< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » reflux / slijmen / tijd

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
reflux / slijmen / tijd
08/05/2008 @ 18:45

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi!

Onze dochter heeft reflux. Ze krijgt al een tijdje Gavisconpoeder in de pap. Ze heeft al enkele maanden last van slijmvorming. Eerst dachten we (wij en de arts) dat het een verkoudheid was.
We zijn dan een hele tijd beginnen aerosollen / heeft al een keer antibiotica gekregen / is getest op allergie, maar was negatief.
Maar steeds blijven die slijmen terug komen.

De arts vermoedt nu dat de slijmvorming komt door de reflux. Haar luchtwegen en longen klinken zuiver, maar in haar keel rochelt het al een tijdje.
Ze stelt voor om Zantac siroop te geven. Daarmee zou het moeten beteren. Ik heb toch nog wat vraagjes. Misschien kunnen jullie mij die antwoorden wel geven?

- wie gebruikt nog zantac voor de behandeling van reflux ?
werkt het goed?
- hoe lang moet dit nu eigenlijk gegeven worden? wanneer stopt de reflux? ontgroeien ze dit? zo ja, op welke leeftijd is dat dan?
- zijn er nog mama's met kindjes die last hebben van slijmen, en ook reflux hebben? wat vertellen jullie artsen over het verband?

Ik hoop dat er mama's zijn die dit herkennen !

Groetjes Floortje !

[Laatst gewijzigd door Floortje_1985 - 08/05/2008 @ 18:48] - Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 19:08
*tiamo*

heyhey

Ik heb dit ook onder je andere topic gepost.
Nog even bijvertellen dat de arts me de zekerheid heeft gegeven dat ze dit ontgroeien,en dat de slijmpjes ook vooral voorkomen in de maanden met een R (of dit waar is of niet zal ondervinden worden)
Nu het weer wat beter is,en als het zo mag blijven zullen de kansen op verkoudheden ook wel dalen denk ik...goeie moed!
Ze zijn anders tip top gezond denk ik maar.

Hier ook een mannetje met slijmpjes.

Ik zie dat onze kindjes maar 2 dagen met elkaar schelen..hehe.
Wat onze Yaiden nu al een paar maand doet is 3x per dag aerosollen (met 1/2 ampulle atrovin,1/2 ampulle pulmicort en 2 druppels ventolin).
Sinds een week heb ik op zelfstandige basis een kine gevraagd (je krijgt 10 beurten volledig terugbetaald als ik me niet vergis) en die tapottage (kloppingen) helpt echt wel hoor!!
Sinds kort als hij hoest of niest komt er slijm mee..en das de bedoeling he!

Wat je ook kan doen is nu en dan een eucalyptussuppo inbrengen.dit zorgt er ook voor dat de luchtwegen vrij komen,en het zet slijmpjes af met de stoelgang.

Ook hier is de reden dat de slijmpjes worden aangemaakt door de reflux...we kunnen maar hopen dat ze er snel vanaf geraken en doen wat we kunnen.
Mss handig om weten is dat vorige week oorontstekingen werden vastgesteld bij Yaiden,omdat de slijmpjes niet wegkunnen nestelen ze zicht in de oortjes ook.Morgen moet hij binnen om diabolo's te laten plaatsen.Dus mss een tip om ook dit in de gaten te houden (als ze koorts of zo beginnen doen)

groetjes!

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 20:03

Dit is zo herkenbaar...liam heeft ook last van slijmpjes en die blijven ook maar terugkomen maar voor de rest is hij heel opgewekt en totaal geen koorts enzo. Wel geeft hij zeker 1 keer per dag over. Dit is echt al een tijdje bezig en medicatie die de dokters voorschrijven helpt niet... Ik weet me ook geen raad!
Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 09:39
petitje

hallo

mijn zoon heeft ook zware reflux en nu toch al 6,5maand medicijnen ervoor.
Hij heeft tegenwoordig ook veel last van slijmpjes, de dokter heeft er nooit een verband tussen gelegd eigenlijk. Ik heb gewoon iets bij de apo gehaald voor slijmpjes en voor zijn reflux krijgt ie gaviscon en motilium ( en voorheen ook nog omneprazole).
Ik ga t toch eens aan de ka voorleggen want hierook minimaal 1x per dag overgeven.
Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 22:33
Erika Coosemans

Hallo iedereen,
Mijn dochtertje heeft ook reflux, verborgen reflux. Ze heeft de eerste 2,5 maand niks anders gedaan dan gehuild. Wij hebben alles, maar dan ook alles geprobeerd: zantac, osteopaat, PH-metrie laten uitvoeren, getest op allergiën, toen negatief getest, alle soorten melk gegeven.
En sinds 2-4 weken hebben we EINDELIJK de juiste dosis en melk gevonden: 2 x/dag omeprazole, bij elke fles gaviscon-poeder, om de 2 flessen (een fles wel een fles niet) motilium, en NUTRAMIGEN 1. Nu een DROOMKIND, al huilt ze nog wel af en toe, maar vroeger was het 16 tot 18u/dag. Ze blijkt een koemelkallergie ook te hebben en allergisch te zijn aan pollen, ... Daarvoor krijgt ze neusdruppels, en sindsdien zijn de slijmen wat minder. Misschien is het ook een allergische reactie? Mijn ka zegt dat die 2 dingen meestal samen gaan. Mijn man heeft zeer veel allergiën, vandaar. Bij mijn eerste dochtertje hadden we niks voor. Vandaar we ook niet direct dachten aan allergiën. Jaja, reflux is zeeeeeeer pijnlijk voor die kleine babies, en zolang je de juiste medicatie en melk niet gevonden hebt, kan het zeer zwaar zijn. De kosten lopen wel op per week: +/- 75€ per week enkel aan melk en medicatie. (Zonder al de doktersvisitten bijgeteld), maar ze is het natuurlijk waard :-)
Het mag mij nog 1000€ kosten, van de moment ze lachte ipv huilde, en niet meer verstijfd in haar bedje/park lag, ben ik echt beginnen te genieten van mijn dochtertje!
Veel moed, en niet opgeven!
Groetjes,
Erika

[Laatst gewijzigd door Erika Coosemans - 09/05/2008 @ 22:34] - Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 23:42
Lien

Hey,

Wij zijn met onze dochter naar een osteopaat geweest en samen met zantac gaf dit echt wel goede resultaten.
Wij zijn bij een osteopaat in Assebroek (Brugge) geweest als je wil zoek ik eens zijn nummer op hoor.

Groetjes
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 07:54

Hey Lien,
Das vriendelijk hoor, maar wij wonen in Geel (Antw), dus das niet te doen qua afstand. We hebben ook een goeie osteopaat hoor, maar ik betwijfel of die iets kan doen tegen slijmen.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 09:24
Nuria

Hey Floor,

al gehoord van tapotage... da's het loskloppen van de slijmen. Een fysiotherapeut zou dit kunnen doen...

Nuria

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 09:50

Hey Nuria

Ja heb ik al van gehoord en ook al een keer laten doen bij marie.
Maar dat is vooral als ze slijmen op haar luchtwegen heeft. Nu zitten ze echt in haar keeltje. Daar kan je moeilijk op slaan eh!
Ik heb wel de indruk dat het betert met die zantac.
Ik doe nu haar spuitje zantac in wat water, dan in een flesje, en ze vindt het geweldig als ik dan op het speentje druk en er een mini straaltje water uit komt. Dat moet dan in haar mondje en dan lacht ze. Ik ben zo wel 10 min bezig eer ze 2.5 ml zantac + water binnen heeft, maar nu neemt ze het tenminste toch in !

xxx

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 09:58
Nuria

haha.. nee, in de keel kan je niet kloppen da's waar...

Ik heb eens ergens anders ook geschreven hé, slijmen in de keel doen mij echt denken aan koemelk! Koemelk geeft veel slijmen... Dit stukje van het probleem zou opgelost kunnen worden door soyamelk of geitenmelk. Ik vermoed dat jij niet graag zal overstappen op andere melk, maar misschien in je achterhoofd houden... moest de last van de slijmen groter zijn dan de last van het overstappen op andere kv.

Wel grappig dat ze zo de zantac wel neemt... mama moet er toch altijd een heel spelletje van maken hé

Veel plezier nog samen...

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 10:03

Inderdaad, als je maar gek doet met die kleintjes.

Marie is getest geweest op koemelkeiwitallergie, en dat was negatief.
Ik kijk nog even aan, maar ben niet van plan om maanden zantac te geven. Eens ze van't tafel mee beginnen eten zal het ook wel minderen eh. Dan krijgen ze weeral een beetje melk minder.
Ik denk dat als ze gewoon zou mee eten, de problemen opgelost zijn.

x

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 10:21
Nuria

ik bedoel geen allergie.. maar gewoon een reactie op koemelk...

gebruik je zelf melkproducten? Ik merk het altijd direct... als ik een valling heb, en ik gebruik melkproducten, dan krijg ik meer slijmen. Als ik alle melkproducten achterwege laat, dan gaat het veel beter.

Ik ben eigenlijk in de fond geen grote fan van koemelk en geef het slechts in beperkte mate aan Sem! Zelf helemaal niks nu, omdat ik op dieet ben voor keiko, maar da's een ander verhaal.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 10:42

ikzelf mag geen melkproducten eten van mijn acupuncturist omdat hij me behandeld voor allergie, hooikoorts en blabla.
Dus het zou kunnen dat ze er ook gevoelig voor is ja ...
Maar ze heeft het nog nodig eh! Ze moet nog zooooveel groeien.

Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 14:35
Nuria

floortje, er is echt geen enkele reden waarom koemelk noodzakelijk is hoor! Je kan perfect volledige zuigelingenvoeding geven op basis van soja of geitenmelk (in de biowinkel). Het is namelijk vooral koemelk die dat effect geeft... Geitenmelk is al veel makkelijker te verteren, en geeft niet zoveel slijmen. alleen is de smaak wel iets specifieker, en kan me voorstellen dat een eventuele overstap niet altijd even makkelijk is. sojamelk wordt niet aangeraden bij allergie, omdat die eiwitten erg op elkaar lijken en dat een soja-allergie dan ook mogelijk is. Maar als het alleen over slijmen gaat... dan zou dat een perfecte varvanging zijn.

Ik wil je alleen maar gerust stellen dat er nog mogelijkheden zijn. Als het naar jou gevoel onder controle is met de zantac, dan is het prima hé... maar als je ooit het gevoel hebt dat ze echt wel heel veel last heeft van die slijmpjes, dan zou ik proberen om de koemelk weg te laten.

Nog eventjes... ik denk dat je accupuncturist niemand zal aanraden om melkproducten te eten... over 't algemeen eten wij met z'n allen veel te veel zuivel. Die aangeraden hoeveelheden zijn eerder om de melkeconomie te steunen dan onze gezondheid!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]