< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Vader worden/zijn... » Pffff, ik ben zijn gedrag zo beu

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Vader worden/zijn...
Pffff, ik ben zijn gedrag zo beu
30/04/2008 @ 12:06
cosje

Online Status
Hoi,
Ik ben een mama van 27 jaar en samen met mijn vriend 30 jaar.
Ik heb reeds een zoontje van 4,5 jaar uit een vorige relatie en ben nu terug zwanger en verwacht een dochtertje eind september.

Maar ik heb terug het gevoel dat ik er heel alleen voor sta, mijn vriend ziet zijn pinten liever dan ik, hij liegt er ook constant over. Hij is blijkbaar absoluut niet geinteresseerd in deze zwangerschap. Ok het was niet gepland, maar naar de buitenwereld laat hij blijken dat hij blij is om papa te worden, maar tussen deze vier muren hier, toont hij totaal geen interesse, niet naar mij en de zwangerschap toe en zeker al niet naar mijn zoontje toe.

Enkele voorbeelden zijn:
Twee weken geleden ben ik op weekend geweest bij mijn moeder om er es uit te zijn, de zondag moest hij mij komen halen om 17.30 uur bij mijn vader (omdat mijn moeder mijn jongste zusje daar kwam ophalen) uiteindelijk is hij daar om 18.30 uur toegekomen, hij was blijven plakken op café en was mij vergeten. Maar de zaterdagavond vertelt hij mij wel aan de telefoon met een bibberstemmetje dat hij mij zo erg mist. Uhm, daar heb ik dan toch wel mijn twijfels bij hoor.

Als hij gaan werken is, heeft hij zogezegd overuren, maar komt dan dronken thuis. Als ik er iets van zeg, dan schiet hij uit. Het is al eens zover gekomen, dat hij met dingen begon te gooien naar me.

In het weekend, moet hij overal naartoe, maar komt dan een gat in de nacht thuis, weeral dronken.

Ik heb al verschillende keren met hem gebabbeld als hij dan nuchter is, dan heeft hij mij iedere keer gelijk, maar ik ben dan mijn rug nog niet gedraaid en het is weer van dat.

Ik heb hem al verschillende keren betrapt op leugens, maar het is nooit niet waar als ik hem erop aanspreek.

Ik ben dit zo moe en weet niet meer wat ik moet doen, ik zit mij hier werkelijk op te eten van de zenuwen en ben doodsbang om terug in een postnatale depressie te geraken. Ik heb dit meegemaakt na de geboorte van mijn zoontje en ben zelf op spoed beland en dit wil ik niet meer. Maar ik heb echt het gevoel dat dit terug zal gebeuren. Ook kan ik niet genieten van deze zwangerschap, hoe graag ik dit ook wil.

Ben het echt zo beu!

Zijn er nog dames die dit meemaken? En wat hebben jullie gedaan?

Groeten,
Cosje.
Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 13:24
sara

Online Status Bekijk profiel
amai wat een verhaal ik heb dit niet mee gemaakt maar ik wou je toch even moed inspreken. Als ik eerlijk mag zijn ik zou hem aan de deur zetten! je moet aan jezelf denken he want aan een zieke mama daar hebben je kinderen niets aan he probeer hulp te zoeken bij je familie of zo .ik hoop voor jou dat je snel een oplossing vind en probeer toch te genieten van je zwangerschap want alles is zo snel voorbij en probeer te genieten van je kinderen.ik wens jou veel geluk

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 17:00
spreeuwtje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik zou hem voor het blok zetten..
als hij steeds toegeeft dat hij die dronkenschap van hem ook dom vindt als hij nuchter is..
maar gaat lopen liegen en toch weer gaat zuipen..
dan vind ik dat hij een alcohol probleem heeft..
drinken en liegen daarover zijn duidelijke tekenen..
ik zou hem richting therapie schoppen of hij is zijn meissie en kindje kwijt..
er is wel een kans dat wanneer je kleintje er is hij wel een beetje bijdraaid..
voor een man is het nou eenmaal moeilijk te geloven wat er staat te gebeuren.. jij draagt het kindje.. hij voelt daar nog niet veel van..
bij mijn vriend heeft het maanden geduurd (na de geboorte) voor hij ECHT besefde dat het om zijn kindje ging.. dat hij pappa geworden was..

maar de kans is er ook dat jouw vriend zich onverantwoordelijk blijft gedragen..

heel veel sterkte ermee..

groetjes spreeuwtje

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 17:01
Dreamer*

Cosje,
Als ik jou was, zou ik ook even afstand van hem nemen. Ik weet dat dit zeer moeilijk is, maar het is echt wel nodig.
Jou zoontje, jij en je toekomstig kleintje, hebben echt geen nood aan een dronken papa. Je kind zal dit altijd blijven herrineren, geloof mij.
Denk aan de eerste plaats aan jullie en dan aan hem.
Als ze eens liegen, blijven ze liegen...

( Dit is gewoon mijn mening, uit mijn ervaringen... )

Veel sterkte

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 17:37
cosje

Online Status
Hey,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb hem al gezegd dat ik vind dat hij een alcoholprobleem heeft, maar dat kan niet volgens hem. Hij beweert dat hij dan zou staan bibberen als hij 's morgens opstaat en dat hij dan heel de dag door drank zou nodig hebben. En dat is niet zo, maar dat neemt niet weg dat hij toch een probleem heeft met alcohol. Ik heb hem gezegd dat ik het er erg moeilijk mee heb dat hij telkens zo dronken thuiskomt en ben ook enkele keren bij Al Anon geweest (dit is een groep zoals AA, maar dan voor partners van alcoholisten), na enkele keren wilde hij niet meer dat ik er naartoe ging. Ik kon niet anders dan thuisblijven dan, want wie ging er dan voor mijn zoontje zorgen (die trouwens dan al lag te slapen).

Weggaan kan ik ook niet, ik ben daar financieel niet op voorzien. Ik volg een opleiding verpleegkunde via de VDAB en heb wel stempelgeld iedere maand, maar niet genoeg om zelfstandig een huishouden te runnen.

Hij weet dit maar al te goed, en maakt daar volgens mij misbruik van om te kunnen doen en laten wat hij wil.
Ik zit echt vast denk ik.
Wat zijn familie betreft, die denken dat hij gaat veranderen wanneer ons kleintje zal geboren zijn. Maar moet ik werkelijk op die hoop gaan teren nu, om dan toch ontgoocheld te zijn.
De geboorte van ons dochtertje zal voor hem enkel terug een reden zijn om te gaan feesten en te zuipen, want hij is immers papa geworden.
Zo heeft hij vorig jaar voor mij een verrassingsfeestje gegeven voor mijn verjaardag, enkel en alleen om te zuipen en ik was BOB.

Groeten,
Cosje
Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 12:17
spreeuwtje

hey cosje..

ik weet niet waar je vandaan komt.. maar aan geld kom je altijd!
ok t zal geen vetpot zijn.. maar hier in nederland heb je recht op een uitkering of een aanvulling.. zeker als je een studie volgt zijn er vele mogelijkheden..
misschien eens gaan uitzoeken hoe dat voor jou werkt en hem dan vertellen wat je allemaal te weten bent gekomen om te laten zien dat je niet voor 1 gat te vangen bent..
er is ALTIJD een mogelijkheid..
de arrogantie van hem alleen al maakt dat ik zou maken dat ik wegkwam..

jakkes!!

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 15:40

cosje,

ik begrijp dat je uit belgie komt??
dan kan je als je alleen staat met je beebjes,meer stempelgeld trekken,dat gaat niet zo weinig zijn als nu je samen woont dan word dat opgetrokken en anders bij het ocmw gaan aankloppen die zullen je zeker aan een woonst kunnen helpen of aan de middelen om een woonst te bekomen zoals:waarborg en zo.
ik hoop dat je eruit komt meid,want dit is zoals al eerder gezegd geen leven voor opgroeiende kindjes!!

veel sterkte en succes!!
groetjes

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 18:32
Ingrid

als je van België bent, ga dan eens praten met iemand van het ocmw. Misschien dat zij je wel goede tips kunnen geven.

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 11:35
dorientje

hallo cosje,

jouw verhaal sprak me erg aan. ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. buiten de drank zat er ook nog een ander in het spel.
ik heb er lang over moeten doen om over hem heen te geraken.
8 weken zwanger en ik ben bij hem weggegaan omdat hij me beloog en bedroog.
nu, is mijn zoontje 7 maanden en ik heb iemand anders leren kennen. hij heeft een zoontje van 3 jaar. hij is gescheiden.
ik heb ook een postnatale depressie gehad en soms ben ik echt bang dat ik zou hervallen. ik zou nog graag een 2de kindje willen over een paar jaar.
wat ik je kan aanraden, misschien eens met een therapeute te gaan praten? jij voelt je nu al niet goed in je vel, wat gaat dat zijn als het kindje er is.
geloof me als hij nu al liegt dan blijft hij dat doen... volgens mij heeft ie echt wel een probleem en als hij zich niet wil laten helpen... moest het zo erg voor je worden, ik heb een goed adres waar je terrecht kan voor jezelf als toekomstige mama.
in jouw geval is het wel moeilijker met je zoontje maar denk wel dat er overal oplossingen voor bestaan.
als je geïnterresseerd ben in dat adres van zoersel (waar ik 2,5 maand heb verbleven, samen met mijn zoontje) dan laat je me maar iets weten en dan vertel ik je er wel meer over.
hou je ondertussen sterk hé!

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 11:45
deborah

hallo cosje,

ik heb echt met je te doen, en begrijp dat het niet simpel is om hem aan de deur te zetten. aan de ene kant zie je hem graag en aan de andere kant niet hé? ik weet dat je in je hoofd wel weet hoe het zou moeten en wat je ZOU kunnen doen (weggaan of hem buitensmijten ofzo). maar om ECHT die stap te zetten is veeeel moed nodig hé...

Wij hebben allemaal makkelijk praten want wij zien het vanop een afstand. Alleen jij weet hoe de situatie is. ik zou je toch aanraden om stappen beginnen nemen. ook al is het maar hem bang maken en een paar dagen "verdwijnen"...

misschien veranderd hij wel bij de geboorte... maar misschien ook niet. en dan sta je daar met al een kindje en dan nog met een baby. en je kan je wellicht nog herinneren hoe zwaar de eerste weken zijn. En als je dat dan nog alleen moet doen...

Vraag eens aan je oudste kindje wat hij denkt. hoe hij zich voelt en wat hij zou willen... mijn vriendin heeft dat ook gedaan want haar kindje kwam ongelukkig en zij ook. ze is weggaan van haar vriend en nu nog heeft haar kindje trauma's aan de situatie en is hij nog niks vergeten. hij is nu wel gelukkig!

doe je ogen dicht en bedenk eens wat je echt wil doen met je leven hoe dat eruit zou moeten zien, en wat jou wensen en dromen zijn. voel je je nu gelukkig? of zou je liever gelukkig zijn met iemand anders?

groetjes en sterkte!
Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 16:21
cosje

Online Status
Hoi,

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het toch moeilijk om nu een beslissing te gaan nemen over weggaan ofzo, want ik zie hem toch wel heel graag.
Als hij nuchter is, is het wel een hele lieve jongen hoor, het is enkel wanneer hij de pinten hoort roepen dat het naar de knoppen is.
Ik ben zijn gedrag beu, maar niet hemzelf eigenlijk.

We hebben nu twee leuke dagen achter de rug en dan ga ik weer twijfelen of er nog hoop is op beterschap enzo. Zolang ik twijfel vind ik het toch moeilijk om ergens een knoop door te hakken. Ik denk dat ik eerst het gevoel zal moeten hebben, dat ik alles gedaan heb om het te laten lukken en deze relatie te redden (wat medewerking van zijn kant zou zeer aangenaam zijn).

Er bekruipt me soms zelf een schuldgevoel dat ik onze problemen hier kom opensmeren, maar eerlijk gezegd lucht het toch ook wat op, hiervoor mijn dank aan jullie.

Misschien zal ik nog eerst nog eens een andere techniek proberen om hem duidelijk te maken dat het zo niet verder kan en dat is mij eens goed kwaadmaken. Dit heb ik eigenlijk nog niet echt gedaan, ik heb er al iedere keer voor gekozen om rustig met hem te praten en te vragen wat er scheelt. Misschien is het moment er nu om eens met mijn vuist op tafel te gaan slaan en eens wat harder uit de hoek te komen.

Wens me succes.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Cosje.

PS: Geniet maar van het mooie weer hé
Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 17:00
Natalie

Online Status
Hey dames,

Hier zowat hetzelfde probleem... Alcohol is den duivel!!! Ik word er zot van! Het is zelfs zo erg geweest dat ik hem om de hoek van de straat met een ander betrapt heb in den auto!!! En toen ik mijn spullen pakte om het af te trappen werd hij ook nog eens gewelddadig!!! Hij had achteraf wel spijt en zo... Typisch!

Ben toen een dikke maand bij hem weggeweest (was toen 4.5 maand)en gekropen dat hij heeft!!! Hij wou zo graag zijn 'familie'! Ik heb hem dan een tweede kans gegeven op voorwaarde dat zijn alcoholgebruik zou minderen, zeker als ik er niet bij was

resultaat: 3 maanden later begint alles weer opnieuw... Hij hervalt zo vaak, maar ik kan hem niet verlaten... Ik wil hem steeds helpen en kansen geven...

Dus ik begrijp je volkomen, meid! Weet dat je niet de enige bent en probeer het te redden!!! Lukt het niet, dan lukt het niet... Ik ga nog afwachten tot na de geboorte... Misschien dat hij dan meer inzicht krijgt... Wishfull thinking, vrees ik

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 17:59
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Pfff moeilijk hoor!!! Hoe is hij eigenlijk met je zoontje (voor je zwanger was)? Gaat hij wel mee naar de gyn voor echo's enzo? Of interreseert het hem helemaal niets?

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 20:53
Angela

pff wel lastig hoor meid maar ik zou m toch echt niet gelijk de deur wijzen hoor.en als hij aan de alcohol is wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet van je houd.misschien word t alle maal wel anders als de kleine er eenmaal is.natuurlijk is t niet leuk als ie steeds dronken thuis komt.probeer er anders afspraken over te maken bv alleen drank in t weekend ofzo.zolang ie er niet aggresief door word.succes met je keuze meid maar ik zou m gewoon een kans geven en neem geen moeilijke beslissingen nu want je hormonen zijn natuurlijk op hol geslagen door de zwangerschap(hihi)en dan krijg je misschien later spijt.en t kan zomaar eens best zijn dat hij een superlieve papa word...
Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 11:47
Anoniem

Beste Cosje,

da's geen gemakkelijke situatie!
kijk eens op deze website boodschapineenfles.be
daar staan heel veel nuttige tips.
Alcoholisme is een ziekte! Stoppen met drinken is niet alleen de fles laten staan. De meeste alcoholiekers kunnen dan ook niet zomaar van de ene moment op de andere stoppen en hebben hulp nodig!!!
Dus als je nu zegt stop met drinken of ik ben weg, dan kan je er bijna zeker van zijn dat het hem niet zal lukken. Hij zal dat stap voor stap moeten doen. de eerste stap is natuurlijk toegeven dat er een probleem is. Op het internet kan je opzoeken wat een aanvaardbaar aantal eenheden ( = glazen) per week is. Vraag hem bv om eens een week elke dag op te schrijven wat hij drinkt, hoeveel...
Vraag hem ook om elke week een dag niet te drinken om te "bewijzen" dat hij zonder kan.
Probeer hem te laten nadenken over WAAROM hij drinkt. Alle mensen met verlavingen doen dit omdat ze met een vedriet of een pijn of frustratie zitten die ze niet verwerkt hebben. hij drinkt niet omdat hij dorst heeft he

En voor de rest: je kan hem zoveel mogelijk en zo goed mogelijk proberen helpen en steunen en aanmoedigen, maar uiteindelijk moet hij het zélf doen en is het niet jouw fout he!!!! Praat misschien ook eens met je huisarts.
En let op de veiligheid van jezelf en je kindjes!!

Veel sterkte hoor
Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 12:15
Anoniem

eigenlijk is het een beetje zoals met een klein kind: laat hem duidelijk weten dat je hem graag ziet, dat je hem wil helpen maar dat hij zich aan de afspraken moet houden, heel concrete duidelijke afspraken maken want dat je anders weg bent!
Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 12:05

Pffffffff, ik ben zijn gedrag zo beu
Mag ik hier allemaal even op reageren. Ikzelf ben dochter van een alcholieker. Mijn ouders zijn dan ook gescheiden en hij is terug hertrouwd en heeft daar ook een zoon. Maar geen enkele keer is hij definitief gestopt. Zelfs voor zijn keindochter kan hij het niet laten. Ik kan daar zeer hard in zijn: weggaan is de boodschap, tenzij hij uit eigen beweging in therapie gaat en blijft volhouden. Mijn vader is heel vaak in therapie gegaan, gedraagt zich zeer goed in het ziekenhuis, komt terug en begint opnieuw. Ik voel dan ook weinig band met hem! Als wij het niet waard zijn om te stoppen dan hij ook niet om van te houden. De enige reden waarom ik daar op bezoek ga, is zijn nieuwe vrouw, waarmee ik een heel goede band heb. En dan maar hopen dat hij nuchter is zodat hij mijn dochter de nodige aandacht geeft. Nu organiseert hij zijn leven zo dat hij terug nuchter is tegen de tijd dat wij komen. Is dat het soort leven dat je voor jezelf en je kinderen wil? Sorry voor mijn hardheid maar is de realiteit!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]