< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » 38 weken en geen hartslagje meer

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Lieve engeltjes in de hemel
38 weken en geen hartslagje meer
02/04/2008 @ 18:01
Alida53

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
De gyne zei me toen dat het zo laat in de zwangerschap niet veel voorkomt dat er nog iets misgaat. Zelf sta je er ook niet bij stil, de eerste 3 maanden zijn voorbij en YES op naar de eindstreep (om het zo maar te zeggen). Maar ik denk dat er slechts een handvol stilstaan bij wat er nog allemaal kan mislopen. Zelf ben ik er heel hard van verschoten hoeveel mensen hun kindje eigenlijk moeten afgeven nog voor ze het hebben leren kennen.

Weet je dat ik me soms schuldig voel over hoe goed we de dagen doorkomen, we praten veel om haar en huilen af en toe, maar ik voel me soms echt schuldig (heel raar hoor) dat we er zo goed mee om kunnen (de resultaten van de autopsie hebben hier ook ongetwijfeld mee te maken, ben ik zeker van), ook schuldgevoel over het feit dat de drang naar een broertje of zusje voor onze Korben niet is verdwenen, integendeel, is nog toegenomen.

Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 00:51
ENGELMAMA

hoi,

ja, in het begin vonden wij het ook raar dat we er zo goed mee overweg konden en we konden er ook heel goed over praten.(we hebben heel veel steun aan elkaar gehad, mijn man is 4weken met vakantie gegaan om bij mij te zijn.

schuldig moet je je zeker niet voelen, het is niet omdat je opnieuw probeert te genieten van het leven dat je je kindje vergeten bent. in tegendeel ik denk bijna iedere minuut van de dag aan mijn kindje.

er zullen nog dagen komen dat je plots weer enorm veel verdriet hebt (ik heb een enorme terugslag gehad deze maand, bijna 9maand na de geboorte) en dan is het soms heel lastig om opnieuw de draad op te nemen.

maar ik put kracht uit het feit dat ons dochtertje gezond was, maar dat haar hartje plots eventjes niet meer wou slaan (wiegedood in de buik).
en dat er voor de volgende keer meer kans is dat het goed gaat dan dat het opnieuw verkeerd gaat.
we moeten ôstief blijven denken en er de moed inhouden.

nog veel sterkte

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 14:54
melis

hey...

zou ik iets mogen vragen?
hoe heb je het liefst dat mensen met u omgaan? er is iemand die we kennen die dit vorige week heeft meegemaakt en ik weet TOTAAL niet hoe ik zou moeten reageren als ik haar zie. ik vind het zoooo erg, je hebt dat kindje 9 maand gedragen, ernaar uitgekeken en dan helemaal op het einde moet je het afgeven...
heb men zoontje is heel hard vastgepakt als ik het hoorde met het idee dat het evengoed bij hem ook geweest kon zijn...
ik heb er niets meer van gehoord, ze moesten het autopsierapport nog afwachten maar ze konden ook niet meteen een oorzaak vinden, altijd een goede zwangerschap, voldragen mooie baby met vele haartjes naar het schijnt...

groetjes melis

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 15:28
Heidi

Mijn zoontje is kort na de geboorte overleden omdat hij een ernstige hartafwijking had. Ik had graag dat mensen mij aanspraken. Ik kon wel blijven vertellen over de 2 dagen dat hij heeft geleefd en wat wij meegemaakt hadden, maar meestal is het zo dat als je mensen vertelt dat je een kindje verloren hebt, dat het gesprek dan meestal stilvalt en dat vind ik heel jammer. Probeer in elk geval iets te zeggen en dan te kijken hoe gereageerd wordt.
Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 16:36
Alida53

Ikzelf heb ook het liefst dat ze me er over aanspreken. Vele mensen durven dit niet goed, hebben schrik om de verkeerde dingen te zeggen. Maar toch is het wel leuk als mensen me vragen hoe het is en me mijn verhaal laten doen. Ons Ruhne heeft is dood geboren maar toch vertellen we er graag over. Voor ons heeft ze en zal ze altijd bestaan.

En het feit dat anderen geïnteresseerd zijn in jouw verhaal en je gevoelens helpt.

Wanneer de persoon aan wie je vraagt hoe het gaat het moeilijk heeft, zorg dan gewoon dat je er bent voor hem / haar, laat ze wenen, laat ze boos zijn, laat ze ... vertellen.

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 17:00
ENGELMAMA

ik heb naar mijn vrienden een smsje gesteurd waarop instond dat we even tijd nodig hadden voor onszelf.
dring je zeker niet op!!!

ik heb heel veel smsjes terug gehad ,maar telefoontje opnemen lukte de eerste weken niet.

na een tijdje had ik ook het liefst dat de mensen zo normaal mogelijk tegen me deden.

maar zelfs nu nog laat ik traantjes als ze me vragen hoe het nu echt met me gaat.

ik heb in het begin vaak meegehuild met de mensen ook zij hadden het moeilijk met ons verdriet.

laat gewoon weten dat je voor hen klaarstaat (via smsje, kaartje, bloemetje,...)

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 18:49
@nneke

Online Status Stuur bericht
Dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. Mij doet het deugd dat er mensen over spreken. Ik ben mama en ben zoals elke andere mama zo trots op mijn zoon. Soms gaat het wel beter dan anders. Er zijn van die dagen dat de tranen in je keel zitten en het moeilijk praten is. Ik ben nu net van werk veranderd en wanneer de mensen vragen of ik kinderen zeg ik de waarheid. Je merkt dat mensen niet weten hoe er mee om te gaan, maar dat begrijp ik.

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 18:49
@nneke

Online Status Stuur bericht
Dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. Mij doet het deugd dat er mensen over spreken. Ik ben mama en ben zoals elke andere mama zo trots op mijn zoon. Soms gaat het wel beter dan anders. Er zijn van die dagen dat de tranen in je keel zitten en het moeilijk praten is. Ik ben nu net van werk veranderd en wanneer de mensen vragen of ik kinderen zeg ik de waarheid. Je merkt dat mensen niet weten hoe er mee om te gaan, maar dat begrijp ik.

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 09:45
Alida53

Vandaag zou ons Ruhne 3 maanden geworden zijn. Het gaat redelijk goed met ons, hoewel er nog geregeld moeilijke momenten zijn (wat normaal is uiteraard).

Ondertussen is mijn zus zwanger (nuvaring vergeten te halen in de periode dat ik aan het bevallen was en patat ...) en ze had me vroeger al laten weten dat ze wilde dat ik meter zou worden. Ik was super blij voor hen op het moment dat ze mij dit vertelden en heb natuurlijk ja gezegd op het moment dat ze me vroeg om meter te worden.

Wij zelf zijn nog steeds aan het wachten op de resultaten van de genetische testen. Normaal gezien zouden we eind deze maand iets moeten weten, maar ik ben er van overtuigd dat dit meer tijd in beslag zal nemen. En dus kunnen we ondertussen niet voort. Da wachten vind ik er toch allemaal te veel aan hoor. Wachten tot de bevalling, wachten op het autopsie rapport en nu wachten op die resultaten.

Lieve schat,
vandaag ben je 3 maanden, wat ik er niet voor zou geven om je een dikke zoen te kunnen geven en eens goed vast te kunnen nemen.
We zien je graag en denken nog elke dag aan jou, zelfs je broer van ondertussen 4 zegt nog geregeld dat hij het niet leuk vind dat je in de hemel bent. Wat had je toch een trotse grote broer gehad. Aan knuffels en kusjes van hem zou je zeker niet te kort zijn gekomen.
We missen je en zien jou zo ontzettend graag.

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 23:34
Alida53

Zaterdag ons Ruhne een bezoekje gaan brengen samen met mijn neef (peter van onze dochter) en zijn gezin. Zijn oudste zoon is zo hard bezig met het verlies van ons Ruhne. Hij vind het telkens super als we langs het kerkhof gaan want dan kan hij haar een kusje geven.

Onze Korben vind dit ook telkens een hele belevenis. Elke keer dat we gaan geeft hij haar ook kusjes en mag hij de 3 witte rozen die we voor haar meebrengen in het kokertje plaatsen.

Ik zou toch graag eens weten wat er in die kinderen hun hoofd omgaat.
Denk dat we daar nog versteld van zouden staan.

Slaapwel lieve schat

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]