Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 29/05/2008 @ 20:22 Sarah | Hoi Annabel Ik vind het wel erg veel 14 baby's voor 2 personen. Of het normaal is zou ik niet weten. Maar het lijkt mij niet. Als ik jou was zou ik echt ook verder kijken. Je had ook een aantal vragen met betrekking tot de prenatale screening. Over de screening zelf kan ik niet mee praten. Maar wel kan ik je vraag beantwoorden of een kindje met het syndroom van down wel of niet gelukkig zou zijn. Ik werk zelf in het speciaal onderwijs en ik heb 4 kinderen met down bij ons in de klas. Het zijn echte boeven. Maar iedere dag weer kan ik zo van ze genieten. Tijdens mijn miskraam hebben de kinderen mij er echt doorheen geholpen. Hoe precies weet ik niet. Misschien hierdoor je kunt aan ze zien dat ze ontdanks hun handicap zo genieten van het leven. Ze klagen niet. Echt wij kunnen heel veel van deze kinderen leren. Dus of een kind met down niet gelukkig is, ik denk dat ze wel gelukkig zijn. Ze genieten alleen op een andere manier als wij. Ze waarderen de kleine dingen, die voor ons misschien niet goed genoeg zouden zijn. Ook heb ik van ze geleerd iedere stap vooruit te waarderen. Het is natuurlijk zo dat er ook binnen het down syndroom verschillen zijn in ontwikkelingsachterstand. Maar ik vind het absoluut niet egoïstisch om het te houden. Sorry, (wat ik nu zeg is mijn mening) maar ik zou het egoïstisch vinden om het kind te laten weghalen. Omdat ik het zou zien als het zou niet uitkomen. We willen wel een kindje maar dit kindje is niet goed genoeg. Terwijl ze zoveel liefde kunnen geven. Stel dat je zwanger zou zijn van een 'gewoon' kind is het ook nog maar de vraag of het 'gewoon' is. Het kan ook ADHD, ODD, ADD, een andere chromosoonafwijking of een stoornis in het autistisch spectrum hebben. En zelfs een 'gewoon' kind kan eigenschappen hebben waar jij misschien niet mee om kunt gaan. Het perfecte kind bestaat niet net zo min als de perfecte ouder bestaat. Ik wens je heel veel succes met je keuze. Ik hoop niet dat ik je gevoelens gekwetst heb. Maar je vroeg om onze mening en dit is de mijne. ![]() |
| 30/05/2008 @ 16:32 Sarah | Hey Annabel Wat een super instelling |
| 02/06/2008 @ 13:57 | nekplooimeting ha Annabel (en alle andere zwangeren) Wij hebben zelf besloten geen prenetale screening te doen, ze kunnen alleen een kansbereking maken en dus nooit zeker zeggen of je baby een afwijking heeft en dat zou mij dus ongerust maken. En ik ken een voorbeeld van iemand die dus die prenetale screening heeft laten doen ,alles goed, maar wel een kindje met down heeft (rara, maar ik wil jullie niet bang maken!!!!!). Wij hebben er goed over gepraat en onze baby is van harte welkom, afwijking of niet!! Iedereen hoopt een gezond kindje te krijgen natuurlijk. En idd ons kindje is voor ons hoe dan ook perfect. Maar goed iedereen is anders en iedereen moet dit voor zichzelf beslissen, ben wel blij dat mijn man en ik wat dit betreft op een lijn zitten!!! liefs Daantje |
| 02/06/2008 @ 16:40 | Geslacht Dag iedereen, Ik ben nu 13 weken zwanger en alles gaat heel goed, voel mij zoals normaal eigenlijk ik heb nergens last van, alleen wat meer moe als anders. Weet er iemand van jullie op welke site je het geslacht van jou baby kan bepalen, je moet allerij vragen antwoorden en dan zouden ze een vermoeden geven. Ben zo benieuwd en moet nog wachten tot 30 juni.. |
| 30/06/2008 @ 11:44 | bandenpijn?? Hallo, sinds gisteren heb ik last van een zeurende pijn langs zijkant van mijn onderbuik, iets boven mijn lies. Zou dit om bandenpijn kunnen gaan of zou het iets anders zijn. Overal lees ik dat dit pas vanaf de 20ste week begint Heeft er iemand van jullie hier last van? groetjes |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

Zwanger voor december

) Naam blijft wel een verrassing!