< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kindjes met een handicap » te klein hoofdje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
01/05/2008 @ 10:32

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn zoontje zijn hoofdje groeit niet zoals het hoort. Op zes maanden tijd is het nog maar 4.7cm gegroeit. Het komt van 35cm naar 39.7cm
IK vraag me af of er andere ouders zijn die ook zoiets heeft bij hun kindje en wat de gevolgen kunnen zijn?
En of je er iets aan kunt doen?

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 15:42
*astrid*

Onze dochter heeft ook een relatief klein hoofdje, van 34cm naar 40 cm gegaan in 4 maanden, we hebben te horen gekregen dat zolang de schedelnaden open zijn, er genoeg schuif beweging in zit voor een normale hersengroei. Normaal groeit deze naad dacht ik dicht met een jaar tot anderhalf, dus tot die tijd zijn er geen problemen :-)

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 22:36
Kim~Tibo*~Jonas~Yenthe

Oei zou het ni weten hoe dat juist zit
Heb is in Yenthe zn grafiek gekeken die had op 7 maanden een hoofdomtrek van 46 cm

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 00:26
PETRA

Online Status
klein hoofd
Ik heb een dochtertje met een klein hoofd, ze is nu bijna 4 jaar en haar hoofdomtrek is nu bijna 50 cm. Dit heeft als reden dat zij een hersenletsel heeft opgelopen bij de geboorte en het achterste deel van de hersenen zijn beschadigd en dus niet groeien.

Na de leeftijd van zo'n 1,5 jaar kijkt men niet meer zo zeer naar de omtrek omdat ze er dan niet meer de "inhoud" van kunnen bepalen.

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 09:26

hey,

mijn zoontje heeft ook een te klein hoofdje maar toen hij 6 dagen was heeft hij ook een bloeding gehad..

nu gaan ze binnenkort weer een mri scan maken om te kijken of het geen schade heeft opgeleverd

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 21:30
K.

Ons dochtertje heeft ook een klein hoofd. Kleiner dan haar tweelingbroertje.

Ik heb het even teruggezocht in haar curve. Zij is van 34,5 cm naar 40 cm gegaan in 6 mnd tijd.

Bij 1 jaar en 9 maanden was het 43 haar broertje 47 cm (ook kleiner dan gemiddeld). Dus 4 cm verschil hetgeen je ook goed ziet.

Ze is een pittige en slimme meid en leert supersnel (zelfs sneller dan haar broer) dusss...hoofdomtrek wil niet altijd wat zeggen. Mss stelt het je wat gerust?

Groetjes!
[Laatst gewijzigd door K. - 11/07/2008 @ 21:31] - Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 09:13
Iselha

Mijn tweede zoon had bij 2.5 jaar een schedelomtrek van 48cm. Ik moest van K en G naar de kinderarts. Die deed opnieuw metingen, zette alles in curve en stelde vast dat hij nog binnen normale curves valt: dus geen paniek! Hij is trouwens zeer snel van begrip en mankeert niets.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]