[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/04/2008 @ 17:45 Anouk | Hallo, Ik heb een zoontje van bijna 3 jaar en een zoontje van 8 maand. Ik ben heel gelukkig met mijn 2 ventekes. Soms is het wel eens druk, maar ik kan dit goed relativeren, want er zijn ook veel leuke momenten. Mijnen man kan dit echter minder goed verdragen... Hij is het vlug beu en vlucht dan weg. Nu gaat onze oudste zoon onlangs naar school voor ganse dagen en als papa de vroege shift heeft kan hij er dus om rond 16u. Maar nu klaagt hij dat het allemaal veel te druk is en dat hij dit niet meer ziet zitten om hem om 16u af te halen. Mijn man is amateu wielrenner en zit graag 3-tal dagen per week op de fiets en nu lukt dit niet altijd, waardoor hij gefrustreerd geraakt. zijn er nog mama's of papa's die dit herkennen? is het normaal dat hij het allemaal te druk vindt of zou ik toch best eens goed babbelen...? |
| 15/04/2008 @ 10:58 Anouk | merci voor het antwoordje. ik zal misschien wel es babbelen. Hopelijk loopt het bij jou ook allemaal goed. groetjes |
| 15/04/2008 @ 11:33 Evelien | Misschien inderdaad eens goed praten. kan al veel doen, een luisterend oor bieden. Zelf vind ik het als mama van 2 soms ook verschrikkelijk druk. Wat we wel doen, om af en toe een bezinningsmoment te hebben, is de kindjes soms eens wegdoen naar de oma. We doen dan iets onder ons 2 en slapen 's morgens tot een uur of 8 (normaal zijn we rond half 7 op, ook in het weekend, tja tegen een 3jarige kan je niet zeggen, rust nog een beetje, die wil van de dag gaan genieten), en gaan we de kindjes terug halen tegen 9u. De kindjes zelf vinden het fantastisch om bij de oma te gaan, en zelf hebben we een moment gehad van rust en tijd voor onszelf en mekaar. We werken alle 2 (mijn fulltime en ik 4/5de) maar ik schaam me niet om te zeggen dat de kindjes soms eens een nachtje naar oma doen. Dit omdat ik voel dat het voor onszelf ook deugd doet, en de dag erna zijn we veel relaxter en kunnen de drukte weer helemaal aan. Dus probeer wat te praten met je man, en probeer iets af te spreken waardoor hij terug eens kan gaan fietsen. Dat zal natuurlijk minder vaak kunnen dan vroeger, zonder kindjes, maar ik denk dat als hij al 1 keer in de week zou kunnen gaan, hij al heel tevreden zal zijn. Succes! |
| 28/05/2008 @ 21:04 Mmmmm.... | Hier ook een papa die het véél te druk vindt!!! Hij vindt het een heel gedoe tegen dat ze allebei (heb tweeling van bijna 9 maand) 's avonds in hun bedje liggen en dan pas kan eten tegen 19u30 ofzo. Meestal is hij blij als het weekend gepasseerd is en terug kan gaan werken! Pas op, ik vind het ook zwaar maar om nu te zeggen ik heb het echt gehad, nee. Of beter gezegd, dat gevoel heb ik niet meer omdat ik ook meer en meer begrijp wat hun "probleem" is. De meeste verzorging van de twins neem ik op mij, eten geven, badje geven, gaan wandelen, ga zo maar verder. Hij helpt ook wel mee, maar heeft er snel genoeg van! Oorspronkelijk wilde hij geen kinderen en ja je kent het murphy's law, het waren er twee... Nu ik ben van het principe we maken er het beste van en sleuren alles erdoor (en ok ik neem medicatie voor mijn depressie) maar hierdoor voel ik mij goed in mijn vel wat dan ook weer ten goede komt van de twins. Maar mijn man kan zijn hoofd zooooooooooooooo laten hangen dat ik er echt misselijk van wordt. Ik heb zoiets van kop op, het is inderdaad even een zware periode maar dit gaat voorbij! Ik heb momenteel ook geen leven, elke dag gaan werken en in het weekend voor de tweeling zorgen. Ik moet niet zeggen manlief let je even op ze of geef je ze hun groetenpap of fruitpap kan ik even lekker gaan shoppen! Vergeet het!!!! Buiten om te wandelen met de twins of om te gaan werken, kom ik niet buiten... Tja, ik weet ook niet hoelang ik dit nog ga volhouden.... Echt waar, zijn neerslachtigheid begint me boos te maken. Voor de rest hebben we ook geen leven meer ... seks ??? Ja, als we iemand vinden waar de twins eens kunnen gaan slapen en dan nog... Nog mama's met dit probleem????????????? ![]() |
| 28/05/2008 @ 21:17 Nes | Ik heb niet echt hetzelfde probleem. Wij hebben een zoontje van 5 maanden. Ik zou graag binnen een jaartje aan een tweede beginnen, maar mijn man ziet dit absoluut niet zitten. Hij denkt ook dat het té druk gaat worden en hij geen tijd meer heeft voor zichzelf. Ik neem de meeste zorgen ook op mij, want ben nog thuis tot september. Dit leidt nu al tot hevige discussies en vraag me af hoe dit nog gaat evalueren. ![]() |
[Reageer]

papa vindt het te druk