< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Mei 2008-Club » domme opmerkingen!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Mei 2008-Club
domme opmerkingen!
13/04/2008 @ 23:03
Cynthiaken

Online Status Bekijk profiel
ik erger mij dus tegewoordig altijd he aan die mensen met hun opmerkingen altijd..

zijde zeker da het er geen 2 zijn..
nog een maand te gaan amai... pfff ik word daar zo kwaad van he!

sorry moest er eventjes af

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 08:26
Flappiefien

Hey Cynthia,

toevallig had ik het er gisteren nog over met mijn buurvrouw.
Toen haar dochter geboren werd, heeft ze zich ook zo geërgerd aan dergelijke opmerkingen.
Haar dochter woog ongeveer 2kg700.
Heel wat mensen zeiden toen: amai, rook jij misschien?
Neen, buurvrouw rookt niet.

Probeer je er maar niet teveel aan te ergeren. 'k Weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Tegen mij zeggen ze (we zijn aan 't proberen voor een tweede): niet teveel aan denken... Tja, dan voel je je schuldig natuurlijk als je er wel aan denkt.

Misschien moet je hun even antwoorden: " o ja, misschien zijn het er inderdaad 2". Wedden dat ze verbaasd zijn en zwijgen?

Succes en groetjes
Ik duim alvast voor een vlotte bevalling.

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 10:12
Dayita

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Cynthia,

Probeer je er inderdaad niet al te veel van aan te trekken, hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Naar het einde toe merk je inderdaad dat de mensen meer commentaar geven en dat kan je soms wel missen als de pest...

Hier ook... Ben slechts 4 kg bijgekomen tijdens de zwangerschap en dan zeggen de mensen "amai je ziet er goed uit". Als ik dan zeg, ja ben niet veel bijgekomen omdat ik zo ziek ben geweest enzo, dan krijg ik een hele boel verwijten naar m'n hoofd dat ik niet genoeg eet voor de baby of ze geven een hele boel recepten om nu nog ff snel een inhaalmaneuvre te doen. Mensen... Onze komt goed bij, dus stop met zagen denk ik dan... Maarja, t'is zo moeilijk om dat dan ook letterlijk te zeggen hé

Nog ff volhouden zou ik zeggen! Binnenkort kunnnen ze enkel zeggen wat voor schattige baby'tjes we in onze armen hebben

xxx Tammy

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 11:01
vanessa

Cynthia,

ik trek me daar geen moer meer van aan, had 2 jaar geleden bij mijn zoon net hetzelfde. Ik geef ze eerst zo'n blik van "daar gaan we weer" en dan zeg ik gewoon: "ik maak gewoon stevige en gezonde kinderen en daar ben ik blij om want dat is spijtig genoeg niet aan iedereen gegeven". Klinkt superhautain, maar dat de meeste klappen hierop wel dicht. Of ik zeg (als ik echt beetje pissed word) "je mag dan wat blij zijn dat ik die buik moet dragen en jij niet"...

Ik ben er echt wel in gehard, want het is nu net hetzelfde als bij de eerste. Ik hoor al maanden "amaai, das voor binnenkort zeker?" waarop ik dan al lang antwoord "tja, ieders interpretatie van tijd is anders, ik vind 3,5maand toch nog behoorlijk "

En...bij mezelf denk ik dan vaak..."domme mensen"...

Liefs,
Vanessa

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 08:03
Cynthiaken

hey

ja ik weet het dat ik het mij niet zo erg moet aantrekken maar de laatste week amai hoeveel mensen dat gezegd hebben!! Ik draag erg naar voor en misschien daarmee.. zelfs de kassierster van de blokker zei dat en dan werd ik even rood van woede.. voor al die mensen seg! kwou dan nog zeggen: bij jou is het ook niet lang meer zeker.. omdat ze even dik was als mij en niet in verwachting was (niet dat ik iets heb tegen dikke mensen hé )

ochja nog effe en we zijn dit wel allemaal vergeten zeker :)

mercietjes toch voor jullie reacties, tmoest er gewoon eventjes af

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 08:58
friemeltje

Hej cynthia,

zo heeft iedereen een beetje zijn frustraties naar het einde toe. Ik moet nu nog 3 weken en 2 dagen (zag ik net op mijn banner). EN ik krijg het enorm op mijn heupen van alle mensen die het zo vanzelfsprekend vinden dat je op het einde je zwangerschap beu zou zijn...

Ik krijg de kriebels van alle opmerkingen in de zin van: "nog efjes en je bent er van af." of "de laatste loodjes wegen het zwaarst" of "amaai, jij telt ook wel de uren al af zeker?" en ga zo maar door...
Ik ervaar het dus helemaal niet zo! En wat zeg je daar dan op? Iedereen gaat er net van uit dat het super lastig moet zijn of zo... Terwijl ik niet meer aftel dan 3 maand geleden. Ik mag niet klagen over mijn zwangerschap (had wel serieuze bekkeninstabiliteit), maar buiten dat een perfecte zwangerschap.
Ik besef nu al dat ik het zwanger zijn op zich zal missen. En al die opmerkingen doen me soms gewoon abnormaal voelen. Soms geven ze me daarmee echt het gevoel dat ik niet genoeg verlang naar ons kereltje of zo...

Liefs,

Leen

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 09:13
vanessa

Wel Leen,

ik had vanmorgen nu net hetzelfde zie! Bij de onthaalmama zei een andere moeder "amaai, jij zal nu zeker wel de dagen tellen" maar dan heb ik zoiets van...nee, niet echt. toen ik bij mijn eerste zoontje 10dagen overtijd was, had ik dat wel, maar nu heb ik zowieso nog officieel 4 weken min. te gaan.

Inderdaad, mijn lichaam wil niet meer goed mee: ik wil nog vanalles doen (zeker nu ik thuisben) maar na 45min werken krijg ik pijnen. Mijn zoontje moet door papa naar boven gedragen en in bed gelegd en dat wil ik liever zelf doen. Ik wil inderdaad ook terug mijn schoenen aantrekken zonder in ademnood te geraken. MAAAAAAR, dit hoort er nu eenmaal bij! Ik ben nieuwsgierig om onze 2e zoon te ontmoeten, maar zal evenzeer zijn verbouwingswerken in de buik missen. Net als de "speciale" aandacht die je als zwangere toch ook wel krijgt

Ach, sommige mensen zeggen ook maar dingen om iets te zeggen...als ze weer eens met hun "waarheden" aankomen draven en ik vertel dan dat ik wel genoeg weet gezien mijn opleiding/beroep (vroedvrouw) dan is het al vaak heel wat minder. Ook al heb ik zeker niet de volledige waarheid in pacht en al helemaal niet als het op mijn eigen zwangerschap en bevalling aankomt

Liefs allemaal, geniet van de megabuikjes én van de laatste weken!
Vanessa

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 22:02
Angie

Online Status
Hey,

Bij mij is het een iets andere ergernis: wij weten nu al sinds de 21 weken echo dat we terug een jongetje verwachten. Persoonlijk had ik dit wel verwacht aangezien ik precies mijn eerste zwangerschap herbeleef zowel qua dracht als kwaaltjes als beweging van de kleine enz... Wij hebben er ook nooit een geheim van gemaakt en dus wist iedereen meteen dat het terug een jongen was. Krijg ik nu al een hele tijd van 2 vrouwen wekelijks de opmerking dat het toch wel een meisje wordt hoor want ik draag toch zo rond! Nu, ten eerste is rond of naar voren dragen nog steeds geen exacte wetenschap voor de bepaling van het geslacht van je toekomstige kindje en ten tweede, ik denk niet dat er op de wereld veel vrouwen rondlopen die meer naar voor dragen dan ik! Ik kan er dus niet bij dat die vrouwen zo blind kunnen zijn. Als je me van voor of van achteren ziet merk je dus absoluut niet dat ik zwanger ben, je ziet het enkel als ik in profiel sta. Mijn buik komt letterlijk uit op een punt en mijn taille is totaal niet veranderd. Ik ben nu 34 weken zwanger en je ziet nog steeds mijn schuine buikspieren. De laatste keer dat ze vroegen of ik wel zeker was dat de gyn had gezegd dat het een jongen werd want dat ik dan toch naar voor zou moeten dragen heb ik geantwoord: maar ik draag nu toch overduidelijk naar voren? Als je voor me staat zie je zelfs niet dat ik zwanger ben! En toen keken ze zo heel sceptisch en zeiden: tja bij naar voor dragen had ik me toch iets anders voorgesteld (zij hebben zelf meisjes) Sorry dat het zo'n lange uitleg is geworden maar je kan je gewoon niet voorstellen hoe erg ik me hier aan erger. Ikzelf ben echt trots op mijn buik omdat ik van mezelf vind dat ik echt mooi zwanger ben door zo precies een basketbal voor me te hebben maar dan kraken zij het echt af door te doen blijken dat het helemaal zo niet is. Ik voel me dan ook wat vernederd want als je ze hoort is het echt of ik ben ik weet niet hoeveel verdikt terwijl ik tot nu toe nog maar een goeie 3 kilo ben bijgekomen. Ik weet dat ik me niet zou mogen aantrekken wat die 2 er van vinden maar elke keer voel ik me zo teleurgesteld. Nogmaals sorry voor het lange verhaal maar het lucht me toch wel op.

Groetjes

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 10:23
Dayita

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Angie,

Dat is inderdaad niet fijn. Als je zelf zo trots bent op je buik... Nu, laat die vrouwen zagen. Ze weten niet beter zeker? Blijf gewoon zelf trots op je buik en geniet er nog maar even van vooraleer hij weer weg is.. En wat zij denken is hun probleem, jij weet wel beter (hoewel ik je frustratie wel snap hoor, maar probeer hen je goede gevoel over je buik niet te laten afnemen!)

xxx en succes nog

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 11:43
Wanda

Online Status Stuur bericht
Hoe herkenbaar allemaal ;-) Ik ben nu al 18 kg bijgekomen en ik ben vertrokken als een mager geval van amper 50 kg, dus je kan je sommige reacties al wel voorstellen ... Ok, ik ben moe na een dag werken, en poetsen en strijken en wassen lukt allemaal niet meer zo vlot, maar ja, ik ben dan ook 8 maanden zwanger hé ! Inderdaad zijn er veel mensen die zeggen dat ik het nu wel beu moet zijn ... Nee, hoor, want ik weet nu al dat ik die buik en dat wezentje vanbinnen weer enorm zal missen !
Ik volg ook nog steeds avondschool koken, en daar willen ze me ook vaak op een stoel zetten, "want ik moet het rustig aan doen" ... Die baby zal daar heus niet uit vallen door wat heen en weer te lopen
Verder is ben ik terug zwanger van een jongen, maar is mijn zwangerschap compleet anders dan de vorige, en dan ook al die ongelovige blikken "huh, weer een jongen, je draagt toch helemaal anders hoor, ben je zeker ?" Tja, de gyneacoloog is zeker, en we hebben zelf al een paar keer een overduidelijk piemeltje gezien, dus ja, ik ben er best wel zeker van . En dan komt de onvermijdelijke vraag, "had je niet liever een meisje gehad ?" Zucht ...

Laat ons nog wat genieten van de dikke megabuiken !

Groetjes,

Wanda.

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 23:45
Angie

Online Status
Hey Wanda, bij mij is dat ook meestal de reactie: och hoe jammer, je hebt al een jongen. Had het nu toch maar een meisje geweest. En dan zeg ik die mensen dat ik juist blij ben want dat ik heel graag nog een jongen wou maar dan kijken ze me zo ongelovig aan. Of dan spreken ze me moed in dat de volgende dan wel een meisje zal zijn. Moet ik dan per se een kindje van elk geslacht hebben? Ik ben al heel gelukkig als mijn kindjes gezond zijn want dat is het belangrijkste, toch?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]