< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » niet slapen s'middags

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
niet slapen s'middags
07/05/2008 @ 13:41
ingkie

niet slapen s'middags
hallokes

mijn zoontje is 3 maanden oud en wil absoluut niet slapen in de namiddag. hij begint dan in zen oogjes te wrijven dus toch een teken dat hij moe is. dan doe ik hem een ander pampertje aan en dan leg ik hem in bedje met zijn muziekje. als we nog maar zijn kamer binnen gaan dan begint hij al te huilen en dat blijft duren tot ik hem er na 3 kwartier uithaal ben dan ondertussen als een paar keer gaan kijken om hem te troosten en zijn muziekej terug op te zetten. vanaf dat ik weg ben van zijn bedje begint het terug.

s'avonds geen probleem om 19u gaat hij in zijn bedje een dutje doen en om 21u30 leg ik hem nog eens aan en dan slaapt hij tot een uur of 6
zonder een schreeuw te geven gaat hij dan naar bedje. dan is de papa er wel bij.

ii weet het niet meer zenne om hem dan toch een dutje te laten doen haal ik hem er na een uur uit en dan de wandelewagen maar in en dan slaapt hij wel.

iemand tips?
doe ik iets verkeerd?

groetjes
Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 14:10
petitje

Online Status Stuur bericht
hallo
ik heb dit de eerste maanden ook gehad hoor.
Ik denk dt mijn zoontje pas goed middagdutjes is gaan doen op 5 -6 maand.
Daarvoor eens 20min half uurke en verder niks
savonds daarentegen altijd vroeg in bed gekregen en gelijk doorslapen tot de ochtend.
Dus niet opgeven en blijven proberen, t zal wel eens lukken en tot dan je gelukkig prijzen dat ie je je nachtrust gunt!
succes

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 15:53
Ingrid

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hier was dat ook zo. Ik heb niet opgegeven en na 14 dagen wilde ze wel 's middags slapen.
Ik heb in het begin een vast schema 's middags aangehouden. vb van 14u tot 16u in bed liggen, en dit elke dag. Ze raken snel aan dit schema gewend.

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 16:23

hey

ik had dit dus ook met robbe op die leefdtijd en hoe komt dit?
ze beginnen op 3 maandvan alles te ontdekken, ze kunnen grijpen naar dingen, ze beginnen goed rond te kijken enzovoort, ze willen niet in hun bedje omdat ze schrik hebben van iets te missen.
nu doet robbe wel een middagdutje in zijn bedje boven.

smorgens opstaan rond half 8, propere pamper, verse kleertjes aan, flesje. kijkt dan naar bumba.
tegen half 10 leg ik hem in parkwieg, spelen en val dan in slaap.
na dutje spelen tegen half 12 patatjes en flesje.
tegen 12 u propere pamper en in zijn bedje doet dan dutje van 2 uur a 2,5 uur , dan gaan we wandelen en spelen.
fruitpap en flesje om half 4, kijkt dan naar ketnet. tegen 5 u half 6 doe ik hem in bad, knuffelen en spelen.
tegen 7 u, proper pamper, pyjama aan en flesje en bed in voor de nacht
vind het een zalig schema maar heeft wel 4 maand geduurd eer ik een vast ritme had per dag.
en moet zeggen robbe is veel rustiger en kalmer nu die zo vast schema heeft.
volhouden zou ik zeggen meid maar driekwartier is beetje te kort.
leg hem in bed muziekje aan maar niks zeggen, en dan zeg je dutje doen ventje. 10 minuten laten huilen, weer gaan NIKS zeggen mobiel, lichtje tut en weer weg nu kwartierke laten huilen hetzelfde doen maar vooral niks zeggen en weer weg. maar geef hem niet zijn zin van in buggy laten rond te wandelen en daar in te slapen want zal dat blijven doen. mss smiddags zo doen en savonds een ander ritueel doen, doe anders een avondverhaaltje savonds is raar voor zo kindje voorlezen maar ik doe het ook een stukje maar. zo weet die middag dutje en avondslapen.

ik hoop dat je iets aan de uitleg hebt.

veel succes

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 20:52

Hey,

Ik ben op 2 maanden begonnen met mijn dochtertje 's middags (na haar pap) boven in bedje te leggen. Elke dag hetzelfde ritueel, altijd na haar papje.

Wat ik ook een tijdje gedaan heb toen ze écht niet wilde slapen, was gewoon bij haar in de kamer gaan zitten, zodat ze wist dat ik er nog was.
En voor de rest, zoals hier al gezegd is: als ze beginnen huilen, even naar boven, terug instoppen, de 1ste keer nog zeggen: nu is het tijd om te slapen (geen zoentje meer), de volgende keer niks meer zeggen, enz.
Ook de tijd dat je naar boven gaat steeds langer maken, bv. de eerste keer 5 minuutjes, de 2de keer dat je naar boven gaat is na 10 minuutjes enz.

Mijn dochter heeft het een keer of 2 's avonds ook gehad dat ze begon te huilen. Met bovenstaande methode toe te passen was het na een kleine week over. Dan wist ze echt wel dat ze moest gaan slapen en dat het niet hielp van te wenen.
Gewoon consequent blijven, dat helpt echt.

Veel succes ermee!

Mieke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]