Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 11/04/2008 @ 14:20 | Hoi hoi... Jammer zeg, Bieke, dat het nog niet echt wil lukken. Tis op zich inderdaad niet zorgwekkend maar als ze daardoor nog niet naar school kan wel super vervelend natuurlijk.. Toen ik zo zat te lezen kwam er een idee in me op, misschien is het helemaal niets maar goed.... Wat nou als je je dochter overdag extra drinken geeft? Logischerwijs moet ze dan ook vaker plassen toch, de kans dat het dan goed gaat is dan al een stuk groter. Als ze dan eens op het potje gaat zitten moet je natuurlijk vréselijk overdrijven hoe flink ze is! En als ze dan (per ongeluk) ook nog een keer plast dan prijs je haar natuurlijk helemaal de hemel in, je doet een vreugdedansje en een bijzonder liedje en vooral gewoon lekker gek omdat ze zo ontzettend goed is geweest... Hier werd mijn zoontje echt helemaal hysterisch toen hij het potje alleen al zag, en sinds hij voor de lol zijn knuffel erop heeft gehad (omdat zijn konijn nodig moest plassen )wil hij zelf iedere keer plassen op het potje!Heel veel succes ermee in elk geval! Groetjes. |
| 20/04/2008 @ 21:25 Helen | Heyhey! wat betreft zindelijkheids training (als we het daar dan nu toch over hebben) mijn dochter is nu 1,5 en geeft aan wanneer ze 'moet'; ze wijst dan naar haar luier en zegt dan "poepie" (ook met een plasje maar ook als ze een scheet heeft gelaten, sorry voor de details haha) afijn, achteraf dus. In ieder geval vond ik het al fijn dat ze het zelf aan geeft, dus ik denk dat ik misschien ook wel kan beginnen met zindelijkheidstraining. Of is het te vroeg? wat vinden jullie?en hoe kan ik het dan het beste aan pakken.... met 1,5 is ze nog niet echt heel gevoelig voor sticker- systemen denk ik... ik zat zelf te denken aan het volgende: ze heeft een spaarpot van een leeuw, die brult als je er een muntje in stopt, dat vindt ze geweldig! misschien dat ik dat als beloningssysteem kan gebruiken... wat denken jullie? te vroeg?en hoe hebben jullie het verder aangepakt (aangezien ze het dus achteraf meldt, en niet van tevoren) groetjes Helen & Evi |
| 21/04/2008 @ 10:21 danielle | beste bieke, bij vele mensen die ik ken met kindejes die hebben mij ook bevestigt dat zindelijkheid op een dikke 14 dagen in orde kan komen maar ja je hebt er uitzonderingen tussen die er wat langer over doen, ik heb nu een dochterje die ik ook proper probeer te krijgen ze zegt ook elke keer dat ze kaka of pipi gedaan heeft maar ze weigert om op het potje te gaan zitten, laat je kindje nog maar eventjes doen uiteindelijk zal het wel uit haar zelf op het potje gaan want hoe ouder ze worden hou vies ze van hun eigen worden als ze in hun broekje hebben gedaan. Dit zijn mijn ervaringen met mijn dochters en tot nu toe zijn ze heel goed verlopen. Misschien 1 tipje probeer eens sponssen shortjes aan te doen en bijt op je tanden en negeer haar als ze vraagt voor een pampertje aan te doen, als je toch wil dat ze proper wordt. Het loopt wel allemaal goed af je gaat zien tegen dat ze naar school moet in sept zal ze wel proper zijn gewoon engelengeduld hebben. ![]() Hallo Helen, persoonlijk vind ik 1,5 nogal jong om eraan te beginnen ondanks ze toch al aangeeft dat ze haar boodschap gedaan heeft, maar ja dat is ieder zijn mening, maar als je wil je kan altijd proberen en je zult wel gauw merken of het gaat lukken of niet. |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

Zindelijkheidstraining - helemaal hopeloos...

)wil hij zelf iedere keer plassen op het potje!
, maar ze houdt ze gewoon op tot ze haar pamper aan heeft! Ik laat haar dan in haar blote poep lopen, zie dat ze moet gaan omdat ze op zo'n typische manier haar beentjes tegen elkaar houdt
haha) afijn, achteraf dus. In ieder geval vond ik het al fijn dat ze het zelf aan geeft, dus ik denk dat ik misschien ook wel kan beginnen met zindelijkheidstraining. Of is het te vroeg?
wat vinden jullie?