< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » zijn er voordelen bij 3 kinderen (belgië)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
zijn er voordelen bij 3 kinderen (belgië)
09/05/2008 @ 15:57
tine

zijn er voordelen bij 3 kinderen (belgi&euml;)
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid. Gaan we eigenlijk ergens voordelen krijgen (belastingen, loonbrief...) als ons tweede en derde kindje (tweeling) er zijn. Niet dat dit nog een rol speelt, maar het zou leuk meegenomen zijn, zeker omdat we niet geteld hadden op 3 kinderen. Gaat de loonbrief van mijn man wat omhoog met 3 kinderen te laste, of maakt het niet zo veel?? We gaan ze natuurlijk veel liefde geven, maar daar gaan hun maagjes niet mee gevuld zijn.
Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 09:10

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

veel verschil maakt het niet hoor mischien iets meer kindergeld kan je berekenen via de kinderbijslag site , dacht dat de eerste 2 kids evenveel kinderbijslag krijgen vanaf een derde en alle andere kids is dit een zelfde bedrag (hangt af van het bijslag fonds).

veel voordelen krijg je sowieso in belgië niet hoor.

groetjes nic

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 11:41
brientje

Nog een voordeel. 3 keer zoveel liefde krijgen, elke "eerste keer" 3 keer mogen meemaken,... Nu even serieus. Je man zijn loon gaat omhoog als er een kindje bijkomt dat ter zijner laste is (minder afhouding voor de belastingen), veel is dit echter niet.Andere voordelen zou ik echt niet weten.

[Laatst gewijzigd door brientje - 10/05/2008 @ 11:43] - Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 20:16
vanessa

Online Status Bekijk profiel
ik dacht dat het vanaf 4kindjes is dat je geen belastingen meer moet betalen.
met 3kindjes blijft het gewoon hetzelfde zoals je er 2 zou hebben dacht ik,
de papa krijgt idd wel meer loon bij elke geboorte (dat was toch bij ons zo).
veel geluk en plezier.
Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 23:43
leen

Da's echt niet waar hoor, dat je vanaf 4 kinderen geen belastingen meer hoeft te betalen !! Waar halen mensen dat toch van ?! Natuurlijk kun je 1 kind meer inbrengen op je belastingsbrief maar of je moet bijbetalen of terugkrijgt van de belastingen hangt van heel want andere zaken af !
Hoe meer kinderen ten laste, hoe meer wedde (maar dat maakt geen gigantisch groot verschil) en je krijgt natuurlijk meer kindergeld. Maar hoewel alle beetjes helpen, kun je van deze bedragen alleen zeker geen kind grootbrengen. Dus een kind op de wereld zetten omwille van de financiële voordelen, dat werkt dus niet. Nu denk ik dat dat bij de meeste mensen ook wel niet de bedoeling is...

Leen
Link naar deze reactie
Gisteren @ 14:50
Dabberke

Dat je geen belastingen moet betalen klopt natuurlijk niet, maar de bedrijfsvoorheffing die normaal van je loon afgaat, wordt bij elk kind wel minder hé! En dat kan uiteindelijk wel veel schelen naar je nettoloon toe...

Maar inderdaad, voor het geld moet je niet voor kindjes geen hé!

groetjes,
Inne

Link naar deze reactie
Vandaag @ 08:40
vanessa

sorry dames,mij hadden ze al een hele tijd geleden wijs gemaakt dat je dan geen belastingen meer hoefde te betalen.
er zijn veel dat dit denken in mijn omgeving,zelf heb ik er maar 2 en dat zal zo blijven,jammer genoeg.
nog eentje erbij zou heel leuk zijn,maar ja...
2kids is ook al druk he.
Link naar deze reactie
Vandaag @ 11:25

hoi,

dat je vanaf 4 kinderen geen belastingen meer moet betalen dateert van voor 1981 dan is deze maatregel afgeschaft .
dus ooit in een ver verleden klopte de uitleg van vanessa :)

greats nic

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]