[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/05/2008 @ 09:45 effe anoniem | help!!!! Ik heb enorme problemen. Sinds de geboorte van ons kindje botert het niet echt meer tussen mij en mijn vriend. Dit vooral vanwege de vermoeidheid en ook, wij praten niet meer met elkaar en maken geen tijd meer voor elkaar.Alles draait rond ons kindje. Ik had dit graag anders gezien want ik zie hem doodgraag en wens niet liever dat ons kindje een mama én papa heeft,een gezin. Mijn vriend is al weinig thuis en de momenten dat hij er wel is , vallen er altijd woorden, (meestal ik die niet kan zwijgen en lastig ben van vermoeidheid) Dat snapt hij niet. Hij is in die 6 maanden nog maar 5 keer opgestaan in het wkend, uitslapen kan ik nooit en dat weegt door. Ook snapt hij niet dat het heel zwaar is zo voor mij, ik sta er meestal alleen voor want hij werkt in 3 shiften, vroeg,laat en nacht. Ok als hij thuis is, dan helpt hij wel met eten maken, afwas,enz .dat apprecieer ik enorm en dat weet hij ook(denk ik toch) maar op die momenten zou ik dan weer liever hebben dat hij eens tijd maakt voor zijn kind en mij. Het is zover gekomen dat wij totaal geisoleerd zijn van de buitenwereld, hij gaat met de vroege wel eens een pint drinken maar ik krijg de kans niet om eens een vriendin te zien. Ook hadden wij besloten dat ik zou thuisblijven voor ons kindje, had maar tijdelijke job, ok, ik krijg stempelgeld, maar 700euro, berekend als samenwonend, nu zijn er verwijten, hij geeft meer uit dan mij want ik heb een klein loon, ik kan niet meer opdoen dan ik heb. Mijn spaarboek is on dertussen leeg, om af en toe evenveel te kunnen geven zodat het verwijt stopt. Gistern eindelijk kindje weggedaan en naar feest geweest, goed geamuseerd, goed gedronken, en eenmaal thuis ruzie, hij is hier met slaande deuren vertrokken en nu nog steeds niet terug. Ik kan hem niet bereiken, hij neemt tel niet op en beantwoordt geen sms. Hij heeft er wel mee gedreigd om uiteen te gaan en me ons kindje te laten afnemen, want hij heeft een job en een goed loon en ik niet. Ja, financieel kan ik dat nu echt niet aan maar mijn kindje afnemen, neen, lelijk gezegd maar "over mijn lijk" Nu is mijn vraag, kan hij dit? Kan hij co ouderschap krijgen? Kan je dat als moeder weigeren of ben je verplicht dit te doen? Zolang er geen bezoekregeling is , moet ik dan ons kindje aan hem meegeven met risico dat hij haar niet terugbrengt? Ik wil allesbehalve uiteen gaan maar denk dat de bom nu wel gebarsten is. Ook heb ik nu vernomen dat hij bij zijn zus is blijven slapen en dat is dus mijn aartsvijand, wij komen niet overeen, zij wil niet liever dan dat wij uiteen gaan. Nu ben ik bang dat zij zo op hem gaat inpraten dat hij het zeker doet want ja, hij is enorm beinvloedbaar. Wat kan ik doen? Hoe kan ik onze relatie nog redden? HELP |
| 04/05/2008 @ 11:54 effe anoniem | Ik voel mij echt slecht, superslecht. Mijn vriend gaat dus inderdaad de koffers pakken, hij blijft nu nog bij ons wonen omdat hij weet dat ik er met mijn stempelgeld niet kan blijven en anders op straat sta. Hij gaat terug bij zijn ouders wonen. Ik wil dit echt niet, ik probeer een oplossing te zoeken, probeer te praten met hem maar niets lijkt te lukken, hij is nu zo afstandelijk en ik mis hem enorm, zo ken ik hem niet. Het lijkt alsof hij er geen moeite mee heeft dat we dan toch uiteen zullen gaan. Hoe kan ik proberen hem op andere gedachten te brengen? Welke charme-offensieven kan ik gebruiken zodat hij zijn gezin weer leuk vindt en de moeite vind om te blijven? Ik zie hem echt verschrikkelijk graag en dan de gedachte om hem en vroeg of laat ook mijn dochter aan hem te moeten geven (in het wkend,hopelijk geen co-ouderschap) het maakt me echt kapot, ik hou me sterk voor mijn dochter maar het is moeilijk, als zij in bed ligt doe ik niet anders dan wenen, hij ziet dit maar het lijkt hem niks te doen. Tegen zijn ouders heeft hij maar een halve waarheid verteld, ik zou graag mijn verhaal doen want zij laten hem nu doen, misschien als ze ook mijn versie horen dat ze eens met hem praten dat dit geen goeie redenen zijn om zijn gezin op te geven.Zou ik het proberen? Hopelijk heeft iemand tips zodat ik hem kan tonen hoe graag ik hem wel zie en hem zeker niet kwijt wil. ![]() ![]() |
| 04/05/2008 @ 12:19 deborah | dag effe anoniem, er kan geen co-ouderschap gebeuren voordat het kindje 3 jaar is! zolang het kindje minder dan 3 jaar is, heb jij 99.99% kans dat je het kindje mag houden en om de twee weken het weekend naar de papa! alleen als kan aangetoond worden dat jij drugs gebruikt (wat het geval niet zal zijn) dan pas zou het moeilijker worden. en je stempelgeld zal verhoogd worden als je een alleenstaande moeder bent. |
| 04/05/2008 @ 15:32 effe anoniem, | Hallo, Mijn dochtertje is slechts 6 maand. Dus hopelijk heb je gelijk dat hij dan geen co-ouderschap krijgt, ik zou het echt niet kunnen, haar een hele week missen. Ik ben van België. Vandaag alleen thuis, zijn zus gaf een bbq en wij, mijn dochter en ik waren zelfs niet gevraagd. Hij is er wel naartoe. Het ergste is dat zij ons al een hele tijd probeert uiteen te drijven en dat lijkt haar nu te lukken. En hij, hij lijkt het leuk te vinden dat hij zonder mij en dochter kan gaan. Ik zei tegen hem, wij kunnen ons gezin redden maar als zij mij nu al buitensluit geeft ze ons ook geen kans. Ik probeer hem dagelijks te laten zien en zeggen dat ik hem héél graag zie. Hopelijk lukt het. Nu ga ik morgen naar zijn ouders toe maar of die echt voor rede vatbaar zijn, weet ik niet. Hij is de jongste en altijd rotverwend geweest. Ik hoop dat zij willen luisteren naar mijn verhaal. Had hen al eens gebeld en blijkbaar heeft hij mij afgeschilderd als een echte boeman, maar als ik hem vraag of hij ook de oorzaak ervan verteld heeft, reageert hij niet dus ik veronderstel van niet want dat is bij hem altijd al een probleem geweest, toegeven dat HIJ OOK fout was/is. Verder ga ik proberen ons kleine meid eens weg te doen en een romantisch dineetje thuis organiseren, zonder hij het weet als verrassing. Wat denken jullie ? Doe ik daar goed aan of niet? Of wacht ik er nog mee? Nog iemand tips voor mij? Echt moeilijk, hoe hou ik mijn gezin bijeen, ik wil echt niet verder zonder hem !!!!!!! |
| 06/05/2008 @ 12:53 effe anoniem | Hallo, allen reeds bedankt voor de reacties. Meer tips zijn altijd welkom. Hier gaat alles zijn gangetje, wij wonen nog steeds samen, alles gaat wel goed behalve dat we geen koppel meer zijn, in zijn ogen althans. Daar heb ik het héél moeilijk mee. Wij doen thuis alles samen,net zoals ervoor, behalve ,ik mag hem niet aanraken, niet kussen, gewoon niks, en dat is echt hard. Ik snak zo naar een knuffel van hem, die kussen, smorgens bij het opstaan, savonds bij het slapengaan, als je weggaat of thuiskomt, ik mis het allemaal enorm, ik weet niet hoelang ik het op zo een manier volhoud maar ik zal wel moeten zolang ik geen werk heb en dat kan nog tot september zo zijn. Hij geeft me af en toe wel een kus maar dan heel vluchtig op mijn wang, als hij weggaat maar daar blijft het ook bij. In zijn smsjes schrijft hij ook nog steeds, dag schatje, weet gewoon niet wat ervan te denken. Als ik hem vraag of hij het nu nog eenn kans geeft, blijft hij bij zijn standpunt, het is gedaan en hij blijft hier tot ik werk. Soms denk ik dat hij niet meer van mij houdt en het gewoon niet wil zeggen. Dat gevoel heb ik ook wel eens als het ruzie is ofzo maar ik weet dat ik hem héél héél graag zie, ondanks alles Echt praten heeft gewoon geen zin. Ook tijdens het wkend doet hij gewoon zijn zin, zonder mij en dochter. hij leeft precies als vrijgezel, onze dochter en ik blijven steeds alleen thuis achter. Heb nu geregeld dat onze dochter vrijdag bij mijn ouders kan slapen en ga hem verrassen met een gourmetavond, hopelijk blijft het warm weer, kunnen we het buiten doen. Indien deze poging weer tot niks leidt, denk ik dat ik het ook opgeef, ik weet niet goed wat doen. Ik ben nochtans geen opgever maar deze situatie doet me zo pijn, dat ik het misschien nog moeilijker zal krijgen indien al mijn pogingen tevergeefs zouden zijn, ik hoop van niet maar weet ook dat hij enorm koppig is. Soms denk ik dat hij zijn gezin ook niet kwijt wil en hij mij nu gewoon wil laten voelen hoe pijnlijk het wel kan zijn als hij er niet is. Zoveel vragen gaan er in me om. Hoop dat vrijdagavond iets opbrengt |
| 06/05/2008 @ 16:12 effe anoniem | Eventueel iemand die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt en het toch opgelost gekregen hebben???? |
[Reageer]

Help!!!!