< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » vriendin bevallen op 25wkn hoeveel kans hft haar babietje?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
vriendin bevallen op 25wkn hoeveel kans hft haar babietje?
21/03/2008 @ 17:09
caro

hallo,

via de zus van een vriendin te weten gekomen dat mijn vriendin vandaag bevallen is, helaas op 25 wkn..
haar kindje weegt 800gr, heeft geweend bij de geboorte en zou een goeie start gemaakt hebben!

we kunnen nu alleen maar duimen maar weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen? hoeveel kans maakt haar kindje? en komt het dan allemaal goed?
hoop hier wat positieve verhalen te lezen, om haar om te peppen..
minder goeie verhalen mogen ook zodat ik misschien beetje voorbereid ben

deze week haar nog gezien en ze zei toen nog dat een zwangerschap toch zo lang duurt, ze verlangde zo naar haar baby..

merci alvast voor jullie berichtjes!

caro
Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 21:17
k'tje

Hey Caro,
zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een beetje onder jouw topic, vind je het topic over Lara. Zij is op 24w3d geboren. Ik ben niet ingelogd, dus kan ook geen link zetten, maar ga naar dat topic, en op één van de eerste pagina's vind je de link van haar website. Heel in't kort: Lara is nu dik 10m. Ze heeft al heel wat meegemaakt, maar is duidelijk een vechtertje, ze komt er steeds weer bovenop. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar heeft op korte tijd veel vooruitgang gemaakt de laatste weken.
Er staat ook ergens een link naar het mail-adres van Edwin of Els (ouders van Lara). Ik hoop dat je daar wat antwoorden vindt.
Héél veel sterkte, ook voor je vriendin.

K'tje
Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 21:27
caro

k'tje,

zal daar eens gaan kijken, amai, zo te horen zal ze nog een lange weg te gaan hebben
10mnd en nog in het ziekenhuis, pft..
merci voor berichtje

caro
Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 22:47

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lara is geboren op 23 w en 4 dagen . Groot verschil zo een weekje.
Ik hoop voor je vriendin dat alles goedkomt.
Mijn neefjes zijn geboren op 28 weken.
Damen is nu een gezonde brok van 8 maand.
Born* heeft 8 dagen gevochten...

Link naar deze reactie
23/03/2008 @ 23:13
Ellen78

Caro,

een positief verhaal al:
ons zoontje is op 5 maart geboren na 26 weken en half. Alles hangt idd af van de eerste dagen na de geboorte. Onze Joran huilde ook bij de bevalling, en alle dokters zeiden dat dit een heel goed teken is. Het blijkt nu dat dit ook zo is, hij doet het supergoed!
Hij zal in het ziekenhuis moeten blijven tot ik normaal 37 weken zwanger was geweest. We tellen echt af :-)
Hij heeft tot vorige week zaterdag aan de beademing moeten liggen, en heeft nu nog een machine (CPAP) die zn longen open houdt, dat vergemakkelijkt het ademen een beetje, en zorgt ervoor dat zn longen niet dichtgaan als hij uitademt (de longen zijn namelijk nog niet volgroeid als ze zo vroeg geboren worden).
Verder is hij een hele flinke vent, waar alle verpleegsters heeeel tevreden van zijn. Hij laat zich horen als het hem niet zint, ligt zaaalig te slapen in zn couveuse, en ligt heel graag op mijn of zn papa's buik. We mogen sinds deze week 'kangoeroe-en', dan mag hij op onze blote huid liggen. Dit contact is heel belangrijk voor prematuurtjes, het helpt hen enorm in hun vooruitgang.
Kansberekening doen ze niet bij premature kindjes, alles hangt af van de baby zelf, de omstandigheden, en niet te vergeten de inspanningen van het verplegend personeel én van mama en papa natuurlijk. Ze moeten het echt positief blijven bekijken, elke vooruitgang, hoe klein ook, is vooruitgang! Er gaan ook dagen komen dat de kleine op hetzelfde niveau blijft, of misschien het iets minder goed doet, maar daar mogen ze zich niet door naar beneden laten halen.
Ik wens je vriendin heel veel sterkte en succes de komende tijd. Haar kindje gaat geregeld aan machines hangen, met buisjes en sondes en allerhande, en dat kan wat beangstigend overkomen. Het zal ook zwaar worden, het is niet makkelijk om je kindje achter te laten in de couveuse terwijl je zelf naar huis kan.
Als ze thuis is, kan ze altijd op dit forum komen praten, wij luisteren hier :-) of stuur een berichtje via het 'ballonnetje' hiernaast.
Je kan ondertussen onze flinke vent zn foto's al bekijken op mijn profiel.
Hopelijk heb je nu een beetje een beter gevoel :-)

heel veel groetjes,
Ellen

Link naar deze reactie
24/03/2008 @ 18:12
jessica

Online Status Bekijk profiel
hallo ellen

mag ik iets vragen hoeveel woog hij bij de geboorte
en veem sterkte maar hij doet het goed e zo te lezen das voornaamste
vele groetjes

Link naar deze reactie
24/03/2008 @ 18:13
jessica

sorry nu zie ik het op je banner

Link naar deze reactie
24/03/2008 @ 22:03
Ellen78

Hoi,

Joran woog 829 gr bij geboorte en was 35.5 cm. Ondertussen is hij 36 cm en vorige week zaterdag woog hij 905 gram. Ze hadden hem vandaag gewogen maar zijn het vergeten op te schrijven :-) Misschien morgen, hij mag naar Leuven naar het ziekenhuis verhuizen.

groetjes,
Ellen

Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 08:26
finn

toen ik op 26 weken met gebroken vliezen in het ziekenhuis kwam, zei de dokter dat de babies statistisch gezien ongeveer 60 % kans hebben te overleven. Maar uitspraken over specifieke gevallen kunnen ze niet doen. Onze jongens zijn op bijna 28 weken geboren en zitten nog steeds niet in de "safe zone". Max is 1 dag beademd geweest en Elias niet. Zij zitten wel nog aan de cpap, Max meer als Elias. En voeding gebeurt via infuus en maagsonde bij Max, bij Elias alleen maagsonde.
Het blijft dus afwachten. Oh ja ze huilden ook allebei bij de geboorte (keizersnede) en verblijven in Rocourt (Luik).

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 21:25
L1

Online Status
hallo,

ons zoontje is ook a 26w geboren. Hij woog 800 gram en was 34,5 cm groot. Hij weende ook vanaf het 1e moment en dat betekende volgens de artsen idd een goeie start. Hij is daarna 2d beademd geweest en nadien had hij cpap. De 1e 14d zijn de crusiaalste zeggen ze, maar toch blijft elke dag spannend vind ik. Nu, zolang de artsen met goed nieuws afkomen is het ook heel gemakkelijk je sterk te houden. Wij hebben heel veel geluk gehad. Lucasje heeft 1 kleine hersenbloeding gehad, maar volgens de echo's zonder blijvende schade. Intussen is hij 2 maand thuis (hij heeft er 3 maand gelegen) en hij doet het héééél goed. Hij weegt al een goeie 4kg500 en ontwikkeld flink verder. Hij volgt, lacht, brabbelt al wat, begint te slaan nr z'n mobiel. Preventief gaan we wel nr een kinesiste die kindjes opvolgt met (eventuele) ontwikkelingsstoornissen. Gewoon om er op tijd bij te zijn, moest hij echt wel iets overslaan. Ze knn ook niet alles zien op een echo of zo. Mocht er toch iets zijn, dan knn we hem tijdig en juist stimuleren. Maar voorlopig doet hij het super.

Ze kunnen echt wel al veel hoor, ik hoop voor je vriendin en haar kleintje dat alles goed komt. Ze knn vechten hoor die kleine mannekes/meisjes.

Veel succces
leentje & lucas

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 09:01
Dinja

Een jongetje bij mijn oudste zoontje in de klas is ook geboren op 26 weken. Hij heeft 10 weken in het ziekenhuis gelegen en mocht dan al mee naar huis!
Hij zit nu in de tweede kleuterklas en doet het goed. Heeft wel een hartoperatie gehad. Buiten het feit dat hij een beetje trager is dan andere kindjes haalt hij dat goed in.
Het is blijkbaar wel anders van baby tot baby.

Hopelijk komt het allemaal goed
Groetjes,
Dinja

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 21:45

hoi,

merci voor jullie berichtjes allemaal!

met het zoontje van mn vriendin gaat het goed, ben zo blij voor haar!
hij is sinds vandaag overgebracht van brugge naar roeselare en als alles goed verloopt zou hij binnen 3 à 4 wkn naar huis mogen!

pas achteraf hebben de dokters toegegeven dat ze niet verwacht hadden dat het zo snel zo goed zou gaan, de eerste weken zijn moeilijk geweest(oa ook hartoperatie) maar nu doet hij het heel goed.

ze gaat nu morgen haar geboortelijstje leggen, kaartjes bestellen..

hoop dat het voor iedereen de hiermee te maken krijgt ook zo goed afloopt!
er is trouwens een boek uitgbracht over een mama die ook op 26 wkn bevallen is, haar dochter is nu 17 maanden en doet het ook geod!
'mag het iets meer zijn' is de titel

liefs,
caro

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 23:50
Jojo

Hoi,

wat fijn dat het zo goed gaat! Maar dat is wel heel snel over 3 a 4 weken!?! Dan is ze nog maar 28 a 29 weken .... toch?

Ik wist niet dat prematuurtjes zo vroeg mee naar huis mochten!? In het ziekenhuis waar mijn dochtertje lag mochten ze pas na 36 weken mee naar huis! Hoe goed het ook ging, tot die tijd lagen ze aan de monitor.
Verdere voorwaarde was dat ze zwaar genoeg waren (ik dacht 2500gr) en 2 dagen lang alle voedingen zelf dronken.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 16:44
Ellen78

Caro, super dat het zo goed gaat! Ik ben toch af en toe eens komen kijken hier om te zien of je al iets gepost had, en hoera!
Je vriendin gaat wel merken dat het een hevige kleine gaat zijn hoor, zo'n prematuurtjes zijn vechtertjes en die blijven dat naar het schijnt later ook nog doen, dat belooft.

Jojo, de baby is geboren eind maart, dus binnen 3 à 4 weken naar huis, dan zou het wel meer dan 36 weken zijn he

Groetjes,
Ellen

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 13:49
Jojo

hmmmm ben niet zo'n telwonder

Gelukkig maar dat d'r kindje snel mee naar huis mag!!! Zal wel heel spannend zijn en een grote opluchting. Ik heb 4,5 week naar het ziekenhuis op en neer gereden en ik vond het vreselijk!

Veel geluk!

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 17:42

hallo,

ik kwam toevallig op dit topic terecht, mijn schoonzus is 3 weken geleden bevallen op 30 weken en ze doet het ook heel goed, vorige vrijdag is ze ook overgebracht van Brugge naar Torhout.

Mss hebben ze in brugge naast elkaar gelegen ,

Evi

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:20
weentje

hallo mijn dochtertje is geboren na 28weken en 6dagen zwangerschap
het was een harde tijd met veel verdriet en blijdschap

na 8lange weken mocht ze mee naar huis nu is ze sinds 6weken thuis en alles gaat goed

fijn dat het met jullie kleintjes ook goed gaat

heb trouwens een vraag over het boek wie is de schrijvster

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 21:52

hoi,

leuk jullie reacties!

dat boek is van de vrouw van 'marcske' uit de serie 'de kampioenen'
geloof dat hij herman verbrugghe heet en haar voornaam is petra..
sorry, weet niet meer erover, is sinds halfweg april uit dacht ik..

ellen, ik dacht ga nog eens posten daar en ben er nu wel blij om aangezien je nog es kwam kijken, lief van je!
heb haar zus vandaag nog gezien en is toch echt een vechterke hoor!
verlang al om dat kleine ventje eens te zien..

evi, ja,misschien hebben ze wel naast elkaar gelegen

ik kom al zoveel jaar naar dit forum maar was nog nooit eerder hier geweest, vind het fantastisch om te lezen dat zoveel te vroeg geboren babietjes het nu zo goed doen!
wens het in ieder geval iedereen toe, met nu zelf eens van dichtbij zoiets mee te maken

liefs,
caro

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 07:41
Lotje

Hey

Heb het boek 'Mag het iets meer zijn' ook gelezen. Is heel erg ontroerend, zat soms met tranen in de ogen te lezen.
Sommige dingen zijn ook wel herkenbaar want m'n dochtertje is ook te vroeg geboren. Gelukkig 'maar' 5,5 weken.

Weentje, de schrijfster heet Petra De Pauw.

Caro en Ellen, dat van die vechtertjes is wel waar hoor. Lily laat zich ook absoluut niet doen en als het haar niet aanstaat hebben we het geweten .

Groetjes

Lotje

[Laatst gewijzigd door Lotje - 17/05/2008 @ 07:42] - Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 21:03

mijn schoonzus is bevallen de 22ste april, dus ze zullen elkaar zeker gezien hebben, heb er al overgesproken met mijn schoonzus en ze is blij dat ze iets hoort van die andere babytjes, je bent daarmee begaan, he. vele groetjes aan je vriendin van een lotgenootje

Evi

[Laatst gewijzigd door Evi - 18/05/2008 @ 16:28] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]