< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » litteken keizersnede

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
litteken keizersnede
26/04/2008 @ 13:56
Bieltje

Online Status
Hallo,

Op 5/2/2008 ben ik bevallen via keizersnede.
Het litteken is heel mooi gehecht en ook mooi genezen maar het jeukt elke dag verschrikkelijk. Ik doe er nivea (blauwe pot) aan op aanraden van de gynaecologe om het mooi te laten verder genezen en dan jeukt het iets minder.
Is zo'n ambetant gevoel en plek want in het openbaar kan je moeilijk eventjes krabben.
Zijn er nog die hiervan last hebben en eventueel een tip hebben??
Eigenlijk verschiet ik wel hoelang het duurt eer je hier geen last meer van hebt.
Groetjes

Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 11:00
maike

Online Status
oww
ik dacht dat die jeuk te maken had met mijn schaamhaar dat terug aan het groeiien was, wand eens is weer een normaale haardos had was de jeuk ook weg. Als ik het mij goed herinner heeft het zo een acht weken geduurd een goede 14 dagen langer dan de bloedingen.
succes,
Maike

Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 11:19
kelly

Online Status Stuur bericht
hoi,
ik ben verpleegster, en je moet wel rekenen dat een litteken pas na ongeveer 2 jaar helemaal in orde is. ik bedoel daarmee, de kleur veranderd in normale huidskleur enzo,...
zelf ben ik al eens geopereerd aan men blinde darm toen was ik 8jaar en ik voel daar nog steeds steken in als het weer gaat veranderen, en ook dat kan.
dus niks om je zorgen over te maken.

grtz kelly

Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 20:18

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ja ik ken dat, dat is ambetant hé?
Het is aan het genezen dat litteken maar je kan daar volgens mij niet veel meer aan doen dan dat je nu doet hoor.
Het gaat wel beteren.
Trouwens heel mooie naam hé, wij waren er ook verzot op.

Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 20:46

hoi ik had dat na de geboorte van mijn zoontje ook !!
het word minder maar mijn zoontje is nu 3 jaar en zelfs om warme dagen heb ik er nog steeds jeuk!
ik smeer vaseline maar echt helpn doet het niet alles wat je aan trekt komt op hoogte van je litteken

heel veel sterkte en geluk met de kindjes
groetjes nathalie

Vermoedelijke bevalling op 29/07/2008.
Al 45 weken en 5 dagen zwanger (114.61% ver), nog 5 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 14:10
Bieltje

Online Status
Bedankt voor de reacties, zo te horen kan het dus nog wel even duren eer.

@ Evelyne D: Ja, mooie naam e!!! Die naam zat al heel lang in mijn hoofd en nog andere namen gezocht maar Aurélie bleef maar terugkomen...

Groetjes

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 21:24

je kan bij de apotheker speciale plakkers halen om op je litteken te plakken. cycacare. das gemaakt van speciale sillocoon en zorgt ervoor dat de huid kalmeert, het litteken vervaagt en minder rood ziet. kost wel wat hoor.ik heb helemaal geen last van jeuk aan mijn wond gehad.
veel succes

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 08:58

Dat was bij ons ook zo, van in het begin van onze relatie hadden we afgesproken dat als we ooit een dochter zouden hebben dat het een Aurélie zou zijn en kijk nu ze is al bijna vijf jaar ondertussen.
Ik zou nog steeds die naam kiezen moest ik nu een dochter gekregen hebben.
Ik wens je veel succes met jullie Aurélie

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 09:03
Joyce1982

in het begin had ik ook erge last van jeuk.... na een tijdje ging dat over... nu af en toe met een weersverandering voel ik het nog wel eens

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 21:09
michelle

Online Status Bekijk profiel
haay ik ben van ons dochtertje Ruby 28 oktober 2007 bevallen via een keizersnede en het jeukt bij mij ook nog elke dag ik smeer er vitamine E creme op dat verzacht ook iets maar het blijft wel jeuken en steken ! maar goed zo te lezen kan dat dus nog wel even zo blijven

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 21:29

Ook ik had in het begin vreselijk last van jeuk en daar hielp een koude/natte washand super tegen.. nu alleen nog last met warmte...

mops

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 20:25

Hee dat is toevallig, ik ben ook op 5-2-2008 bevallen via een keizersnede. Alleen van een zoon: Mees. En ik kwam op dit forum terecht via google; ik zocht nl naar een tip tegen de jeuk aan mijn litteken! Ik word er soms helemaal kriegelig van, ik ga de hier gegeven adviezen zeker uitproberen.
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 21:05
minnie

Online Status Bekijk profiel
ik ben 5 jaar geleden bevallen en herinner die jeuk ook nog heel goed (gebruikte toen ook nivea) dit heeft 8weken geduurt en dan nog een jaar telkens bij mijn menstruaties en dan was het gedaan en geen last meer van nu ik bijna moet bevallen al 2dagen dat ik aan het uiteind van mijn litteken pijn en soms steken heb morgen naar gyneacoloog en dan ga ik dat zeggen ben er niet echt gerust in maar zolang ik de baby nog veel en goed voel bewegen heb ik geen schrik allen denk ik dat ze snel ga overgaan om terug een keizersnede te doen ik had wel gehoopt dat ik eens normaal zou kunnen bevallen

Link naar deze reactie
08/07/2008 @ 22:44
Laura

Ik heb nog steeds af en toe jeuk, inderdaad met warme dagen vooral. Bij mij helpt koud water ook en ik smeer er Bepanthèn op. Dat is echt wonderzalf die ook perfect werkt als de huid bij het litteken soms even iets opengaat (oppervlakkig) en bij borstevoeding op de tepels en bij luieruitslag op de babybilletjes. Perfecte zalf!

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 08:19
E

Ik ben twee maal bevallen met keizersnede en inderdaad het jeukt. Bij mij vooral als het weer verandert anders eigenlijk geen last van. Ze zeggen altijd als het jeukt moet je krabben maar toch niet in dit geval, wel best een genante plaats.
Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 16:09
Bieltje

Online Status
Hey dames,

ja nog altijd af en toe last hier, als je thuis bent kan je idd eens krabben maar volgende week moet ik terug gaan werken dus t zal even op tanden bijten zijn als het jeukt. Nu ja, zo word ik nog eens aan mijn kleine meid herinnert die bij de onthaalmoeder dan is!

Bedankt allemaal voor de tips!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]