[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 15/04/2008 @ 19:46 Manon30 | Hallo iedereen, Ik ben nu 8 weken zwanger en sinds gisteren single, mijn partner bleek me al drie jaar te bedriegen met andere vrouwen...inderdaad meervoud Gelukkig hadden sommige van zijn vrienden (!) wroeging en hebben ze me gecontacteerd wat best wel moedig was. Hij wil meteen een abortus terwijl elke vezel in mijn zwangers lijf zoiets heeft van HEY! AFBLIJVEN En nu is mijn wereld een roetjsbaan van emoties en bemerk ik hier dat ik niet de enige ben. Een opbeurend bericht zou echt welkom zijn, ook al is dat misschien een egoistische vraag naar andere vrouwen toe die zelf al problemen genoeg hebben... |
| 15/04/2008 @ 21:07 Marie | Hey hey heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik wens je veel moed toe! Veel sterkte, probeer te genieten van je zwangerschap en maak er een mooi mensje van! Liefs, M |
| 08/06/2008 @ 09:55 Manon30 | dank je wel Aan iedereen die me hartverwarmende reacties stuurde... dank je wel Ik ben even weggeweest, daar had ik nood aan! Ondertussen niets meer vernomen van de papa van het kind in mijn buik, ondanks het feit dat ik heftig verbrand werd aan handen en buikje! met het kindje is alles goed, gelukkig, met mezelf iets minder maar ik begin te beseffen dat ik gewoon moet trachten te genieten van deze baby in wording, en er bovenal moet zijn voor mijn zoon die het ook moeilijk heeft nu... hij ervaart het gemis ook heel erg! Ik hou er de moed in en schaam me nu niet langer om een evenuele huilbui, daar heb ik recht op! aan al diegenen die ervoor hebben gestaan en erdoor geraakt zijn! wauw, dat ga ik nu ook proberen :) tot gauw voor een update! |
| 25/06/2008 @ 14:43 Egni | Hoi allemaal! Veel herkenbaars op dit forum, hoor. Ik ben zes maanden zwanger en weet sinds gisteren definitief dat ik er alleen voor sta. Ik was stapelverliefd op mijn vriend, heb zelfs mijn huwelijk (een relatie van 13 jaar) voor hem opgegeven en geloofde in een geweldige toekomst! Hij had het wat moeilijk met definitief binden maar hij wilde vorig jaar zelfs bij me intrekken. We gingen op een erg leuke vakantie, daar liep ik een parasiet op en raakte zwanger (mijn vriend wist dat we 'het risico' namen). Nog voor ik een test kon doen zei mijn vriend dat hij zijn leven terug wilde en verliet me. Ik heb hem nog wel laten weten dat ik zwanger was en vervolgens heeft hij me zes maanden in het ongewisse gelaten over wat hij wilde. Hij heeft me zwart gemaakt, geroepen dat ik abortus moest plegen, en toen ik dat bleef weigeren (ik ben nu net 34, dat heeft zeker meegespeeld) uiteindelijk gezegd dat hij zijn verantwoordelijkheid ging nemen, zelfs nog even beweerd dat hij me terug wilde maar zo twijfelde... Herhaalde malen heb ik gevraagd of hij het kind wil erkennen, maar nog niets natuurlijk... Gisteren heeft hij me dan verteld dat hij 350 kilometer verderop gaat wonen en werken omdat dat voor hem zo'n mooie kans is en dat ik hem eigenlijk niet (meer) interesseer.Hoe het met zijn kind gaat doen 'ziet ie wel'. Ik heb besloten dat ik te goed voor hem ben en hoop gelukkiger en beter af te zijn zonder hem. Natuurlijk zeg ik dit heel makkelijk en worstel ik er ontzettend mee, maar ik ga proberen me op mezelf te richten en van mijn laatste maanden zwangerschap te genieten zonder de stress en zorgen om 'hem'. Wat mijn kind betreft: die mag hij zien als hij zelf daartoe initiatieven ontwikkelt (als hij met een datum en afspraak bij de gemeente komt, mag hij het kind erkennen), maar zodra ik denk dat mijn kind lijdt onder de situatie (of liever gezegd: zijn egoïsme en onverschilligheid), zal ik ook in dat geval de stekker eruit trekken. Ik krijg veel goed bedoelde bemoedigende opmerkingen over 'die leuke man die nog wel in mijn leven zal komen' maar daar sta ik momenteel alles behalve voor open. Maar ik denk wel dat ik het leven vooral positief moet blijven zien en erg blij moet zijn met het geweldige jongetje dat in mij groeit. Ik ga ongetwijfeld een fantastische toekomst tegemoet! Voor mijn bange ex die zijn verantwoordelijkheid niet aan kan, durft of wil: hij is de grote verliezer! |
| 26/06/2008 @ 21:47 single mama | Hey meid, woorden zeggen soms minder als gebaren: Ik was 6 weken zwanger toen de relatie met mijn vriend uitging. We praten inmiddel over ruim 3 jr geleden. Ik moest kiezen tussen hem en het kindje. Het betekende voor hem: abortus. Dit is geen keus. Ik heb gekozen voor mijn kindje en ben er ook voor gegaan. Ik heb het toen meteen aan familie verteld dat ik zwanger was en op het werk. Van iedereen veel steun gekregen. Helaas 7 weken te vroeg is mijn prachtige kanjer geboren. Hij heeft het prima gedaan en mocht na 2,5 week naar huis. Mijn ex heeft ervoor gekozen om gene contact met mijn zoon te willen. Hier ben ik kwaad over geweest, maar uiteindelijk was mijn moedergevoel sterker. Ik accepteer de keus van mijn ex, wij weten waar we aan toe zijn. Zoals ik al zei, ik accepteer zijn keus omdat ik niet wil dat mijn zoon de dupe wordt van getouwtrek, maar ik heb er geen begrip voor. Mijn kanjer wordt in september 3 jaar en we hebben het harstikke goed met elkaar (ben nog steeds single). Ik durf met een gerust hart te zeggen: Ik doe het goed als alleenstaande moeder!! groetjes, single mama ![]() |
[Reageer]

Kersvers zwanger en kersvers alleen