< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Hematoom

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
23/04/2008 @ 00:12
Naat

Online Status
Hallo allemaal,

Ik heb eergisteren mijn eerste echo gehad.
Nu blijkt dat er rechtsboven het vruchtje een hematoom zit.
Zijn hier meerdere mensen die hier ervaring mee hebben?
Graag hoor ik iets van jullie.Maak me namelijk nogal ongerust.

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Naat - 23/04/2008 @ 19:37] - Link naar deze reactie
23/04/2008 @ 15:20
twijfelaartje

Online Status Stuur bericht
Hoi
Heb je bloedverlies? Of bloedverlies gehad?
Even mijn verhaal:
Op 8 weken bloedverlies gehad gepaard gaand met buikkrampen. Na direkt bij de gyné te zijn geweest: hematoom van ong 1cm. UTrogestan gekregen omdat ik waarschijnlijk een tekort had aan progesteron. Ik moest zeker 3 dagen platte rust nemen en ook daarna nog rusten. Na 1 week terug op controle: hematoom 4 cm op 2cm. Platte rust maar probeer maar eens met 2 kinderen die naar school moeten gebracht worden, waarvoor eten moet gemaakt worden enz. Na nog een week: hematoom 5,5 op 2,5 cm. Ik moest dan ook 24/24u plat liggen. Ik ben dan een week in het ziekenhuis geweest omdat ik daar verplicht was te blijven liggen. 2 weken later was het hematoom afgenomen naar 3,5 op 2,2. Ik moest nog steeds platliggen maar na een telefoontje van mijn osteopaat gehoord dat ik toch iedere dag mijn wandelingetje van een hal uur mocht doen en ook bv koken. Na nog eens 2weken was het hematoom zo goed als weg en ben ik uit de gevarenzone.
Ik weet niet wat jou gyné gezegd heeft maar ik zou zoveel mogelijk rusten als dat kan. Misschien zijn er soorten hematomen en is het afhankelijk van de ligging hoe bedreigend het kan zijn. Mijn kindje heeft er geen enkele last van gehad.
Veel succes.

Link naar deze reactie
23/04/2008 @ 16:02
Naat

Online Status
Hoi twijfelaartje.

Nee ik heb nog geen bloedverlies gehad.
De Gyne zei ook niet echt veel en niet duidelijk.Mijn eigen gyne was ook niet in de buurt toen ik de echo had en de echoscopiste had er meteen een bij geroepen.Woensdag 7 mei moet ik terug voor controle (om te kijken of ie wegtrekt)en krijg ik mijn eigen gyne weer te spreken. Daarbij kreeg ik van deze gyne te horen dat ik moet bevallen aan het infuus omdat ik streptococcen heb.Hier kwam ik achter omdat mijn eerste zoontje met 32weken en 2 dagen is geboren.Wat de gyne toen destijds met de uitslag heeft gezegd is eigenlijk een beetje langs me heen gegaan omdat ik op mijn roze wolk zat.Nu probeer ik ook echt te rusten en me er niet al teveel zorgen om te maken,maar net als vannacht als ik dan in slaap val krijg ik steeds nachtmerries en zo worden die 14 dagen wachten erg lang.Gelukkig dat bij jou kindje er niets ernstig is en dat ik nu ook een verhaal heb gehoord wat wel goed afloopt.Stelt me weer een beetje gerust.

Verder wens ik je verder een gezonde en fijne zwangerschap toe

Groetjes

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 18:59
Floor

Online Status Bekijk profiel
en Naat, is de hematoom weggegaan?
Ik heb er nu nl ook ééntje en kom de ergste verhalen tegen op het internet.
De mijne is 8mm. Ik hoop dat het snel weer verdwijnt. Moet het ook rustig aan doen en had de afgelopen 2 dagen niets meer van bloedingen. Ik was dus superblij, maar deze morgen terug wat bloedverlies. Niet veel, maar genoeg om mijn hoop te doen afnemen. Ik had gisteren wel een ongelooflijk vermoeiende dag achter de rug en dat zal ook geen goed gedaan hebben.
Zaterdag heb ik een vrijgezellenfeestje, maar denk dat ik dat beter oversla.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 19:11
Naat

Online Status
Hallo Floor.

Bij de laatste echoafgelopen woensdag was hij een heel stuk geslonken.
Ik was dol enthousiast.Zijn we vrijdag krijg ik een bloeding.Verloskundige gebeld die is meteen gekomen. Even het hartje geluisterd.Alles in orde dus ja ze is weer gegaan.Zaterdag ook een bloeding gehad.Maar ze had al gezegd dat het 3 a 4 dagen kon aanhouden. Ik ben er ondertussen wel achtergekomen dat veel mensen het hebben of hebben gehad en dat het toch echt wel vaker de goede kant opgaat als de slechte kant en ja op internet staan inderdaad de schrikbaarenste verhalen.Ik was tijdens mijn bloedingen ontzettend moe.Heb mn moeder gebeld om op Jeremy te passen die is nu bijna 11 maanden en heb echt geslapen en gerust.Dit heeft me verschrikkelijk veel goed gedaan.
Ik zou zeggen luister naar je gevoel en geef toe aan je moeheid als je die ook hebt. Maak je niet teveel zorgen.

Toitoi en hoe ver ben je als ik vragen mag?

Groetjes naat

[Laatst gewijzigd door Naat - 13/05/2008 @ 19:12] - Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 20:34

Ik had bij mijn eerste echo op 4-5 weken ook een hematoom van 2cm. 12 dagen later was die niet meer te zien op de echo, dus helemaal verdwenen. Ik heb zelfs geen bloeding gehad. Vandaag ben ik net 8 weken ver.

geniet nog van jullie zwangerschap.
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 08:46
Floor

Naat,

zoals mijn banner laat zien, ben ik vandaag 10 weken, hoewel de gyn vrijdag zei dat ik 8 weken was. Volgens mezelf ben ik ook ongeveer 10 weken. Bij mijn zoontje kwam dat in het begin ook wat achter en dan plots zat hij telkens 2-3 weken voor op schema en zeiden ze dat het een grote, dikke baby zou worden. Beval ik daar van een mager petotje dat 50 cm groot is.

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 17:52
Floor

Niemand nog?
Ik denk telkens als het bloeden 2 dagen gestopt is: joepie, dat gaat de goede richting uit en dan telkens onverwacht na heel rustig zijn, komt er weer een vloot.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 22:17
Naat

Online Status
Hey Floor,

Ik ken het gevoel ja.
Gelukkig zijn het bij mij maar kleine beetjes.
Ben ook erg blij als het weer woensdag is en dat ik de echo weer heb gezien :D:D:D

Succes

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]