< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Maart 2008-Club » Voedingen

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/09/2008 @ 23:51

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Tine, als je je er nt goed bij voelt, moet je zeker veranderen. Mika ging ook eerst nr een mini-crèche en we hebben hem daar ook na een tijdje weggehaald.
Het is toch belangrijk dat je met een gerust hart kan gaan werken & je geen ganse dag moet zorgen maken over hoe er het er mee zou gaan.

Straffen moet wel kunnen, maar als het effectief enkel om dat koekje ging, vind ik het toch ook ferm overdreven.

Ik weet nt welk systeem het bij jullie is, maar als het een zelfstandige onthaalouder is, moet je opletten dat je je borg nt kwijt bent door hem zomaar weg te halen.
Wij hebben daarom bij Mika destijds de kinderarts een attest laten schrijven om medische reden (als ze toestanden hoorden, was ze er direct mee akkoord), zou moest ze ons toch terugbetalen zonder dat ons ventje er nog 1d is moeten gaan.

Elise, ik hoop dat je kleine meid uit haar lijden verlost is.

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 09:59
meine

Hela,

Met veel verwondering las ik het feit dat de OM diertjes in huis mag houden? hangt deze af van Kind&Gezin of een andere controlerende instantie? Dit mag echt niet, en dan idd toch liefst geen ratjes?
Ik denk ook dat je best op je gevoel afgaat? Maar best wel voldoende relativeren...Wat jij gezien hebt is slechts een momentopname van een volledige dag? Misschien leek alles erger dan het eigenlijk...anderzijds...wat is roepen? Je stem verheffen tegen een peutertje vindt ik wel kunnen, roepen, tjah, is ook mijn ding niet...
Weeg eens wat zaken af met betrekkin tot je eigen mop? Heb je de indruk dat hij er gestimuleerd wordt om te ontwikkelen, fysiek, emotioneel, sociaal? Welke voeding krijgt hij er? Hoe lijkt de leefomgeving? Netjes? Zie je je kindje steeds met een vuil mondje, vuil neusje, volle pamper? Heeft hij de kleertjes nog aan? Moeilijke beslissing maar ga op je gevoel af?
Moeten jullie een borg betalen? Hmmm, hier niet? Nog nooit van gehoord...

Brrr, de nachten blijven hier giezelig kort...telkens haar tuut eruit valt wordt ze wakker, vreselijk...papa denkt dat we het tuuje wat achterwege moeten laten...hmmm, wordt een ramp.. Dan begint ze te duimen denk ik...

Elise, hoe gaat het met je mop? A beter?
Elke...dat papje...geef je dit dan als tssendoortje? Lust hij ook geen water met zo'n theekorreltjes of zo? Lijkt me moeilijk zeg...

Annabel lijkt gek op broodkorstjes...wel gevaarlijk zeg...ze wil persé sabbelen op zo'n ing maar heeft nog geen tandjes...hou enorm mijn hart vast...wel grappig...ze maakt reeds kauwbewegingen...
Probleem is nu wel dat ze steeds een stukje wil als wij er eten...

Ik denk bijna de autostoel uit te halen ook...is er eentje voor groep 1,2 en3, dus vanaf 11 kg of zo...ik zie echter wel dat haar gewicht nu plotseling enorm gestagneerd is...ze woog een 3-ta weken geleden 8 kg, nu slechts 200 g meer...is dat normaal? Mijn vader zij ook dat ze wat verscherpt was...
En de maxi cosi zal nu ook dra vervangen worden door de echte buggyzit...die draagbak hebben wij nooit gebruikt, tjah, misschien een 4-tal keren...hebben jullie de buggy al uitgehaald? Gelukkig hebben we er 2 staan...ene die kan gekanteld worden, van een oudere Quinny met alles erbij, en de andere van zo'n quinny Zapp, die zeer makkelijk en klein opplooit, maar dus niet gekantelt kan worden...erg jammer eigenlijk...want die zijn super wendbaar...

Goed, terug wat huishoudeijk werk en vriend wat opbeuren na een vreselijke nacht...

grts

[Laatst gewijzigd door meine - 06/09/2008 @ 10:00] - Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 15:36
elise

Hallo,

Ja, hier gaat het al veel beter. Ze is een stuk rustiger. Ik wacht nog een week en dan proberen we het opnieuw met fruitpap. Nu haar eventjes laten wennen aan de nieuwe voeding.

De stoelgang is inderdaad een stuk slapper, vandaag zelf wat diarree-achtig. Is dat normaal met de nutrilon omneo en de nutriton erbij?

Volgende week dinsdag de laatste keer naar de osteopaat. We zien wel.

Meine, bij de inschrijving in een mini-crèche vragen ze ook een borg. Kwestie dat ze zeker zijn dat je zal komen.

Ik ben ook eens bij een OM gaan kijken, vond het toen ook maar niets. Ga op je gevoel af, dat klopt meestal wel.

Groetjes,

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 15:38
elise

Meine,

Charlotte heeft haar tutje de hele dag maar 's nachts niet. Ze slaapt als een roos. We hebben dit bewust zo gedaan om te vermijden wat jij nu tegen komt.... en hier toch met succes.

Groetjes,

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 16:06
meine

LOL, Elise, hadden we toen ook beter geweten, haha...
Maar was erg moeilijk toen ze klein was, erg veel huilen door pijn, en volgens de osteo kent ze een zeer krachtige zuigdrang...alsook, ze draaide toen haar ritme om...
Dus nu zitten we idd met de gebakken peren...

Blij dat je mop beter is...ond die stoelgang, hmmm, weet ik niet, we geven hier nog steeds dezelfde melk...

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 20:28
Tine

Ik heb zelf andere onthaalmoeders aangesproken en morgen mogen we bij iemand gaan kijken... Dat zegt mijn gevoel :-) Iemand anders zoeken dus, maar iemand vinden is niet zo gemakkelijk. ONze huidige OM hangt af van een dienst hier in Wilrijk, maar naar het schijnt werkt die dienst lang niet meer zo goed als vroeger. Dus ik vraag mij af hoe vaak ze controles houden. Ik zal volgende week nog eens naar K&G bellen want die vonden die ratjes ook niet oké, maar zeiden dus dat ik naar die dienst moest bellen. En op de dienst reageerden ze amper.
We zien wel...
We moesten in elk geval geen waarborg betalen.
En ja, onze bak is ook naar de zolder verhuisd en we hebben onze buggy gemonteerd. We kunnen die wel bijna helemaal plat leggen en hebben de voetenzak erop gehangen. Als Kobe moe is verschilt het dus niet zoveel van een bakje.
Wij hebben ons bakje trouwens wel redelijk veel gebruit omdat Kobe er vaak in in slaap viel onderweg.
Alleen de laatse maanden iets minder omdat hij natuurlijk al wou rondkijken.

Groetjes x

Link naar deze reactie
Gisteren @ 21:00

Ik denk dat die waarborg enkel moet betaald worden bij zelfstandige onthaalouders en creches en dat je dat niet moet betalen als ze afhangen van een dienst.
Ik denk dat zelfs de controle van kind & gezin niet veel uithaald. De toestanden die hier in de mini-crèche gebeurden konden ook nt door de beugel en toch bestaan ze nog altijd. Zal een paar kleine voorbeelden geven: in een bedje leggen waar er een vlek in was van de dag ervoor over te geven, alle kindjes kregen fruitpap uit 1 grote kom met 1 lepel, binnen komen & geen verzorgster te bespeuren (je kon er zo buitenlopen met een kleintje). Maar het ergste was dat mijn man Mika eens ging halen en dat hij enorm lastig was, hij lag trouwens gewoon op de ijskoude vloer, thuis in de pamper gekeken en was al aan zijn poep gedroogd, dus die pamper had hij al een tijdje aan he. Dat was bij ons de doorslag en hij heeft geen dag meer geweest. Wij hadden gelukkig mijn schoonmoeder die de periode heeft kunnen overbruggen tot we een nieuwe onthaalmoeder hadden.

Meine, ik geef die koekjes inderdaad als tussendoortje, zo rond 18u. Eigenlijk voorlopig ter vervanging van een boterham. Eens ze een boterham eten, zal dit de koekjespap vervangen.
Heb het vorige week nog aan de kinderarts gevraagd & mag dit zeker doen (ook al zit er al koek in de fruitpap).

Het is 1 week school en Mika heeft al een ferme snotneus. Mijn klein ventje is er blijkbaar ook gevoelig aan & die heeft sinds gisteren ook prijs, zielig ze. Zijn eetlust direct weer veel minder & heel hangerig.

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]