< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » slaapzak en warmte

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
slaapzak en warmte
08/05/2008 @ 19:56
stampertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Het zal jullie wel niet ontgaan zijn dat het warm is. Persoonlijk vind ik het een beetje te warm.

Elvira slaapt in een kamertje waar het me niet lukt om de temperatuur te laten zakken. Het is en blijft daar 29 graden. Veel te warm, natuurlijk. Overdag laten we de gordijnen dicht en we hebben ook al een verduisterend rolgordijn aangeschaft zodat de meeste warmte buiten blijft. Heeft er iemand een idee hoe ik dit kamertje kouder krijg? Ik heb al een ventilator geprobeerd maar ze werd steeds wakker van het geluid.
Ook slaapt ze in een slaapzak. Is het een probleem als we die 's nachts uit doen? Of wordt dat juist niet geadviseerd.

Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Stampertje

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 19:59

Hey Stampertje, het slaapzakje uitlaten is volgens mijn geen enkel probleem. Ons zoontje heeft nog nooit in een slaapzakje geslapen. Is hier momenteel ook heel warm en hij slaapt in dunne pyama (geen body onder) en met gewoon een dun lakentje over hem. Baby's mogen immers niet zweten hé, want hun lichaampje kan hun temperatuur nog niet zo goed regelen om zich af te koelen.

Vermoedelijke bevalling op 14/03/2008.
Al 56 weken en 2 dagen zwanger (141.05% ver), nog 16 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 11:46
MamaCynthia

hey Stampertje,

bij ons is het op ons zoontje zijn kamer ook 27°, krijgen dit ook niet lager. Wat ik wel doe voor ik hem in zijn bedje steek, is de ramen eens volledig openzetten(als het buiten al wat afgekoeld is natuurlijk) dat het goed verlucht. Hij slaapt in een body met korte mouwen en een dun slaapzakje zonder mouwen. Tot nu toe gaat dit goed, slaapt toch mooi tot half 7 s'morgens.

groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 12:28
Bieltje

Online Status
Hey stampertje,

Bij ons is ook warm. Zo'n 24 graden boven om te slapen. Onze velux blijft 's nachts openstaan en heb tegen de muggen een muggengaas gespannen tegen de velux. Zolang er geen wind is kan het geen kwaad om het raam te laten openstaan volgens mij. En het was deze morgen zo'n 21 graden dus toch 3 graden minder.
Aurélie slaapt enkel met een lichte pyjama met korte armen en zonder voetjes en daarover een lakentje.
Ze is wel een uur vroeger wakker dus ze slaapt wel niet zo goed maar frisser krijg ik het er ook niet. Is wel leuk dat warme weer maar idd een beetje te warm voor mij ook.
Heb ook al gedacht als het nog een tijdje zo warm blijft om haar bedje naar beneden te verhuizen waar het toch iets frisser is.
Groetjes

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 20:15
Geja

Online Status Bekijk profiel
Hai.
Geloof dat het geen enkel probleem is de slaapzak uit te laten hoor.
Als dit lukt.......
Bij ons vind Tygo het dan veelste intressant zijn voeten in de mond te steken, druk, wild en gek doen. En kan/wil hij dus helemaal niet slapen. Eenmaal toch weer zijn slaapzakje aan...slaapt hij eindelijk als een roosje.
Heb een dunnetje gekocht en hij heeft alleen een rompertje met korte mouwen er onder aan. Maar het is wel erg warm (28 graden op zijn kamer).

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 21:20
Lilian33

Je kunt de ventilator mischien een uurtje voordat de kleine gaat slapen vast aanzetten, dan is de kamer al wat koeler. Succes !

[Laatst gewijzigd door Lilian33 - 10/05/2008 @ 21:21] - Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 21:42
MamaSofie

Hier net hetzelfde. Ik krijg mijn zoontje zijn kamer niet kouder overdag en savonds dan 27 graden bij dit weer... Als ik hem sochtends uit zn bedje haal, is het nog 25 graden, en hij zweet ervan... Heeft alleen een body met korte mouwen aan, en een dun slaapzakje. Hij heeft een slaapzak nodig, anders geraken zijn beentjes (door gek te doen) vast tussen de spijlen van zijn bedje...

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 22:23
knabbel

Online Status Stuur bericht
hier ook, de kamer van robbe is 29 graden en geraakt echt niet frisser, wij leggen hem zonder slaapzak in bed en enkel een rompertje zonder mouwen en gaat perfect anders heeft hij het echt te warm hoor, smorgens is de kamer amper 1 graden minder

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 14:48
laura1979

Hoi,

Hier leg ik Aron gewoon in zijn pamper in bed overdag heb ik vorig jaar ook gedaan, en als het 's avonds is leg ik hem met alleen pamper in een dunne zomerslaapzak te bed. Dit werkt tot nu toe perfect.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 15:11
Astrid

Online Status Stuur bericht
Ja ik denk dat iedereen het warm heeft. Bij ons hetzelfde. Hij slaapt gewoon in een zomerslaapzakje onder een dekentje. Geen probleem. En ach zo vaak is het hier niet warm he denk ik dan maar.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 15:16
Petra

Bij ons op de kamers is het ook warm, maar minder warm als ik piepschuim voor de venster steek. Bij een gewoon venster kan dit tussen muggenraam en venster en bij velux tussen het rolgordijn en het glas.

groetjes

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 22:33
stampertje

Piepschuim??? Gewoon tussen het raam en hat muggending? En dat houdt de warmte tegen? Zet je dat nog met iets vast?
Ik ga het uitproberen. Bedankt voor de tip.

Stampertje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]