf je nu fv terwijl je dat zelf nie eens wil en zou hij waarschijnlijk nog nie doorslapen.
groetjes

Link naar deze reactie
16/03/2008 @ 16:51
Lieveke

Online Status Bekijk profiel
Zou een gewone sinaasappel ook niet helpen, denk je?
Het is toch de geur die het doet, niet? Dan kunnen we misschien ook een doorgesneden sinaasappel naast het bedje zetten?

Ah, tja Kind en Gezin, ze stonden niet echt te springen toen ik zei dat ik graag 6 m alleen bv wou geven (terwijl er wel in hun brochure staat dat dit het beste is voor je kindje!)...

Link naar deze reactie
16/03/2008 @ 19:10
Jessy

hey,
geen id, misschien zou het ook werken. ben nog niet boven geweest, dus heb nog nie op het flesje gekeken.

wat raar zeg, bij mij werd echt op het consultatiebureau gezegd dat ik met vier maanden nog geen bijvoeding moest geven, want dan kon de borstvoeding teruglopen. ik ben alleen vanaf 4 maanden ongeveer savonds een flesje pap gaan geven (eigen initiatief). me bv is hier niet door teruggelopen, maar denk dat dat komt omdat hij niet doorsliep. er mag tog eens in de 24 uur een langere periode tussen zitten. normaal is dat in de nacht, maar bij mij was dat dus savonds.

groetjes

Link naar deze reactie
16/03/2008 @ 21:25
Jessy

op het flesje staat sinaasolie aromatherapie.
het is van het merk de tuinen.
tis voor in bad of om te verdampen.
dat staat op de verpakking.
groetjes

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 09:07
Lieveke

Ah, en wij maar zoeken bij de taartaroma's
Geen wonder dat het daar niet tussen stond, straks eens gaan kijken bij de badspulletjes dus!!!

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 09:49
k'tje

Hey Lieveke,

Ik heb dat flesje ook staan, maar helaas, ook dit had geen succes. Ik ben het bij een natuurwinkel gaan halen, maar ze hebben het ook bij Colruyt. Dat moet je dan wel bestellen, maar na 2d hebben ze het binnen (en is wel goedkoper). Bij mij is het van het merk Biover.

K'tje
Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 16:07
Kathleen

Hallo allemaal,

Hier ook een zoontje van 20 weken dat nog niet doorslaapt en volledig BV krijgt.

Het eerste dat de mensen vragen is altijd: en slaapt hij al door? Als ik dan neen antwoord, bekijken de mensen je zo medelijdend en vertellen vol lof dat hun kinderen op... weken doorsliepen. Tenzin is tenzin en ik kan mijn kereltje toch niet dwingen. Elk kindje is anders, denk ik dan maar...

Gisteren diezelfde vraag van mijn schoonvader. Ikke neen. Zijn antwoord op nen hele verwijtende toon : geef jij nog altijd geen vaste voeding? Dat wordt echt wel tijd. Ik kon echt geen weerwoord bieden. Ik kon wel wenen. En meme dan ook dat ze dat nog niet geweten had dat een kind van die leeftijd niet doorsliep.
Ik ben momenteel een beetje uitgeput. De voorbije week heeft Tenzin 3 verschrikkelijke nachten op een rij gehad. Echt schreeuwen deed hij. Moeilijk te troosten. Nu terug beter. Ik had echt niet de indruk dat hij honger had. Tenzin gaat om 19 u slapen (is dan heel moe) tot 7 à 8 u en heeft nog 2 voedingen op die nacht nodig. Ik geef altijd eerst tut maar wordt daar op den duur kwaad van. Overdag eet hij om de 3 u en doet hij 3 slaapjes van 1 tot 2 u.

Ik zit misschien een beetje met stress om terug te gaan werken. Ik probeer elke dag een beetje af te kolven als ik terug ga werken. Ik kan soms maar 50 ml afkolven en dan maak ik me natuurlijk zorgen dat Tenzin te weinig heeft en dat de anderen gelijk hebben.

Ik heb ook van die sinaasolie uit de natuurwinkel in de buurt maar dat maakt geen verschil.

Ik vindt BV ook belangrijk en wil niet zomaar stoppen.

Kathleen

[Laatst gewijzigd door Kathleen - 17/03/2008 @ 16:08] - Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 20:51
Jessy

lieveke,
laat je ons weten hoe het gaat met de sinaasolie.
zoals ik al zei, die van mij was op.
maar vann8 sliep jesano tog wel van 21.00 tot 6.00

Kathleen,
als je kolft, komt er nooit zoveel uit als wanneer je beebje zelf drinkt he. gewoon goed oefenen met kolven. ik weet nie of je problemen hebt met het toeschieten, dat had ik namelijk. heb een neusspray van de dokter gehad toen. 1 spraytje en na 2 minuten begon de melk te lopen :)

groetjes

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 08:05
Lieveke

Hey, ik ga vandaag eens kijken bij delhaize en laat je iets weten!
Ons Nilsje heeft trouwens geweldig geslapen vannacht!!!!! Van half 8 tot half 4 zonder voeding (wel tutjes, maar dat doet mijn man ) en dan tot 7.
Jammer genoeg heb ik wel veel wakker gelegen door de crèche die er binennkort aankomt Ik vond het zo heerlijk om naar zijn gesnurk te luisteren, ik dacht binnenkort hoor ik hem al zo weinig...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]