< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » Liedjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
10/04/2008 @ 19:32
grietje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

ik ben op zoek naar een liedje(s) die je doe denken aan je engeltje maar waaruit je ook kracht kan halen om verder te gaan. Een liedje dat je rust brengt en mooie herinnering naar boven haalt.

liefs,

Griet.

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 19:37
Alida53

Hey,

One word van Anouk vind ik geweldig, is ook tijdens de viering gebruikt. Eigenlijk hebben we enkel liedjes gebruikt die ons aan haar doen denken en die we toepasselijk vonden:

Prendre un enfant par la main
Tears in heaven (eric clapton)
Forgiven (Within Temptation)
Dust in the wind (Kansas)
Dear Friends (Queen)

Hoop dat je hier iets aan hebt. Voor mij persoonlijk helpt het om geregeld het cd'ke te beluisteren met deze liedjes van de viering.

groetjes

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 19:51
Ine

Hoi

Hier ook tears in heaven van eric clapton
Maar ook fly van celine dion
Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 08:17
@nneke

Online Status Stuur bericht
Tijdens de engelenmis hebben we ook "Tears in heaven" gespeeld. Dat is geschroven door Eric Clapton toen zijn zoontje stierf. We hadden ook een slaapliedje van Plop. Heel lief en kinderlijk.
Later vond ik een liedje van Elly Nieman. Ik vind het ongelofelijk toepasselijk en als ik het moeilijk heb zet ik het wel eens op.
Je kan het beluisteren op
http://www.lieve-engeltjes.nl/sounds/KiNd45.swf

Kindje
ik vind je zo mooi
op die foto van toen
de wereld was groen
en jij was zo broos
een roos in de knop
een mens in de dop

Kindje
M'n kindje met alles erop en eraan
m'n zon en m'n maan
m'n hele bestaan
was met jou verweven
maar jij bleef niet leven

Ik koester je foto
je foto die nooit werd gemaakt
maar iedere dag in mijn hart wordt bewaakt
tot ik je weer zal zien

Kindje
ik vind je terug
en hoe zal dat zijn
ben jij dan nog klein
of zul je mij dragen misschien
da's dan even wennen
maar 'k zal je herkennen

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 08:20
@nneke

http://home.hetnet.nl/~...ink/precious_child.html

Hier vind je ook een mooi liedje. Ik heb ook al regelmatig liedjes gezocht. Soms doet het verschrikkelijk pijn om er naar te luisteren, maar voel je je zo verbonden.

Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 17:09
Evy

Ik persoonlijk heb een liedje van Clouseau: ik denk aan jou.
Gewoon dat refrein... heb dan echt een emo moment en dan kan ik echt uithuilen als ik het nodig heb. Heel het liedje is wel toepasselijk, enkel dan dat stukje waarin komt 'ik kijk naar onze foto's van jaren van geluk...' dat past er niet in, maar al de rest.... spreekt boekdelen.
http://www.youtube.com/watch?v=yC9jj-ynISo

Ook Phil collins, de soundtrack van de Tarzan film: you'll be in my heart, en weer vooral het refrein zorgt voor traantjes bij mij.
http://www.youtube.com/watch?v=JIVaUcE4kAM

En dan Annie Lennox, Lord of the rings, into the west.
Heel pakkend, heb ik wel 1000x gespeeld de 1e weken.
http://www.youtube.com/watch?v=24fGmWG6kpg

Alle teksten vind je hier terug: http://www.songteksten.nl/

Grietje, hoe gaat het nu met je...

[Laatst gewijzigd door Evy - 11/04/2008 @ 17:22] - Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 18:27
grietje

Hallo,

Evy, het gaat, maar ik schreef vandaag bij éénkamerhartje dat ik nu na 3 weken zo wat tot rust gekomen ben. Het is moeilijk te beschrijven hoe ik me echt voel. Het is alsof mijn verdriet diep zit. Ik kan er nu al eens over praten zonder te huilen maar als er echt dieper gegaan wordt dan breek ik. Maar soms wil ik huilen en lukt het me niet.

Gisteren had ik helse buikpijn toen ik in de winkel stond. Plots kwam dat op en heb me moeten vermannen om niet flauw te vallen. Toen ik thuis kwam heb ik maar naar het ziekenhuis gebeld en mocht ik langsgaan bij mijn gynico. Hij zag niets en alles leek al goed hersteld geweest te zijn. Hij dacht dat het mijn eisprong al zou geweest zijn. Toch heeft hij bloed afgenomen voor te kijken op onsteking. Maar vandaag voel ik niets meer dus het zal dat geweest zijn.

Nu voelt dat zo dubbelzijdig. Langs de ene kan wil ik al zo blij zijn maar ik ben zo bang. We hadden altijd gezegd dat we na Arthur niet te lang gingen wachten om voor een broer of zus maar nu ben ik zo bang voor alles. Wat als alles opnieuw gaat gebeuren. Als ik nog een kindje moet afgeven of er iets anders gebeurt?
Ik voel me zo schuldig naar Arthuurtje toe. Ik wil hem niet vervangen maar mijn kinderwens is zo groot. Wat als ik in paniek schiet als ik zwanger ben en de reacties van andere mensen dat we al een ander kind willen.
wat het goede is aan mijn eisprong is dat ik hem nu al voel. Bij Victor voelde ik dat maar de eerste keer na 6 maand gestopt te zijn met de pil (direct zwanger toen) Bij Arthur 1 jaar na de bevalling van Victor (niets genomen na de bevalling van pil). Dus wou nu ook geen pil nemen omdat ik iets had dan moet ik terug ontpillen en ook nu moet je me geen pil geven.

Over 5 weken moet ik opnieuw gaan voor controle en de uitslagen van genetica en autopsie. Misschien daarna de natuur zijn gang laten gaan en Arthuurtje zal wel beslissen wanneer er een kindje komt.
Ik ben ook bang om te bevalen in Maart 2009. Ik zie dat dat bij jou het geval is. Je zoontje en dochter zullen een jaartje schelen.

Bedankt voor de liedjes, ik ga vragen aan mijn ventje of hij een cd voor mij kan maken.

liefs

Ps, Evy ik zie dat je ook verpleegkundige bent.

Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 19:41

Ik en mijn man vonden, en vinden nog steeds, Another Day van Buckshot Lefonque een prachtig nummer!
Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 20:44
Hilde

Toen ik zwanger was luisterde ik heel veel naar de (toen) laatste cd van Within Temptation en zij werd daar lekker rustig van. Die CD is dan ook héél belangrijk voor ons. Die brengt mij nu ook nog altijd rust.

Ze hebben die CD helaas onlangs uit mijn auto gestolen (samen met nog heel veel andere zaken, terwijl hij in de tuin stond) en ik was WOEST!
Ik ben alleen nog niet in de stad geraakt om een nieuwe te gaan kopen.

Link naar deze reactie
12/04/2008 @ 13:15
Evy

Hey Grietje,

Heel normaal dat je je zo voelt. Ik had het ook na een 3tal weken, dat je zo'n rust over je krijgt, net alsof je een soort 'vrede' hebt met wat er gebeurd is en hoe alles verlopen is. En inderdaad je kan er wel over praten zonder in tranen uit te barsten tot zoals je zegt iemand er dieper op in gaat.
Alles is inderdaad heel dubbel in het begin. Wij wilden ook zo snel mogelijk aan een nieuw kindje beginnen, maar gewoon die angst die je overvalt...Je kan je niet inbeelden hoe schuldig ik me soms kan voelen tegenover Eline* omdat deze zwangerschap wel goed gaat... een mens zit nu eenmaal 'raar' in elkaar. Maar ik probeer er niet op stil te staan. Ik ga er ook van uit dat Eline* beslist heeft om voor een broertje te zorgen. We hebben de natuur gewoon hun gang laten gaan. In juni is Eline* gekomen en in November wist ik dat ik weer zwanger was. Dus een goeie 5 maanden. Ik weet nog dat mijn eerste cyclus zo confronterend was en ik voelde precies alles 10x keer zo hard. Net zoals jij nu met je eisprong.

Ze gaan idd ongeveer een jaar verschillen, Eline* en haar broertje. Het is heel dubbel hoor. Zeker nu want een jaar geleden wist ik net dat ik zwanger was van Eline*. Daarmee denk ik, dat ik mezelf betrap dat ik de laatste weken meer op 'lieve engeltjes in de hemel' kom. Ik denk een beetje troost zoeken. Verdriet slijt wel maar vergeten doe je het niet en dat mag ook niet. Het is toch een deel van je leven...
26 juni is ze dan gekomen en nu ga ik 23 juli normaal bevallen. Wat me nog wat meer bang maakt is dat mijn schoonzus ook zwanger is en uitgeteld voor 20 juni. Dus das echt een jaar verschil. Ik hoop zo dat ze niet de 26e bevalt want dan zou ik het echt zwaar hebben. Hoe geluk en verdriet zo dicht bij elkaar kunnen liggen he.

Ik ben idd ook verpleegkundige. Ik vind dat soms wel een nadeel omdat je veel meer nadenkt over alles wat kan misgaan. Je weet veel meer dan een niet verpleegkundige. Ervaar je dat soms ook niet?

Ik denk dat we ongeveer dezelfde manier van verwerken hebben als ik het zo lees. We zijn beiden 'helder' genoeg om te beseffen dat het niet anders kon en ik neem me nog altijd voor dat we de juiste beslissing genomen hebben. En ja, liedjes brengen je soms echt tot rust. Daarmee toen ik zag dat jij dit toppic geopend had, moest ik gewoon even naar je vragen.

Waar ik ook heel veel steun uit gehaald heb is het praten met mensen die net hetzelfde hebben meegemaakt. Die weten tenminste wat er in je omgaat. Ik deed dat zowel hier op het forum als op een Nederlands site 'lieve engeltjes' die hebben echt verschillende praatgroepen. Moest je het nodig hebben kun je daar eens gaan naar kijken.

Ik wens je nog veel sterkte Grietje.
Knuffel
Evy

[Laatst gewijzigd door Evy - 12/04/2008 @ 13:16] - Link naar deze reactie
13/04/2008 @ 13:20
Sterreke

Hallo grietje en evy,

Bij mij lijkt het net omgekeerd te gaan, de 1ste weken was ik buiten heel erg verdrietig eigenlijk heel rustig en kon ik overal goed over praten en vond ik het niet erg dat mensen me vragen stelden over onze kindjes.
Maar nu sinds ong 1.5 week ben ik kwaad op alles en iedereen, soms zelfs woest... Er moet zelfs niet direct een aanleiding zijn, maar dan voel ik me 'gewoon' kwaad.
Ik vindt dit echt raar.

Qua liedjes heb ik niet echt 1 liedje dat echt bijzonder is voor mij, ik vindt in verschillende liedjes wel iets terug dat mij raakt of herkenbaar is.

groetjes

Link naar deze reactie
13/04/2008 @ 13:43

Voor Born* had ik een afrikaans slaapliedje gevonden.
Tula tula, gezongen door Helmut Lotti. Staat op de cd met afrikaanse liedjes van hem. Wij vonden ( en vinden) het heel mooi.
grtjs

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 12:43
grietje

Hallo,

@ Evy, het is waar dat we nuchter (ik toch ook) de dingen bekijken. Toen de kindercardioloog alles uitlegde van Athur zijn éénkamerhartje en wat de opties waren in het beste geval ging ik er verder op in naar later toe. Ik vroeg haar hoe hij ging zijn als puber, als jong volwassene en daar kon ze me allemaal geen antwoord op geven omdat ze nog niet zover zijn hoe mensen leven met een éénkamerhart. Er zijn heel veel kindjes die de leeftijd van kleuter niet halen.
Ik had ook gevraagd aan wat we ons mochten verwachten aan een leven met zo'n hartje en dan sprak ze van medicatie, bloedverdunners zijn hele leven lang maar omdat het hart zijn juiste functie niet had moesten we rekening houden met problemen aan lever .... Dus er zat al een hart en longtransplantatie in maar er kon ook een levertransplantatie bijkomen. Dat is mijn winkel de lever dus zag ik het beeld al volledig voor mij van een patiënt van mijn leeftijd die leverfalen heeft en hoe zijn leven al geweest is en dat van ouders, broer en zus. Dit kon ik zowel Arthur als Victor niet aandoen.

De cardiologe zei dat het goed was dat ik verder keek dan naar de eerst 3 jaar, dat ik heel goed besefte waar we mee bezig waren. Achteraf zei ze ons dat we de juiste beslissing genomen hebben, dat ze het ook zou doen moest het haar kind zijn.

Mijn vriend is ondertussen bezig met de liedjes, maar van Itunes is dat allemaal mp3 formaat zeker. Misschien dat ik dan eens zo een ipod aanschaf (zo ben ik ook wat mee met mijn tijd )

Gisteren ben ik toevallig een leuk tekstje tegengekomen (misschien geeft Arthur signalen dat ik mag dromen over kindjes ) voor op een geboortekaartje:
We hebben er nu drie op een rij want ... hoort er ook nog altijd bij.

Ik heb al veel naar jouw liedjes geluisterd via youtube.

liefs,

Griet

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 14:27

Online Status Bekijk profiel
hoi,

Ik heb zelf mijn zoontje Yordi verloren op de leeftijd van 11 maanden jong door een medische fout.

Op zijn siteje staan de liedjes die wij hebben gebruikt voor zijn engelenmisje.
Wat er voor mij persoonlijk het meeste uitsringt is het liedje van samson en gert : Kijken naar de sterren.

Liefs Sarah

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 10:02
Alida53

hey Grietje,

't is weer efkes geleden he. Hoe gaat het nu ondertussen? Heb deze week een liedje leren kennen door mijn zus. Elke keer dat ik het hoor krijg ik kippevel. Ik beeld me dan in dat ik het handje van onze Korben vasthoud als hij gaat slapen.

Bart Herman - Slaap mijn kind

geweldig mooi, moet je echt eens beluisteren.

groetjes

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 18:09
grietje

Hallo,

leuk je te horen. Ondertussen gaat het wel met ups & downs. Dit weekend was het zeer leuk met het mooie weer maar zondagavond voelde ik me zo schuldig omdat ik vond dat ik te weinig aan Arthur gedacht had en dat ik niet tot bij hem ben geweest met dit mooie weer.

Ondertussen heb ik mijn gekregen en gaan we volgende week proberen om opnieuw zwanger te worden. Maar ik ben bang voor die zwangerschap. Dat er iets zou mislopen. Het zal een moeilijke periode worden waar we door moeten totdat het kindje er is.

ik ga straks eens het liedje opzoeken maar ik denk dat ik het ken.

liefs

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 19:36
Dreamer*

Sarah opdb,
ik ben net even gaan kijken op de site van je zoontje. En ik wil gewoon even zeggen dat ik het een heel mooi kindje vind.

Veel sterkte

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 09:58
@nneke

Ik heb ergens op een site een hele lijst gevonden met liedjes. Ik zet ze hier op omdat ik na de engelenmis van ons zoontje nog liedjes heb gevonden die ik graag had gebruikt. Je hebt op dat moment niet de helderheid om goed te zoeken. Vandaar dit lijstje.

Jij woont in mijn hart Tarzan

Tears in heaven Eric Clapton

Voor eeuwig en altijd K3

The Rose Bette Middler

Verdronken vlinder Boudewijn de Groot

Droom Kinderen voor kinderen deel 19

Tovenaar Jan Smit
Nooit meer een morgen Marco Borsato

Parels K3

you needed me Boyzone

Bright eyes Art Garfunkel

Fly Celine Dion

Slaapliedje Kabouter Plop

Kon ik maar even bij je zijn Gordon

De weg Guus Meeus

Vlinder Marco borsato

Fragile Sting

Tune Eigen speeldoosje

Afscheid nemen bestaat niet Marco borsato

Ik neem je mee André Hazes

Geef mij je angst André Hazes

Goodbye's Celine Dion

Ware liefde K3

One word Anouk

Nijntje Het

Trein naar niemandsland Frans Bauer

Precious child Karen Taylor Good

I have a dream Abba

Zij Marco Borsato

Bird Of Paradise Snowy White

Ik denk aan jou Clouseau

A star in heaven Anouk

De steen Paul de leeuw

Jesus to a child George Michael

Elke stap Lloyd

Dreamer Kane

Woezel en pip mijn liefje Guusje Nederhorst

Niemand Guus Meeuwis

Elke stap die je zet Replay

Hero Antonie Kameling

Nothing else matters Metallica

Heaven Do

Mijn luchtballon Thomas Berge

Our farewell Within Temptation

Alleen Marco Borsato

Link naar deze reactie
31/05/2008 @ 09:01
@nneke

Ik ben voor het afscheid van het tweede kindje van een vriendin teksten en liedjes aan het zoeken. Weet er iemand waar ik de liedjes van Guusje Nederhorst kan vinden? Vooral "liefdesgedichtje" en "lichtje in de nacht". Bedankt!

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 22:40

Online Status Bekijk profiel
op de site van mijn zoontje staan misschien ook wel enkele liedjes of teksten die je verder kunnen helpen.

Naar de teksten/liedjes die je zoekt, kan ik ik je helaas niet verder helpen.

http://www.yordi.be

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]