< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » Zoontje tilt hoofdje nog niet op!!!!Vanaf wanneer???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
Zoontje tilt hoofdje nog niet op!!!!Vanaf wanneer???
01/05/2008 @ 11:26
Lien

Online Status
Hallo

Mijn zoontje is bijna 12 weken oud. Hij is wel een maand te vroeg geboren, dus eigenlijk is hij nu nog maar 8 weken. Vorige week waren we bij de kinderarts en die zei dat we hem meer op zijn buikje moesten leggen om zijn nekspieren te oefenen. Hij tilt zijn hoofdje nog niet op. Toen hij enkele weken oud was, deed hij het wel. Nu schreeuwt hij alleen als hij op zijn buikje ligt. Vanaf welke leeftijd tilde jullie kindjes hun hoofdjes op???

groejes
Annelien

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 12:26
kersje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey, Lien,

Mijn zoontje was ook te vroeg geboren, 33 weken was ik. Hij kon ook al de eerste weken zijn hoofdje optillen, das wel snel, dacht ik. Maar nadien hield hij er ook mee op, alleen wenen als ik hem op zijn buik legde. Nadien bleek dat één van zijn beide nekspieren een beetje verkort was, door een voorkeurshouding (hij legde zijn hoofdje altijd naar dezelfde kant). Zo had hij dus echt wel pijn als hij zijn hoofdje wou optillen en weende dus, want hij wou het wel optillen. Ik ben met hem naar een osteopaat gegaan, en ik heb met hem van de kinderarts oefeningen moeten doen om zijn nekspiertje uit te rekken (via kinesist, maar ook zelf, meerdere keren per dag). Het is allemaal goed gekomen, ook zijn motorische ontwikkeling (hij kroop op negen maanden, dus...).

Ik zeg niet dat dat bij jouw kindje het probleem is, natuurlijk, maar dat was het geval bij ons. Misschien eens nagaan?

Veel succes,

Kersje

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 21:40
L1

Online Status
Ik zou ook es naar een osteopaat gaan, wij zijn met ons 2 kindjes geweest en er super tevreden over !

Succes

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 23:14
Kimmie

hey,
Mijn dochter is een week te laat geboren. Ik zou me zeker geen zorgen maken. Mijn dichter was al dikke 4 maaanden en als je haar op haar buik legde bleef ze met haar gezicht naar beneden liggen en begon heel hard te wenen. Ineens op 4,5 maand kon ze haar zelf van rug op buik draaien en hefte ze haar hoofd op. Op 5 maand zelf uit zit gaan rechtstaan Op 7 maand kon ze al goed kruipen en op 9 maand dacht ze dat ze kon stappen. ze liet haar los en vertrok elke keer knots op de grond! Dat heeft een maand geduurd en toen bleef ze kruipen. de week voor haar verjaardag vertrok ze en ze stapte ineens kei goed. Dus ja tkan keren

[Laatst gewijzigd door Kimmie - 17/05/2008 @ 23:15] - Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 13:50

hoi, ons meisje is ook een 5tal weken te vroeg geboren.
wij 'oefenen' dagelijks om haar hoofdje op te leggen.
smorgens voor haar eerste fles (rond een uur of 8) leg ik haar in haar park/box en dan heft ze haar hoofdje op... maar niet lang hoor... ik hoop dat ze snel haar hoofdje recht kan houden.

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 16:57
meine

Hey,

ons muisje een dikke 3 weken te vroeg geboren...lang verhaal kort maken...lichte vorm van kiss syndroom,voorkeurspositie hoofd, verkorte spiertjes 1 kant, naar osteo die dit losmaakt...
Kan ook in buiklig haar hoofdje niet optillen en weent, geraakt gefrustreerd...volgens schoonzus die kine is staat dit niet verband met kiss, is gewoon bij ene baby moeilijker dan bij andere...we leggen ze elke dag op der buikje om te oefenen, wel terugdraaien indien pijn, niet zelf forceren, zeer gevaarlijk...niet lang op buikje leggen, heel even, en nooit alleen laten...ze kon dit ook na de geboorte en viel na een 3-tal weken weg, vond ik ook vreemd...
Indien ze dit na 6 maanden nog niet kent, best arts raadplegen zegt kine...motoriek kan bij baby's erg verschillend lopen, niet te snel panikeren...alhoewel mama's meestal intinctief weten wanneer er iets fout loopt met hun kindje...

Veel succes...

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 19:23
meine

Hey,

vandaag naar kinderarts geweest voor iets anders...intussen problem van hoofdje vermeldt..ik moet ze 6 ker daags op buikje leggen zodat ze spiertjes traint...even laten wenen mag, niet te lang...

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 16:15
weentje

Online Status Bekijk profiel
mijn dochter is 11weken te vroeg geboren

ze is nu 4maand en met hoofdje tillen ophouwen was ze best al snel

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 21:11

mijn zoontje was op tijd geboren maar een beetje pech met de kinderarts (lang verhaal,kijk gerust naar mijn profiel).
mijn zoontje zijn situatie is anders,maar toch...
op zijn 12weken was hij gelijk gesteld met een pasgeboren baby,
hij had geen controle over zijn nekje,hield het enorm scheef en had te zwakke rugspieren.
de kinderartsen in het middelheim hadden er geen goed gevoel bij,
ze vonden dat hij kiné moest krijgen en staken het op zijn billirubine-probleem van in het begin.
via het internet zijn we in contact gekomen met wijlen dr phlix (manueel geneeskundige),wij daar naartoe.
ons venteke zijn nekspier was aan 1kant verkort en er zat een werveltje vast.
10dagen na zijn bezoek bij dr phlix was hij aan de beterhand,
kjento had ook nog 2keer in de week kiné.
dankij dr phlix was hij snel van zijn probleempje af en ging het alsmaar beter met onze zoon.
jouw baby is te vroeg geboren,daar moet je ook nog rekening mee houden hé,
je kan altijd eens bij een ostheopaat langs om te horen wat hij ervan vind.
baat het niet,schaadt het niet.
ik duim voor jullie.

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 21:17

vorige maand reageerde ik nog dat ons meisje het ook nog niet goed deed met haar hoofdje;
Ondertussen hebben we weer een sprongetje achter de rug en ondertussen gaat het heel vlot, nu wil ze altijd staan zelfs, dus je ziet, ineens gaat het heel snel!!!!

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 21:19
Marleen

Ons kindje (1 dag te laat geboren) tilde na 2 weken al d'r hoofd op Volgens het consultatiebureau hoeft dat pas met 6 maanden. Dus je hebt nog even te tijd
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]