[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 16/03/2008 @ 11:53 Veke | Hoi allemaal, Wij gaan binnenkort ons kindje halen, en wilden graag net zoals bij een geboorte, een lijst leggen in een babywinkel. We zijn al in enkele winkels geweest, maar ze doen daar blijkbaar moeilijk over. Aangezien we geen juiste datum kunnen zeggen, kunnen ze ons niet verder helpen. We vinden het ook raar om zomaar geld te vragen, dat lijkt alsof de mensen onze adoptie helpen bekostigen, en dat willen we niet. Geen cadeautip op je kaartje zetten, betekent in onze familie en vriendenkring dat je heel veel prullen krijgt waar je niets mee bent. Hoe hebben jullie dat opgelost? |
| 16/03/2008 @ 13:38 Veke | Nicole, Wist jij dan al op voorhand dat je een zoontje zou krijgen en welke leeftijd hij had? Wij weten helemaal niets op voorhand (adoptie uit Kazachstan). Mijn moeder stelde al voor om in een winkel 2 lijsten te gaan aanleggen, een voor een jongen en een voor een meisje. Zij zou dan de juiste lijst gaan activeren. Maar dan zitten we nog altijd met het probleem van de leeftijd. Een 7maander heeft toch hele andere dingen nodig dan pakweg een 15maander. We blijven zoeken! ![]() |
| 16/03/2008 @ 22:08 truus | Hallo, Ik vind dit ook heel moeilijk. Ik denk dat wij gaan wachten tot we thuis zijn. We willen de eerste maanden toch nog geen bezoek ontvangen. Dan kunnen we na aankomst een lijst leggen en dan de kaartjes versturen. Dan hebben de mensen nog de tijd om te gaan kiezen. Of zou dit te laat zijn? Groetjes Truus |
| 17/03/2008 @ 13:58 Karolien | Hoi Veke, Wij gaan ook uit Kazachstan adopteren en zitten een beetje met hetzelfde probleem. Bij de winkel waar wij willen gaan voor onze 'geboortelijst', stelden ze voor dat we 3 maanden op voorhand de grote stukken al zouden reserveren (buggy enzo heb je normaal gezien toch sowieso nodig). De andere spullen die we dan nog zouden willen, zouden we op een lijst zetten die we zelf bijhouden. Vanaf het moment dat we het geslacht en de leeftijd van ons kindje kennen, zou mijn moeder ofzo de extra dingen nog bij op de lijst laten zetten. Het zou geen probleem zijn om achteraf nog dingen toe te voegen. Groetjes, Karolien |
[Reageer]

Adoptie- of geboortelijst