< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » zwangerschapsvergiftiging HELLP

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
zwangerschapsvergiftiging HELLP
01/05/2008 @ 10:57
Ellen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

Op 32 weken en 4 dagen ben ik bevallen van een zoontje 'Jarne'.
Ik heb namelijk HELLP gehad, waardoor ze hem gehaald hebben.
Hoe zijn jullie hiermee om gegaan en hoe hebben jullie dit verwerkt?
Nu nog steeds heb ik last van hoge bloeddrukken. Nu vroeg ik mij af hoe lang dit allemaal duurt vooraleer dit uit je lichaam is?

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 08:42
Loekie

Hoi Ellen,

Ik ben op 28 april bevallen van Estelle na een zwangerschap van 27 weken.

Ook ik had HELLP waardoor het allemaal veel sneller gegaan is dan verwacht...

Ik moet mijn medicatie voor hoge bloeddruk minstens een maand nemen waarna ik op controle moet bij de dokter om te kijken of het nog nodig is.

Ik zou het dus niet echt weten hoelang het allemaal duurt.

Gaat alles goed met je zoontje?

Groetjes,
Loekie

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 08:43
Loekie

Ik was niet aangmeld...

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 11:33
Ellen

Hey Loekie,

Eerst en vooral al proficiat met de geboorte van Estelle.

Het is geen lachtertje he zo'n zwangerschapsvergiftiging oplopen ( HELLP). Vooral die schuldgevoelens waren bij mij erg en nu zelfs nog. Eind april ben ik op na controle geweest bij gyn. en ik moest nog 24 uur mijn urine bij houden en heb dan ook nog bloed moeten laten trekken ( waren wel 14 buisjes). Maar alles was terug in orde ... buiten diejen bloeddruk dan. Maar ik moest mijn lichaam nog een 2-tal maandjes de kans geven om nog te herstellen en het dan eens laten checken bij de huisdokter! Ik ben nog wel snel moe ... en ik geraak niet meer zo vooruit als voordien.

Hoeveel woog Estelle en hoe groot is ze? En hoe gaat het nu met haar?

Met Jarne gaat alles goed. Hij heeft niet echt problemen gehad buiten het feit dat hij dan moest groeien en bij komen. Ikzelf heb wel 2 spuitjes gekregen om zijn longetjes wat sneller te doen rijpen. Een geluk dat ze dat nog kunnen doen hebben. Hij heeft enkel wel onder de lamp moeten liggen omdat hij wat 'geel' zag, maar nu ziet hij er goed uit zenne. Ik ben enkel nog met hem naar een Ostheopaat aant gaan, omdat hij een voorkeurshouding heeft en toch ook wel een beetje last heeft van Reflux.

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 11:34
Ellen

Dan ben je nog maar pas bevallen dan?

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 11:37
Ellen

Nu zie ik het aan je banner .
Ook gewicht en leeftijd , sorry !

En hoe voel jij je nu ? Al een beetje hersteld.
Jezelf zeker de tijd geven om te recupureren.
Als je lichaam zegt van te rusten, doe dat dan hé.

De reden waarom ik ook nog moe ben is, omdat ik dat niet voldoende gedaan heb. En nu is hij thuis, maar hij slaapt nog niet door en dat weegt ook zwaar door.

Van waar ben je ergens? Ik ben van de kempen!

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 12:25
Loekie

Het is zeker en vast geen lachtertje die zwangerschapsvergiftiging. Verschrikkelijk! En dan nog al die prikken... Als ik eraan terugdenk

Estelle is nu een goede week oud en ze doet het goed. Ze was eergisteren 100 gr bijgekomen. Wat goed is volgens de dokter. Nu is het wel zo dat de omstandigheden in mijn buik niet optimaal waren (zie profiel). Maar wat erbij is is erbij hé.

Estelle heeft al twee keer onder de lamp gelegen, tegen dat ze naar huis mag ziet ze kakbruin!

Ik voel mij nog helemaal niet terug de oude maar het begint te gaan. Mijn buik is nog gevoelig maar het trekt niet meer dus kan ik gemakkelijker in en uit de zetel en mijn bed. Ik slaap in de namiddag ook nog hoor. 's Avonds rond 23u gaan slapen, om 4u opstaan om te kolven en om 8u opstaan.

[Laatst gewijzigd door Loekie - 07/05/2008 @ 12:32] - Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 15:14
Ellen

Moet je zeker doen nog voldoende rusten.

Waar ben je bevallen dan? En ook met een spoedkeizersnede dan?
Had je alleen last van hoge bloeddrukken of ook eiwitten in urine en veel vochtophoping.

Op het einde durfde ik praktisch niet meer buiten komen ... ik was niet meer Ellen. Ik ben nochthans tot op de laatste dag gaan werken en diezelfde avond ben ik opgenomen in de kliniek. Enkel mijn collega's en naaste familie hebben mij gezien op het laatste.
Dat vind ik het spijtige aan heel de zaak ... dat ik niet 'mooi' zwanger was. En daar droomde ik toch zo van ... een schoon buikske, niet al te dik worden.

Maar alles is nog goed verlopen. Ik zal me zo maar troosten. Jarne doet het goed, net de vroedvrouw nog langs geweest , ondertussen weegt hij al 4,160 kg. Dus dat is goed hé

Dat kolven heb ik ook zo lang gedaan tot dat Jarne naar huis ging. Ik kon het niet meer opbrengen & ook bij mij werktte het demotiverend, aangezien ik niet genoeg melk had. Vroedvrouw heeft mij dan ook gezegd om te stoppen. Je moet je er goe bij voelen en dat was niet het geval.

Goed hé dat Estelle goed bij komt. Hou me op de hoogte van haar vorderingen!

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 15:18
Ellen

nu heb ik ook alles weer gelezen op je profiel .
Zo verstrooid dat ik ben de laatste tijd. Solly

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 10:32
Ellen

Hélà Loekie,

En hoe ist nu met jou en Estelle?

Ik heb je al ff niet meer gehoord daarmee!

groetjes
Ellen

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 13:50
Loekie

Ze doet het goed.

Ze heeft nog wat zuurstof nodig om comfortabel te ademen maar dat kan elk moment stoppen.

Ze heeft de kaap van 1kg overschreden, ze weegt 1.020kg. Goed hé

Groetjes
Loekie

[Laatst gewijzigd door Loekie - 09/06/2008 @ 13:53] - Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 19:08

Pr&eacute;-eclampsie bevallen op 36weken
Hey Ellen en Loekie,

Ik ben 2 maand geleden bevallen van een prachtige dochter (op 15 juni 2008). Begin die maand, werd ook bij mij zwangerschapsvergiftiging vastgesteld. Ik had al een tijdje last van vocht ophouden (Ik zag er dus ook alles behalve mooi zwanger uit ) en op 5 juni, werd een hogere bloeddruk (18 op 9) en eiwitten in de urine waargenomen. Mijn huisarts heeft me dus direct thuis gezet om zoveel mogelijk te rusten. Er werd mij toen uitgelegd dat de bevalling niet natuurlijk zou kunnen gebeuren, maar dat ze die waarschijnlijk een paar weken ervoor zouden inleiden. (Van keizersnede was toen nog niets gezegd). De week erna opnieuw op controle, bloeddruk niet minder, dus kreeg ik bovenop mijn rust ook nog eens medicatie om de bloeddruk te verlagen.
Diezelfde zondagavond, ben ik jegens hoofdpijn en maagpijn toch maar op controle geweest in ziekenhuis (HH Leuven) en daar hebben ze mij redelijk snel duidelijk gemaakt dat ik waarschijnlijk diezelfde avond nog een spoedkeizersnede zou krijgen. En jawel een uurtje later was mijn dochter geboren. Das toch serieus verschieten en stressen op zo'n moment. Ze woog 2kg100 en mat 45cm, dus moest naar neonatologie.
De volgende dag pas in late namiddag pas naar mijn dochtertje mogen gaan kijken en ook pas eerste keer in mijn armen gekregen.
De volgende dag ook met afkolven begonnen enzo, maar mijn bloeddruk wou maar niet zakken. Waardoor ik op woensdag een cardioechografie kreeg, waaruit bleek dat ik door deze hele situatie ruis op mijn hart had en nog vocht rond mijn hart. Ik kreeg dus redelijk zware medicatie toegedient, waardoor ik borstvoeding moest stoppen.
Ik kreeg dus nog eens de last van stuwing erbij.
na een anderhalve week mocht ik naar huis, en dochtertje een kleine week later, met een gewicht van nog maar 2kg300. Maar ze doet het nu prima. Flink eten, flink slapen en ook af en toe eens flink huilen en lawaai maken .

Het is fijn om te horen dat er nog mensen zijn in dezelfde situatie (alhoewel ik zo'n zwangerschap en bevalling niemand toewens). Vind het fijn jullie verhaal ook gehoord te hebben.

Groetjes,

Truus
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 19:14
Tine

Bij mij ook bijna hetzelfde.
Ik was ook lekker opgezwollen en mijn bloeddruk was ook al even hoog.
Ik moest bij de laatste controle nog maar 1 weekje werken en heb dat dus ook gedaan (stom misschien)want na 1 weekje thuis moest Kobe er ook onmiddellijk uitgehaald worden.
Ik had ook maagpijn (lever dus) en 2 uur na de binnekomst in het ziekenhuis was Kobe al geboren.

Gelukkig zakte mijn bloeddruk daarna wel en was alles snel weer in orde.
Na 3 weekjes mocht Kobe ook mee naar huis

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 20:41
mupke

loekie en ellen hoe gaat het bij jullie??

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]